Online plus

Bugatti Divo – Čudo od 5 miliona evra!

Predstavljamo

Bugatti Divo
1.08KPregleda

Novo “čudo” iz Molzhajma, Bugatti Divo je nakon brojnih tizera konačno i zvanično predstavljen na “Nedelji automobila” u Montereju u Kaliforniji. Sa modelom Divo, francuski proizvođač je konstruisao hiper automobil čije su glavne osobine agilnost, oštrina i pokretljivost. Ukratko rečeno, Bugatti Divo automobil koji je “rođen za krivine”.

Bugatti Divo

Uvod

Prvo i jedino pravilo koje važi za Divo je sledeće: njegovo postojanje se ne može objasniti racionalnim argumentima. Tako nešto ne vredi ni pokušavati. Njegova cena je 5 miliona evra (što znači da košta duplo više od modela Chiron na kojem je i baziran). Ipak, on nije izrađen od zlata, platine ili rodijuma niti je ukrašen dijamantima. Ključ ovako visoke cene modela Divo krije se u njegovoj ekskluzivnosti. Iako poseduje isti agregat kao i Chiron, sve ostalo na njemu je čvršće, lakše i “besnije”. Takođe, biće proizveden u samo 40 primeraka koji već imaju svog vlasnika.

Jedna zanimljivost u vezi sa načinom na koji su prodata sva 40 primeraka Divo-a. Naime, predstavnici salona automobila u kojima se prodavaju modeli kompanije Bugatti su potencijalne kupce predlagali čelnicima kompanije. Uslov je bio da svako ko uđe u krug od 40 ljudi koji mogu postati vlasnici ovog modela već mora posedovati Chiron. Pogađate, nekolicina ljudi je kupila Chiron samo kako bi mogli kasnije da kupe i Divo.

Bugatti Divo

Sve to je deo genijalnog plana Stefana Vinkelmena, predsednika Bugatti-ja. On je poznat kao čovek koji svoje klijente zna bolje od njih samih i koji je uvek jedan korak ispred svih. Iskalio se u kompaniji Lamborghini gde je zaslužan za rađanje modela Reventon (baziran na modelu Murcielago), Sesto Elemento (Gallardo), Veneno i Aventador J (Aventador). Divo je rođen upravo po toj filozofiji.

Albert DivoAutomobil je nazvan po jednom Bugatti-jevom vozaču trka. Reč je o Francuzu italijanskog porekla Albertu Divu. On se takmičio kasnih 1920-tih za fabrički tim ovog proizvođača i dva puta je trijumfovao na trci “Targa Florio”.

 

Istorijat

Divo predstavlja nastavak još jedne tradicije kuće Bugatti. Naime, tokom tridesetih godina prošlog veka, sin Etorea Bugatija, Žan, je taj koji je bio zadužen za kreiranje karoserije automobila. Zahvaljujući njemu su modeli kompanije Bugatti postali “ikone” svog vremena.

Kako bi realizovao svoje ideje, Žan je angažovao talentovanog dizajnera Džozefa Voltera. Oni su zajedno zaslužni za neke od najlepših automobila u tom vremenu, a najpoznatiji među njima je svakako model Type 57SC Atlantic. Postoje samo dva ovakva automobila na svetu.

Bugatti Type 57SC Atlantic

Dizajn

Što se dizajna modela Divo tiče, jasno je vidljiva veza sa Chironom. Međutim, Divo izgleda značajno agresivnije, a samim tim, barem po našem mišljenju, i znatno bolje. Već na prvi pogled se vidi da su inženjeri i dizajneri kompanije radili na gotovo svakom spoljnjem aspektu automobila. Veliki broj promena u odnosu na Chiron se odnosi na unapređenje aerodinamike, što je rezultiralo silom prijanjanja (downforce) od čak 456 kilograma pri maksimalnoj brzini. To je za 90 kilograma više nego kod modela Chiron.

Veća sila prijanjanja ujedno znači i snažnije bočno ubrzanje. Naime, Divo može da postigne 1,6 G, što je tek nešto više od Chirona (1,5 G). Međutim, tih dodatnih 0,1 G itekako prave razliku, koja se očitava u čak osam sekundi bržem krugu na stazi Nardo.

Bugatti Divo

“Đavo” je u detaljima

Redizajnirani prednji deo je zadržao karakterističnu masku (rešetku) hladnjaka, uz očigleno uži “nos”. Novi, restilizovani dizajn prednjeg dela automobila za posledicu ima to što su farovi sada postavljeni vertikalno, a tu su i novi ventilacioni otvori.

Tu je i veliki prednji spojler, koji “gura” vazuh u otvore sa strane, ali i nova “vazdušna zavesa” dizajnirana za bolji protok vazduha do zadnjih točkova. Moramo da napomenemo i da se kočnice na prednjim točkovima hlade sa čak četiri strane, odnosno, četiri otvora kroz koje vazduh struji.

Bugatti Divo

Tema aerodinamike i agresivnosti se nastavlja i kod krova, koji je dizajniran tako da formira “NACA” vazdušni kanal, kako bi se bolje slao neophodan vazduh do masivnog osmolitarskog W16 agregata.

Tu je i novi aktivni spojler koji počiva na zadnjem delu, “repu”, i koji je za 23 procenata širi od spojlera na modelu Chiron. On je širok čak 1,8 metara! Naravno, ovaj spojler funkcioniše i kao vazdušna kočnica. Novi zadnji difuzor je i širi i dublji, i tu je kako bi Divo ostao pripijen uz put po kojim se kreće.

Divo je od modela Chiron, zahvaljujući novim felnama, slabijoj zvučnoj izolaciji, manjem broju “odeljaka za sitnice”, modifikovanoj šasiji i vešanju i fiksiranim “krilcima” prednjeg difuzora, lakši za 37 kilograma.

“Divo je novi dokaz naše dizajnerske filozofije, a to je da forma prati performanse”, rekao je direktor dizajna u Bugattiju Ahim Anšajt, na koga se nadovezao predsednik Stefan Vinkelman, “Do današnjeg dana moderni Bugatti je predstavljao savršen balans između visokih performansi, dinamike i luksuznog komfora”.

Enterijer

Kada je reč o kabini, njen dizajn je pozan i gotovo je identičan modelu Chiron. To ga ne čini ništa manje impresivnim. Naime, enterijer je urađen u dve boje. Presvlaka je urađena u Divo Grey boju i od alkantare je dok kontrast daju Divo Racing Blue detalji i šavovi. Tu su i veći nasloni za ruke, kao i volan sa većim “papučicama” iza njega. Ostalo je sve isto kao kod modela Chiron.

Bugatti Divo

Agregat i mehanika

Srce modela Divo čini isti agregat kao na modelu Chiron. Reč je o “moćnom”, osmolitarskom W16 agregatu sa četiri turbo punjača koji razvija čak 1,479 konjskih snaga (1.103 kW) i koji je povezan sa istim sedmostepenim menjačem sa duplim kvačilom. Kako je reč o istom agregatu, i Divo će od 0 do 100 km/h ubrzavati za samo 2,4 sekunde, ali nažalost, neće moći da postigne maksimalnu brzinu, već će ona biti ograničena na 380 km/h.

Bugatti Divo

Razlog za ograničenje maksimalne brzine je taj što veća sila prijanjanja stvara veći pritisak na pneumatike, te možemo reći da je brzina ograničena zbog bezbednosti.

Iako će ova “mala” maksimalna brzina razočarati veliki broj ljubitelja ove kompanije, njeni predstavnici su naveli da maksimalna brzina nije bila cilj ka kojem su išli. Njihov cilj je bio performantni model koji neće biti brz samo na pravim linijama. Naime, oni su želeli oštriji, agilniji i pokretljiviji automobil koji je “pravljen za krivine”. Kako bi to postigli, inženjeri su morali da modifikuju i vešanje i upravljanje.

Naime, iako su kočnice izuzetno važne za vožnju u krivinama, one ne znače ništa bez jednako dobrog upravljanja i vešanja. Oni su modifikovani tako da pružaju direktniji odgovor na komande vozača. Nisu otkriveni nikakvi detalji o tim promenama, ali je navedeno da su one u velikoj meri zaslužne za manju težinu automobila.

Rezime

Kao što sam već napomenuo, model Bugatti Divo će biti proizveden u svega 40 primeraka, a svaki od njih je već prodat po ceni od 5 miliona evra. Bez sumnje basnoslovna suma.

Bugatti Divo

U svakom slučaju, svih 40 vlasnika ovog modela će, pod uslovom da ovu zver ne čuvaju u svojim privatnim kolekcijama u garažama, izazvati veliku pažnju gde god da se pojave.

Nema sumnje da je Bugatti Divo “čudo” moderne automobilske industrije, čija ekskluzivnost ne dolazi po maloj ceni. Ali opet, siguran sam da bi svako od nas voleo da bar jednom sedne za njegov volan.

Autor: Saša Stanković

3 Komentara

  1. Divan auto, steta sto ce u tim krivinama (za koj je pravljen) morati da gleda u retrovizor i da propusti svaki Radical SR3, koji mu se nadje u repu, da ne smeta coveku (ili zeni). To naravno ne menja nista u cinjenici da je divan, samo krivine …

Ostavite komentar