KLM, SkyNRG i SHV Energy otvaraju prvu evropsku fabriku za proizvodnju održivog avio-goriva!
Fabrika će početi sa radom 2022, biće smeštena u Delfzejlu, u Holandiji, kao sirovinu će koristiti lokalni otpad, a emisija ugljen-dioksida biće smanjena za 85%...
Holandska avio-kompanija KLM, potom SkyNRG, lider na svetskom tržištu održivog avio-goriva i SHV Energy, globalni lider u distribuciji tečnog naftnog gasa otkrili su javnosti svoj zajednički projekat: otvaranje prve evropske fabrike za proizvodnju održivog avio-goriva (OAG).
Fabrika će početi sa radom 2022, biće smeštena u Delfzejlu, u Holandiji, kao sirovinu će koristiti lokalni otpad, a emisija ugljen-dioksida biće smanjena za 85% u odnosu na proizvodnju i upotrebu fosilnog goriva.
KLM (Royal Dutch Airlines ) se obavezala da će u narednih 10 godina da proizvede i otkupi 75.000 tona održivog avio-goriva godišnje (75% proizvodnje), postavši prva avio-kompanija na svetu koja u ovoj meri ulaže u održivo avio-gorivo.
SkyNRG, lider na svetskom tržištu održivog avio-goriva (OAG) će u Delfzejlu, u Holandiji, otvoriti prvu evropsku fabriku za proizvodnju OAG. Proizvodni pogon će biti specijalizovan za proizvodnju OAG, bio-gasa i nafte, koristeći kao sirovinu prvenstveno lokalni otpad i ostatke.
Ova fabrika će biti prva te vrste u svetu. Izgradnja je planirana za 2022. godinu i predstavlja konkretan korak KLM-a ka ispunjenju plana održivog poslovanja. SHV Energy, globalni lider u distribuciji tečnog naftnog gasa (TNG), takođe će investirati u izgradnju objekta i kupovati proizvedeni bio-gas.
OAG je neophodan korak koji avio-industrija treba da preduzme kako bi smanjila emisiju ugljen-dioksida. Nažalost, trenutno se ne proizvode dovoljne količine održivog kerozina. Nova fabrika pod nazivom DSL-1, predstavlja projekat SkyNRG-a i biće namenjena proizvodnji OAG-a.
Od 2022. godišnje će se ovde proizvoditi 100.000 tona OAG, kao i 15.000 tona bio-gasa. To će značiti smanjenje emisije ugljen-dioksida u avio-industriji za 270.000 tona godišnje. Ovo je važan korak, jer se s jedne strane smanjuje emisija ugljen-dioksida, a sa druge strane se proizvodi potrebno održivo avio-gorivo.
Smanjenje emisije ugljen-dioksida za 85%
Sirovine koje će se koristiti za proizvodnju OAG su otpad i ostaci iz drugih industrija, poput upotrebljenog jestivog ulja. Fabrika će za rad koristiti vodonik koji se proizvodi uz pomoć energije vode i vetra. Zahvaljujući tome, OAG će, u poređenju sa fosilnim gorivom, smanjiti emisiju ugljen-dioksida za 85%.
Upotreba OAG će doprineti i značajnom umanjenju emisije ultra-finih čestica i sumpora. Među investitorima u razvoj ove fabrike biće i amsterdamski aerodrom Shipol.
„Veoma sam ponosan na našu saradnju sa SkyNRG i SHV Energy u pokretanju projekta koji će omogućiti razvoj prvog evropskog proizvodnog pogona za OAG. Avijacija i njen razvoj imaju veliki uticaj na ceo svet tako što omogućavaju zbližavanje ljudi. No, ova privilegija ide ruku pod ruku s ogromnom odgovornošću prema našoj planeti. KLM veoma ozbiljno shvata ovu odgovornost i zato dugi niz godina ulaže u održivi razvoj. U saradnji sa drugim kompanijama, možemo izgraditi postrojenje koje će ubrzati razvoj OAG-a. Od 2022. godine, fabrika će proizvoditi 100.000 tona godišnje, od čega će KLM kupiti 75.000 tona. Ovo će smanjiti emisiju ugljen-dioksida za 200.000 tona godišnje, što je jednako emisijama koje se oslobađaju tokom 1.000 letova KLM-a između Amsterdama i Rio de Žaneira“, rekao je Pieter Elbers, predsednik i izvršni direktor KLM-a.
Gorivo koje zadovoljava najviše standarde održivosti
Nezavisni Odbor za održivost SkyNRG-a je taj koji procenjuje da li gorivo zadovoljava najviše standarde održivosti, čime se osigurava da ono neće imati negativan uticaj na okolinu i proizvodnju hrane. U proizvodnji OAG se neće koristiti proizvodi za ishranu, kao što su sojino i palmino ulje ili njihovi nusproizvodi. U odboru se nalaze predstavnici Svetske organizacije za prirodu (WWF International), Evropske klimatske fondacije, mreže za održivi razvoj Solidaridad i Univerziteta u Groningenu. Održivost proizvoda će kontrolisati Okrugli sto o održivim bio-materijalima (RSB), koji će izdavati sertifikat o kvalitetu i održivosti proizvedenog goriva.
Partneri
Pored KLM-a i SHV Energy-ja, SkyNRG-a, projektu DSL-1 pridružili su se i mnogi drugi partneri iz Holandije, ali i sveta: EIT Climate-KIC, Royal Schiphol Group, GROEIfonds, NV NOM, Groningen Seaports, Nouryon, Gasunie, Arcadis, TechnipFMC, Haldor Topsoe, Desmet Ballestra, Susteen Technologies i MBP Solutions. Ovi partneri će biti uključeni u različite faze projekta.
O avio-kompaniji KLM – Royal Dutch Airlines
Za svojih 100 godina postojanja, KLM je uvek bio pionir u avio-industriji i najstarija avio-kompanija koja i dalje leti pod svojim originalnim imenom (KLM- Royal Dutch Airlines). Dugoročni cilj KLM-a je da bude fokusiran na potrebe putnika, i da predstavlja najinovativniju i najefikasniju avio-kompaniju u Evropi, nudeći pouzdan servis i najkvalitetniju uslugu.
U 2018 godini KLM je postigao rekord – 34.1 milion prevezenih putnika i direktni letovi do 162 destinacije sa modernom flotom od 214 aviona. KLM zapošljava 33 000 ljudi širom sveta. KLM-ova mreža letova povezuje Holandiju sa svim delovima sveta i predstavlja snažan pokretački motor hlandske privrede. KLM je prva avio-kompanija u svetu koja će proslaviti svoj 100 rođendan ove godine.
O Air France-KLM grupi
Od 2014. godine, KLM je deo Air France-KLM avio-grupe. Ovim spajanjem dva velika brenda stvorena je jedna od vodećih evropskih avio-grupacija koja saobraća iz dva glavna haba: Aerodrom Shipol u Amsterdamu i Šarl de Gol aerodrom u Parizu. Tri osnovne delatnosti Air France-KLM grupe su: putnički i teretni transport, kao i održavanje vazduhoplova. Air France i KLM godišnje prevezu gotovo 100 miliona putnika.
KLM je takođe i član globalne SkyTeam alijanse koja broji 20 avio-kompanija članica i povezuje 1063 destinacije u 173 države.
Za više informacija o KLM-u, posetite KLM.com, KLM Newsroom, Facebook, Twitter i KLM Blog.
PR Saopštenje
1 Komentar
Comments are closed.
[…] kompanije uzdrmane zabranama putovanja. Avio-kompanije Air France i KLM nastavljaju sa razvojem održivog avio-goriva i pozivaju kompanije da se uključe u borbu za smanjenje emisije ugljen-dioksida. Naime, firme koje […]