U vreme kada automobilska industrija pokušava da unapredi baterije za električna vozila uz pomoć nove tehnologije ćelija, jedna firma se umesto toga fokusirala na poboljšanje skromne elektrode
Francuska kompanija NAWA Technologies, zalaže se za nešto što naziva „ultrabrzom ugljeničnom elektrodom“, evolucijom električnog provodnika koji deluje kao terminal kroz koji prolazi električna struja između dva medija. Bazirana je na istoj tehnologiji vertikalno nivelisanih ugljeničnih nanocevčica, koje se koriste u ultrakondenzatorima kompanije.
NAWA tvrdi da materijali i dizajn aktuelnih elektroda predstavljaju „jedno od glavnih ograničenja kada je reč o snazi, energiji i životnom ciklusu baterija“, jer se zasnivaju na neefikasnim prahovima s niskom električnom, toplotnom i jonskom provodljivošću. Takođe, mogu patiti od ranog ograničavanja mogućnosti i degradacije, tvrdi kompanija.
„Ultrabrza ugljenična elektroda“ koristi 100 milijardi vertikalno poravnatih ugljeničnih nanocevčica po kvadratnom centimetru, što dramatično pojačava jonsku, električnu i toplotnu provodljivost. Uz tvrdnju da se snaga baterije povećava za faktor 10, skladištenje energije za faktor 3 i da se značajno produžava upotrebni vek baterije, takođe se navodi da se skraćuje vreme punjenja „na nivo minuta umesto sati“ i kao rezultat donosi uštedu na planu troškova.
Za ove elektrode se tvrdi da se lako mogu reciklirati na kraju produženog životnog ciklusa. NAWA procenjuje da bi karbonski otisak baterije mogao da se smanji za čak 60 odsto zbog smanjene potrebe za aktivnim materijalom.
Mada je još uvek u razvoju, NAWA smatra da će sistem novih elektroda biti spreman za tržište već za 12 meseci. Doduše, ne očekuje se da proizvodnja započne pre 2023.
Više tipova elektroda može da se proizvede u zavisnosti od relevantnih primena, kažu u kompaniji, s tim što su one kadre da funkcionišu s postojećom ili naprednijom hemijom baterija.
Vrele Gume