TESTOVI

TEST: Audi Q8 50 TDI Quattro Tiptronic MHEV

Admiralski brod SUV klase je stupio na scenu. Ne samo kao na izgled najveći Audi već i kao model koji je značajno pomerio granice

Audi Q8 50 TDI Quattro Tiptronic MHEV
2.01KPregleda

Lamborghini za „raju“

SUV talas postaje iz dana u dan sve veći, dinamičniji, raznovrsniji, zapljuskujući obale tržišta sa gotovo svih strana. Ipak, valja i priznati, najmanje talasa dolazi iz njegovog izvornog „kvadranta“, sektora terenskih vozila. Sve više udara stiže upravo iz neočekivanog ugla. Jedan od njih je svakako i klasa sportskih terenaca čiji je predstavnik i Audi Q8.

Audi Q8 50 TDI Quattro Tiptronic MHEVNakon čitave plejade krosover i SUV kupea, evo nam sada i jednog maksi terenca u uslovno rečeno klasi sportista. Audi Q8! Suštinski gledano, konstruktori Audija su bar kada je u pitanju Q8, imali delimično olakšan posao. Pred njima je pojednostavljen zadatak da luksuzni A8 prepakuju u do sada njihov najveći SUV. Celokupna akcija je prošla prilično glatko, bar kada je u pitanju transfer tehnologije, imidža ali i duše jedne limuzine u veliki „terenac“. Kao SUV, Audi Q8 ima nameru ili zadatak da se odmerava ne sa terencima već pre svega sa limuzinama koje nose sportske pretenzije. Još jedna olakšavajuća okolnost je svakako i činjenica da se u ovom hirurškom zahvatu slobodno moglo zahvatiti u „banku“ organa u okviru kućnih brendova od VW pa Lamborghinija.

Već naslućujete suštinu Q8 prvenca, uzeti sve najbolje iz grupacije i objediniti u jednu celinu. Uspelo? Nije? Kao i u svemu, istina je tu negde u sredini!

I sve u svemu, bar što se spoljašnjosti tiče eksperimet je potpuno uspeo. Q8 uprkos svojim pozamašnim gabaritima (5m dužine/ 2,19 m širine/1,75 metara visine) deluje skladno, atraktivno i najjednostavije rečeno moćno.

Audi Q8 50 TDI Quattro Tiptronic MHEV

Ono što je recimo vrlo bitno, zadržana je prepoznatljivost Audi Q game. Kada se malo bolje zagledamo evidentno je da Audi Q8 zapravo najviše izleda kao nekoliko brojeva uvećani Q2.

Karakteriše ga osmougana uvećana maska hladnjaka. Tu su i full LED svetlosne grupe, veliki lukovi točkova, padajuća linija krova i veoma prepoznatljiva indentifikacija zadnjeg dela. Ogromni točkovi sa pneumaticima dimenzije 285/40R22 dolivaju ulje na vatru uz relativno male staklene površine koje su postavljene bez ramova u vrata.

Audi Q8 50 TDI Quattro Tiptronic MHEV

To su ti mali detalji koji od dobrog čine automobil moćnim. Q8 je upravo takav!

Enterijer od sjajnog do musavog

Što se unutrašnjosti tiče, rekao bih da je stvar već viđena ali i lagano unapređena. Svi sistemi i logika funkcionisanja iz A6 i A8 su evidentni. Moram pak napomenuti da je Q8 ponudio mnogo više prostora ali i veliku površinu centralne konzole presvučene nepraktičnom površinom u crnoj lak klavir izvedbi.

Audi Q8 50 TDI Quattro Tiptronic MHEV

Tako izgleda prestižno ali i nepraktično jer prsti se prosto lepe za nju ostavljajući tragove. Ovoj zamerci bih priključio i zaštitna stakla na dva multifunkcionalna displeja koja muče istu muku. Svoj glas kod ovakve organizacije ekrana (8,6 i 10,1 inča) dajem onima koji se upravljaju preko džojstika ili tač peda.

Mada, dopada mi se njihova taktilna karakteristika koja simulira pritisak na klasičan prekidač.  Srećom, postoji i doduše skromno performantna mogućnost izdavanja komandi glasom. Međutim, ona funkcioniše sa najviše 50% preciznosti u praksi dok se čovek i mašina „spare“ na istom zadatku.

Sedišta!? Adekvatna i u skladu sa očekivanjima.  Velika, udobna i konfigurisna za bezbednu dinamičnu vožnju na duge etape.

Dakle, ukoliko volite prestiž jedne A8 limuzine, Q8 je model koji će ponuditi i bonus paket u vidu dodatnog prostora kako na prednjim tako i na zadnjim sedištima koja se pomeraju po dužini.

Kada sam već kod zadnjih sedišta, moram biti iskren, očekivao sam da su komfornija. Uzrok je banalan. Niska pozicija sedenja na zadnjoj klupi je iznuđena spuštajućom linijom krova, što podiže „kotu“ kolena za duga putovanja u prilično neudoban položaj. A8 ipak nema konkurenciju u ovom poređenju.

Stvar za Audi Q8 obilato vadi zapremina prtljažnika koja meri 605 litara zapremine. Takođe je evidentan i nedostatak praktičnih ostava za sitnice. Jednostavno, kao da su na njih zaboravili.

Dinamika vožnje pod znakom pitanja

A evo i konačno ono što očekujete sa nestrpljenjem, analiza dinamike, performantnosti i potrošnje. Da stvar bude jednostavnija, ispod haube je naš stari poznanik, trolitarski V6 turbo dizel pojačan laganom hibridnom tehnologijom ispunjava osnovne zahteve karoserije teške oko 2.500 kilograma čiji je koeficijent otpora vazduha visokih 0,34.

Audi Q8 50 TDI Quattro Tiptronic MHEV

Dizajn, stil, kvalitet enterijera, komfor, motor, prtljažnik, potrošnja
Menjač, dinamika vožnje u D modu, održavanje enterijera, cena

Audi Q8 50 TDI Quattro Tiptronic MHEVMotor sam po sebi ne treba posebno predstavljati. Međutim, moram naglasiti da je ta hibridna asistencija samo prva pomoć pri ubrzanjima ili krstarenjima stalnom brzinom na auto putu ili između dva semafora.

Elektro motor je delimično zaslužan i za odličan obrtni moment koji iznosi 600 Nm pri 2.250 obrtaja što je sasvim dovoljno da vožnja bude ubedljiva i laka.

Međutim, nije sve idealno. Rekao bih da je evidentan problem u sinhronizaciji standardnog  „D“ moda vožnje sa 8-stepenim automatskim tiptronic menjačem  i elementima ogibljenja.

Suštinski, u tom standardnom programu, dinamika vožnje nije na očekivanom nivou kao i objektivne performase ali i povratna informacija sa upravljača. Osim što menjač razmišlja koji adekvatan stepen prenosa odabrati pri naglim ubrzanjima, upravljač je previše lagan i nedefinisan. Ogibljenje je mekše od neminovnog  pa dolazi i i do ljuljanja i do naginjanja karoserije u krivinama uprkos bajkovitom vazdušnom ogibljenju i quattro pogonu na sva četiri točka.

Audi Q8 50 TDI Quattro Tiptronic MHEV

Motor:  turbodizel/ V6 / hibridna asistencija
Radna zapremina:  2.967 cm3
Snaga: 210 kW/ 286 KS, pri 3.500-4.000 o/min
Obrtni moment: 620 Nm pri 2.250 – 3.250 o/min.
Menjač: automatski osmostepeni
Prenos snage: 
permanentni na sva četiri točka (quattro),
Karoserija:
SUV, 5 vrata
Pneumatici: 
285/40 R20
Kočnice:
napred i nazad samoventilirajući disk
Ubrzanje od 0 do 100km/h: 
6,3 sekundi
Maksimalna brzina: 
245 km/h
Prosečna potrošnja na testu: 
oko 10 litara
Zapremina rezervoara za gorivo: 
75 litara
Emisija CO2: 
172-178 gr/km
Dimenzije: 
4.986 x 1995 x 1705 mm
Međuosovinsko rastojanje: 
2.995 mm
Zapremina prtljažnika: 
605 litara
Masa praznog vozila: 
2.145 kg
Cena:
od 78.000 evra
Cena testiranog modela:
oko 119.000 evra

U ovom izlaganju nikako ne zaboravimo klirens, odnosno odstojanje od puta je čitavih 25 cm. To uz pozamašnu masu automobila nije ni malo lako obuzdati. Imate pravo ako kažete, „ pa prebaci ga u sport mod i vozi“. Suštinski to i jeste rešenje ali onda dolazimo i do paradoksa. Karoserija tada postaje pretvrda a menjač takođe previše agilan uz prerano i predugo zazimanje pozicije u nižoj brzini od one koju bi prosečan vozač želeo.

Audi Q8 50 TDI Quattro Tiptronic MHEV

Zapravo, moguće ga je uz nešto prakse „uhvatiti“ manipulacijom papučice gasa da šaltuje onako kako bih zaista želeo,što zahteva prilično kilometara i prakse.  Zamerku imam i po pitanju snalažljivosti na uzanim parkinzima i u gradskoj vožnji. Pun krug okreta mu je 13,3 metra, što nikako ne ide u prilog onima koji ga nameravaju voziti u gradskim uslovima.

Male staklene površine čine preglednost vrlo kritičnom, pa je obilata upotreba kamera neminovna

Naravno tu su i mnogi bezbednosni sistemi koji su zaduženi da pre vozača otkriju pešaka u mrtvom uglu ili životinju na putu. I da ne zaboravim, prosečna potrošnja je oko 10 litara na 100 kilometara. Uz malo pažnje može da se obori na 9 ali i da se lako prebaci na 12.

Jednim pogledom

Karoserija

Udobnost

Izgled

4,6

Napred

4,6

Funkcionalnost

4,6

Pozadi

4,4

Kvalitet izrade

4,6

Ukupno:

4,50

Ukupno

4,60

Ponašanje u vožnji

 

Enterijer

 

Vozne osobine

4,4

Funkcionalnost

4,5

Performanse

4,4

Dizajn

4,6

Kočnice

4,4

Ponuda prostora

4,6

Ukupno:

4,40

Kvalitet materijala

4,7

Motor

4,6

Završna obrada

4,7

Menjač

4,3

Ukupno:

4,62

Cena

4,0

Prosečna ocena: 4,431

Na kraju evo i zaključka! Audi Q8 nudi zaista mnogo, ali ipak i nešto manje od onoga što sam očekivao da stigne kao perjanica iz Ingolstadta, posebno u svetlu cene testiranog modela koja iznosi oko 119.000 evra.

Teskt: Miodrag Piroški

Foto: Igor Pejović

Video: Miroslav Šosberger

 

3 Komentara

Ostavite komentar