Online plus

Završetak oldtajmer sezone u Nemačkoj

901Pregleda

Pred zimski san

Sezona vožnja oldtajmera obično se završava sa prvim mrazem i prvim zrcem soli koje na „Autobahn“ bace putari. Kada se to zapravo datumski događa, „odokativno“ određuju meteorolozi. Čelnici oldtajmer garaže Klassik Stadt u Frankfurtu demokratski su odlučili da to bude u nedelju 11. novembra.


1961 Cadillac coupe

Kako je to običaj, sezona se ispraća završnim odtajmer skupom. Ovaj put okupilo se oko 60 automobila, od onih oldtajmerski skromnih, do velikog broja pripadnika elite. Uredno smo izbrojali 3 Rollsa, isto toliko Aston Martina a ni Jagura nije manjkalo.

Naredni redovi, raport su onog što je viđeno i susreta koje smo imali sa nekim od najzgriženijih ljubitelja auto stariteta u „Bundesrepublici“.

Moto manifestcije glasio je „Rock drive“. Ideja organizatora bila je da stavi akcenat na automobile o kojim se 50-tih i 60-tih pevalo. Pored toga, iskazan je i otpor ideji da se vozila iz 90-tih svrstaju u „youngimere“. To je bilo definisano i u najavi događaja rečima: „Čućete Mustang Sally, Little GTO i druge pesme. Sleeping in my car (Roxette 1994) neće biti na play listi“. Kao živa muzika angažovan je lokalni bend „500 oktana“. Oni su na svakih pola sata žestoko otprašili po jednu kompoziciju o automobilima. Ukupno 5 pesama za celo trajanje događaja od 11 do 3 popodne. E vi svirci, ne biste se puno leba najeli u Srbiji!

1961 Cadillac coupe
Jaguar E-Type

Shodno muzičkoj podlozi nastupio je i jedan Mercury Monterey iz 1957., kompletan sa ponudom kole i hamburgera na tacni iz „drive in“ bioskopa. Kolekciju američkih automobila upotpunio je Cadillac coupe iz 1961. i mnoštvo „custom“ izdanja.

Niskobužetnu oldtajmerizaciju činio je između ostalog „spaček“ sa zaista originalnim asesoarom na branicima. Čast franacuske auto industrije branio je i Peugeot 203, očigledno zalutao iz nekog vinogradarskog regiona.

Nemački odgovor na temu „low cost“ auto minijatura svakao je bio Goggomobil T250. Ovaj mališan proizvodio se od 1954. do 1969. Imao je motor od 250 cc koji je razvijao 13 KS. Originalno nije čak ni bio predstavljen na salonu automobila, već na sajmu bicikala i motocikala. Zahvaljujući činjenici da se lako i jeftino mogao registrovati, kao i da stariji vozači sa predratnim dozvolama nisu morali da menjaju svoje dozvole za ovu kubikažu vozila, proizveden je u brojnim varijatama u preko 200 hiljada primeraka.

Jaguar XK 140 i Peugeot 203
Goggomobil 250

Klaus Mecenhauer vlasnik Jaguara XK 140 iz 1957., tvdi da uspeh britanske marke, leži u naprednim ali tehnički jednostavnim motorima i vrhunskom kvalitetu, sve to ponuđeno po konkurentnoj ceni. O ovom poslednjem porota još uvek veća, ali svakako treba istaći istorijsku činjenicu da je XK 140 prvi Jaguar u koga se ugrađivao automatski menjač.

Nezahvalna je rabota rešavati šta će tekstualno ili fotografski ući u ovu reportažu. Da se o svakom auto na skupu napiše po koji red, zašli bi u formu roto romana.

Zaključimo zato ovaj napis informacijom, da sezona u Klasik Stadtu, ponovo kreće skupom u aprilu 2013. U međuvremenu, oldtajmeristi će se ponovo okupiti, doduše bez automobila, za vikend 8. i 9. decembra kada se ovde održava Božićni vašar: Idealna prilika za kupovinu ukrasa za jelku ali i asesoara za vaš oldtajmer. Ne treba zaboraviti ni konfekciju koja paše uz marku vašeg automobila.

Britanski Old Skool

PS
Ekipu Vrelih Guma udobno je na relaciji Novi Sad – Frankfurt -Novi Sad prevezla kompanija Panonijabus.

 

Mercury Monterey – Rock and Roll nostalgija

Tekst Miroslav Schossberger
Fotografije Vrele Gume

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery