Modifikatori
Ženeva je naravno poznata po tome što je mesto okupljanja najboljih svetskih tjunera
Ruf, Brabus, AC Schnitzer, Mansory, MTM… da ne nabrajamo dalje, predstavili su svoje kreacije. Težnja je naravno uvek da se od dobrog napravi bolje. Koliko im je to generalno uspelo je naravno diskutabilno, ali kažu da svaka roba ima svog kupca i da o ukusima ne treba raspravljati. Evo nekih od njih. Uživajte.
Mansory G63 AMG Sahara Edition
Švajcarski tjuner, Mansory, takođe je u voje ruke uzeo Mercedesovu G klasu. Reč je o Mansory G63 AMG Sahara Edition.
Nekima se možda stajling neće svideti, ali definitivno ovaj automobil izgleda veoma zanimljivo. Pored kamuflažnog finiša, izmenjena je maska hladnjaka, hauba motora, prednja svetla, a tu je i izvor od dva rešenja felni od 22 cola.
Pokreće ga V8 5,5 litarski bi-turbo V8 sa 828 ks, dok je maksimalni obrtni moment ograničen na 1.000 Nm. Za očekivati je da Mansoryjev model prilično brže ubrzava do 100 km/h u odnosu na 5,4 sekunde standardnog modela.
Hamann Porsche Macan S
Porsche Macan S je sam po sebi fascinantan, ali ovaj u Hamannovoj izvedbi definitivno izaziva još više pažnje. Sem što je 3,0 litarski turbo dizel „usviran“ sa 260 na 300 ks, i što mu je maksimalni obrtni moment povećan na 670 Nm sa 580, promenjen je i izgled. Koliko se u tome uspelo (što se izgleda tiče) prosudite sami.
Uglavnom Porscheov krosover do „stotke“ ubrzava za 5,7 sekundi (standardan model 6,1). Ko bude kupio ovaj Porsche će svakako biti „primećen“.
MTM Audi RS6 Clubsport
Karavani su nekada, kada smo bili mlađi i sa manje sedih, bili rezervisani za „starije“ ljude, „penzionere“, nismo ih smatrali posebno poželjnim. Naravno, u međuvremenu se to promenilo, a ponajviše zahvaljujući Audiju.
Model pred nama je MTM RS6 Clubsport. Čim ima „MTM“ predznak znači da je izuzetno snažan. Iz 4,0 litarskog twin-turbo V8 je izvučeno čak 750 ks i 950 Nm. To nije sve, jer je masa smanjena za gotovo 100 kg.
Rinspeed Budii
O ovoj Rinspeedovoj kreaciji smo već opširnije pisali. Reč je vozilu na bazi BMW-a i3, temeljno modifikovanog..
Mansory Lamborghini Huracan
Mansory je „obukao“ Lamborghini Huracan u ugljenična vlakna i „usvirao“ mašinu na preko 1.000 ks. Rezultat se zove Torofeo, i predstavljen je u Ženevi.
Ime se odnosi na „toro“, što je na španskom „bik“ i „Super Trofeo Motorsports“ liniju. Mansory je dodao nove usisne otvore napred, proširio je karoseriju, naglasio još više lukove točkova i superautomobilu podario nove retrovizore. Tu su takođe i novi zadnji spojler i difuzor. Komponente od ugljeničnih vlakana su lakše od Lamborghinijevih standardnih komponenti.
Ispod „haube“ se nalazi 5,2 litarski V10 sa dva turbo punjača sa novim klipovima, bregastim osovinama, klipnjačama, sistemom ubrizgavanja goriva i tečnošću hlađenim međuhladnjakom. Modifikovan je i izduvni sistem. Sve to je povećalo snagu na preko 1.000 „konja“ što je značajno više od standardnih 600+.
Kao što priliči Mansoryju, kabinski prostor je doživeo „luksuzni“ tretman, tako da ga sada krasi više kože, alkantarom presvučena sedišta i novi volan.
Ruf Turbo Florio
Porsche već i sam po sebi nudi čitav niz varijanti 911-ice, a kada još tome dodamo kreacije tjunera, zaista izbor postaje neverovatno bogat. Carrera, Carrera S, Carrera GTS, Carrera 4, Carrera 4S, Carrera 4 GTS, Turbo, Turbo S, GT3, GT3 RS… Pa onda karoserijske konfiguracije – kupe, kabriolet, Targa… Doduše, nema Turbo Targe, polu-kabriolet dolazi u najsnažnijoj GT verziji. Međutim, ukoliko baš želite Targu sa turbo motorom, za to se postarao Ruf.
Model se zove Ruf Turbo Florio, po drugom delu sicilijanske trke gde je Porsche i prvobitno dobio ime za model sa uklonjivim krovom. Doduše, Rufova verzija, što se snage tiče, ne slaže se sa fabričkim Turbom jer je daleko nadmašuje. Sa 621 ks i 825 Nm, snažniji je i od Turbo S modela.
Zainteresovani će takođe moći da biraju između sedmostepenog DCT i šestostepenog manuelnog menjača, pogona na sve točkove poput fabričkog Turba ili zadnjeg kao na GT2 (koji se više ne proizvodi). Maksimalna brzina (sa vetrom u kosi) – 330 km/h.
Techart Porsche Targa 4S
Trud tjunera svakako treba ceniti, ali to ne znači da ne treba da budu izuzeti od kritike. Techartu se treba odati priznanje odmah na početku što automobil nije crven, crn ili srebrn. Obojen je u interesantnu nijansu žuto-zelene boje.
U novi aero paket su uključeni novi zadnji spojler, difuzor, prednji spliter, bočne „suknjice“, a mnoge komponente enterijera su zamenjene rešenjima od ugljeničnih vlakana i aluminijuma. Nije navedena tačno ime nijanse boje ove Targe, mada je Techart poznat po jedninstvenim bojama i „stilskoj harmoniji“.
Novi je i izduvni sistem automobila sa četiri završetka izduvnih cevi u crnom hromu. Motor je standardan, isti onaj u normalnom Porscheu Targa 4S. Techart je insalirao svoje opruge i 21-o inčne točkove.
Ruf RGT 4.2
Ruf je poznat kao jedan od Porscheovih tjunera sa najbržim kreacijama. U Ženevu je stigao RGT 4.2, i interesantno ga je uporediti sa GT3 RS koji je upravo ovde debitovao.
U smislu sirove snage Ruf pobeđuje. Šestocilindarski bokser zapremine 4,2 l isporučuje 525 ks i 500 Nm. Maksimalno može da pojuri do 320 km/h. Novi GT3 RS raspolaže sa 500 „konja“ i 460 Nm iz 4,0 litarske jedinice s direktnim ubrizgavanjem goriva. RGT 4.2 po želji može da se naruči ili sa šestostepenim manuelnim ili PDK menjačem.
Stajling je već stvar ukusa. RGT 4.2 više odlikuje izgled trkača „stare škole“, dok je RS krajnje moderan. Koji biste vi pre odabrali?
BMW AC Schnitzer ACS4 Sport
Ženevski salon je interesantan i po tome što se tu okupi mnoštvo vrhunskih tjunera. Od njihovih kreacija nam najčešće pođe „voda na usta“, a jedna od njih je definitivno ACS4 Sport, AC Schnitzerova izvedba BMW-a M4.
M4 je sam po sebi vrlo potentna mašina sa svojim turbo rednim „šetakom“ i 431 ks. U AC Schnitzerovoj verziji snaga je povećana na 510 „konja“ i 650 Nm. Kupci će takođe moći da uživaju u novom izduvu sa okruženjem od ugljeničnih vlakana. U igri su i dva tipa kompleta ogibljenja. Prvi spušta BMW za 2,5 do 3 cm napred i 1 do 1,5 cm nazad, dok podesiva trkačka opcija spušta prednji deo od 3 do 4 cm napred i 3 cm nazad.
Brabus Rocket 900
Današnje potrošačko društvo profitira na ljudima koji nikada nisu zadovoljni i stalno hoće još. Pitanje svesti, adikcija, prosudite sami… Toga je svestan i Brabus, koji nudi uvek nešto više, i to po običaju mnogo više.
Mercedesov tjuner je S65 AMG konvertovao u Rocket 900. Da, da, devojke i momci, ono „900“ se odnosi na 900 ks iz twin-turbo V12 agregata.
Za početak, Brabus je dodao nove turbo punjače i izduvni sistem, tako da uz 900 konjića, automobil isporučuje 1.500 Nm. Sprint do „stotke“ obavlja za 3,7 sekundi, uz maksimalnu brzinu od 350 km/h.
Scuderia Cameron Glickenhaus SCG 003
Džim Glikenhaus ima izuzetan portfolio dorađenih automobila. Ferrari Enza je pretvorio u jedinstveni P4/5 a 430 Scuderiju u P4/5 Competizione. Sada je Scuderia Camerom Glickengaus lansirala SCG 003.
Reč je o potpuno unikatnoj kreaciji iskrojenoj na šasiji od ugljeničnih vlakana. Karoseriju je dizajnirao Granstudio, a ona definitivno liči na Enza od napred, i možda na novi Ford GT pozadi, ali nema veze sa bilo kojim serijskim automobilom.
Zadnji ram je napravljen tako da može da ugosti različite motore, u ovom slučaju Hondin 3,5 litarski twin-turbo V6. Takođe poseduje „pushrod“ ogibljenje poput bolida Formule 1.
Automobil, kao što smo naveli u najavi, dolazi u dve forme: trkačkoj SCG 003 C (Competizione) i onoj za „svakodnevni saobraćaj“ SCG 003 S (Stradale). Cena startuje od 2,1 miliona evra za prvonavedeni i 2,3 miliona za drugi.
Mercedes G 500 4×4²
Mercedes-Benz G 500 4×4² u odnosu na običan G500, ovaj G500 „na kvadrat“ se ističe moćnim blatobranima, ogromnim točkovima dimenzija 325/55 R22, povišenim klirensom na 450 mm, širim tragom točkova i značajno unapređenim enterijerom.
Ispod haube je 4,0 L twin-turbo V8 motor sa 422 KS i 610 Nm koji je kombinovan sa pogonom na sva četiri točka uz sedmostepeni 7G-tronic automatik.
Ovaj gladijator težak bezmalo 3 tone od 0 do 100 km/h ubrzava za 6,5 sekunde, uz maksimalnu brzinu od 210 km/h.
Mercedes-Benz G 500 4×4² na tržište dolazi sredinom godine uz najavljenu cenu od oko 250.000 evra.
Touring Superleggera Berlinetta Lusso
U poslednje tri godine, Carozzeria Touring Superleggera je na Salon automobila Ženevi izvela zaista atraktivne primerke: Disco Volante baziran na Alfa Romeo 8C, pretprošle godine u crvenom a prošle godine u zelenom izdanju. Mada smo mislili da će doći do još jedne evolucije prelepog italijanskog modela, Touring je ovoga puta predstavio (takođe prelepu) Berlinettu Lusso, baziranu na Ferrariju F12.
Berlinetta Lusso jasno podseća na F12, ali su neke oštre ivice zaobljene, što pozdravljamo. Bez obzira na sličnost, karoserija se može nazvati novom, sa uglađenijim površinama i više retro elementima dizajna. U suštini, izgleda bolje od originala.
Sa mehaničkog aspekta, reč je o F12, počev od „vrištućeg“ 6,3 litarskog V12 sa 713 ks.
Kahn Flying Huntsman 110 WB 6×6 koncept
Ovo je delo britanske firme, ali nekako simbolizuje u potpunosti esenciju nemačke filozofije automobila, možda ne toliko u mirnodopsko vreme, neki bi rekli… Reč je o automobilu koji je „preuzeo ideju“ Mercedesa G63 AMG 6×6, a koji je postao Flying Huntsman 110 WB 6×6 koncept, baziran na Land Rover Defenderu 110.
Ima šest točkova, i svih šest su pogonski. Pokreće ga 6,2 litarski GM-ov LS3 V8, koji počiva ispod produžene haube. Raspolaže sa 430 ks, a nažalost ne poseduje povišene osovine kao Mercedesov model. Ipak, i bez njih, teško da sem prepreke za tenkove postoji nešto što ovaj automobil ne može da pređe.