Online plus

Zatamnjivanje stakala

3.23KPregleda

Konačno „legalizacija“ zatamnjenih stakala

Konačno „legalizacija“ zatamnjenih stakala


Koje folije smeju da se lepe na stakla?

Na stakla smeju da se lepe samo i isključivo folije koje imaju atest – dakle, proizvodi koji su prošli određene provere i koji ispunjavaju određene uslove. Da se ne biste našli u nebranom grožđu, lepljenje folija prepustite renomiranim servisima koji garantuju i za folije koje lepe i za svoju uslugu.

Koja stakla smeju da se zatamnjuju, a koja ne smeju?

Koja stakla smeju da se zatamnjuju, a koja ne smeju?

– Prednji vetrobran, tj. šoferku ne smete da dirate!

– Prednja bočna stakla (kod vozača i suvozača), mogu da se zatamne, ali samo tako da ukupna vrednost prigušenja svetla ne prelazi 30%.

– Zadnja bočna stakla i zadnje staklo, tj. zadnji vetrobran možete da zatamnite koliko god želite. Praktično možete da ih prefarbate.

Kako da znam da će automobil nakon lepljenja folija proći ispitivanje (dobiti atest)?
Folije koje lepite na stakla moraju da imaju sopstveni atest. Međutim, pitanje je da li će stakla vašeg automobila na koji su zalepljene te folije proći ispitivanje. Verovatno su stakla vašeg automobila već donekle zatamnjena, pa će folije prilikom ispitivanja pokazati mnogo veću zatamnjenost (laički rečeno).

Ovo je još jedan razlog da lepljenje folija prepustite renomiranom servisu, kod kojeg ćete moći da ostvarite reklamaciju i nadoknadite troškove ukoliko zbog njihove greške ne prođete ispitivanje.

Gde se radi atest (ispitivanje)?
Kada je u pitanju ispitivanje zatamnjenih stakala, tj. ispitivanje stakala na koja je zalepljena folija, to trenutno radi samo Centar za motorna vozila Auto-moto saveza Srbije www.amss-cmv.co.rs (CMV AMSS).

Nakon što automobil prođe ispitivanje, podnosite zahtev Agenciji za bezbednost saobraćaja – detaljnije na ovom linku, pre čega je potrebno obaviti i tehnički pregled.

Problematična saglasnost (potvrda) proizvođača
Da biste prošli ispitivanje, neophodno je da od ovlašćenog predstavnika proizvođača u Srbiji dobijete saglasnost za lepljenje folija na stakla vašeg automobila.

Neki predstavnici proizvođača ovu saglasnost daju besplatno, drugi naplaćuju simbolično, a kod trećih košta i više od 100 evra.

Vlasnici automobila marki koje nemaju ovlašćenog predstavnika u Srbiji nalaze se u velikom problemu, pošto praktično ne mogu da dobiju saglasnost (potvrdu proizvođača).

Koliko košta atest (ispitivanje)?
Atest, tj. ispitivanje, nije uopšte jeftin. Troškovi su sledeći:

Na primer, saglasnost (potvrda) proizvođača za marku Renault košta 12.000 dinara, pa ako želite da zatamnite vaš Megane i da pritom ne brinete o problemima sa policijom, moraćete ukupno da platite:

Bočna stakla u ravni vozača mogu biti naknadno zatamnjena tako da ukupna vrednost prigušenja svetla ne prelazi 30%

Šta da rade oni bez papira za folije koje su zalepljene na stakla?
Situacija je jasna – moraju da ih skinu.

Šta je sa polovnim automobilima iz uvoza?
Ukoliko imaju papire, tj. atest od folija koje su zalepljene na stakla, mogu da prođu ispitivanje kao da su ih zalepili u Srbiji, osim ukoliko podatak o lepljenju folija nije upisan u saobraćajnu dozvolu, što znači da je auto već prošao ispitivanje u inostranstvu.

Ponovimo koja stakla smeju da se zatamnjuju i koliko
Pravilnik o podeli motornih i priključnih vozila i tehničkim uslovima za vozila o saobraćaju na putevima (Službeni glasnik RS br. 40/2012. od 26.4.2012.) Članom 72. propisuje da se vetrobran ne sme naknadno zatamnjivati.

Međutim, bočna stakla u ravni vozača mogu biti naknadno zatamnjena tako da ukupna vrednost prigušenja svetla ne prelazi 30%.

Ostala stakla na vozilu mogu biti naknadno zatamnjena bez ograničenja.

Nema atesta za plin bez atestiranih stakala sa folijama
Pre nekoliko godina jedan vlasnik automobila sa zatamnjenim staklima i ugrađenim TNG uređajem (vozi na plin) otišao je da produži atest svog uređaja za plin i ostao u velikom čudu kada su mu rekli da ne može da dobije atest dok ne skine folije sa stakala ili prvo atestira stakla sa zalepljenim folijama.

Automobil sa zatamnjenim staklima bez atesta nije tehnički ispravan i kao takav ne može da uđe u proceduru ispitivanja TNG uređaja

„Kakve veze imaju folije sa plinom?“, čudio se on i dobio odgovor da automobil sa zatamnjenim staklima bez atesta jednostavno nije tehnički ispravan i da kao takav ne može da uđe u proceduru ispitivanja TNG uređaja. Od tog dana još mnogo vozača se našlo u istoj situaciji, mada treba reći i da je veliki broj njih prošao bez problema, u zavisnosti od mesta na kojem su radili ispitivanje.

Slična situacija je i sa kukom za vuču. Ko nema atest za kuku, često ne može da dobije ili produži atest za plin.

Izvor: polovniautomobili.com
Dragan Romčević

Top Reviews

Video Widget

gallery