Vesti

Predstavljen je Seat Tarraco!

Španski Kodiaq iz Nemačke!

1.65KPregleda

Čekanju je došao kraj. Španski proizvođač automobila, kompanija Seat je danas i zvanično predstavila svoj reći, a ujedno i najveći SUV model po imenu Tarraco.

S obzirom da deli MQB platformu sa modelom Škoda Kodiaq i drugim modelima iz okvira Volkswagen grupacije, Tarraco nam deluje možda i previše poznato.

Naime, prednjim delom ovog novog SUV modela dominiraju dizajnerski detalji karakteristični za automobile kompanije Seat, međutim, njegove bočne strane podsećaju na model VW Tiguan, dok je zadnji deo gotovo potpuno preslikan sa modela Škoda Kodiaq.

Predstavnici kompanije navode da je Tarraco inspirisan novim dizajnerskim pravcem, ali nam se na osnovu prvih fotografija čini da su novi samo maska (rešetka) hladnjaka i svetlosne jedinice sa LED tehnologijom.

Imenovan po mediteranskom gradu Tarragona, Tarraco je u gami španske kompanije pozicioniran iznad modela Arona i Ateca. Kao i modeli VW Tiguan i Škoda Kodiaq, i Tarraco je baziran na MQB-A platformi sa velikim međuosovinskim rastojanjem koja predstavlja odličnu bazu za prostranu kabinu. Zvaničnih informacija još uvek nema, ali već znamo da je Tarraco dugačak 4.735 mm i da je visok 1.658 mm.

Osim dizajna posznata je i paleta agregata koja se sastoji od dve benzinske i dve dizel jedinice, a sve imaju turbo punjače, direktno ubrizgavanje goriva i start/stop tehnologiju.

Uvodni benzinac je zapravo TSI agregat zapremine 1,5 litara koji razvija 148 konjskih snaga i povezan je sa šestostepenim manuelnim menjačem preko koga se snaga šalje prednjim točkovima.

Sledeći u nizu je dvolitarski TSI agregat koji razvija 187 konjskih snaga i dostupan je sa sedmostepenim DSG menjačem i 4Drive pogonom na svim točkovima.

U ponudi su i dva dvolitarska dizel agregata od kojih jedan razvija 148, a drugi 187 konjskih snaga. Slabiji dizelaš se može kupiti ili sa šestostepenim manuelnim menjačem i pogonom na prednjim točkovima, ili sa sedmostepenim DSG menjačem i pogonom na svim točkovima. Snažniji agregat dolazi samo u paru sa DSG menjačem i 4Drive pogonom na svim točkovima. Iz kompanije navode da će nešto kasnije biti dostupne i druge pogonske opcije na modelu Tarraco.

Uticaj Volkswagen grupacije je očigledan i u kabini. Naime, najveća razlika u odnosu na ostale modele iz VW-a jeste to što ekran osetljiv na dodir nije integrisan u ventralnu konzolu. Umesto toga, Tarraco je dobio „floating“ ekran dijagonale 8 inča koji se može kontrolisati i putem gestikulacija. Tu je i digitalna instrument tabla sa ekranom veličine 10,25 inča.

Od tehnologija ističe se pregršt sistema za asistenciju vozaču koji su dostupni kao standard, a tu spadaju: detekcija pešaka, prepoznavanje saobraćajnih znakova, adaptivna kontrola krstarenja i slično.

Seat Tarraco će početi da se prodaje od naredne godine i to u dve varijante, SE i Xcellence. Pretprodaja će početi u decembru, a ono što je interesantno jeste da će se ovaj model proizvoditi u postrojenju u Volfsburgu u Nemačkoj.

Top Reviews

Video Widget

gallery