AktuelnoOnline plusVesti

Xiaomi U7 – oduvao Teslu, šutnuo BYD

229Pregleda

Da li prisustvujemo stvaranju novih pravila igre u autoindustriji?

 

 

 

Ako ste pomislili da se trka među električnim automobilima vodi samo među „velikim igračima” kao što su Tesla i BYD – vreme je da se probudite i nađete u realnosti 2025. godine.

 

 

 

 

U momentu kada su svi očekivali još jedan pametni usisivač ili novi tablet, Xiaomi je, iz stanja mirovanja, lansirao bombu na tržište automobila. Zove se YU7, izgleda kao da je Ferrari sleteo među krosovere .

 

 

Za prvih nekoliko sati realizovano je 240.000 rezervacija! Dakle prodaja sa primljenom nepovratnom kaparom!

 

 

 

Na drugoj strani, u Šenženu – atmosfera kao da je neko ugasio svetlo. BYD lokalna zvezda i neprikosnoveni inovator kad je reč o baterijama i punjenju, gledao je kako pažnja, fanovi i svetla medija beže ka konkurenciji.

 

 

 

 

 

Njihov nedavno predstavljeni Tang L SUV, iako impresivan, ostao je skoro neprimećen. Bez euforije. Bez reda. Bez gomile ljudi u redu za rezervaciju. Kao da ga nisu ni pustili na tržište.

 

 

Šta se zapravo desilo?

 

 

Xiaomi YU7 je pažljivo tempirana, marketinški besprekorno izvedena ofanziva

 

 

CEO Lei Jun znao je da samo automobil nije dovoljan – trebalo je kreirati događaj, energiju, lojalnost. I uspeo je.

 

 

 

U 21:48h ispred izložbenog centra u Pekingu ljudi su stajali i opsesivno osvežavali sajt, čekajući 22:00h da rezervišu svoj primerak – uz nepovratnu uplatu.

 

 

 

Cena ulaznog modela YU7 je 253.500 juana (oko 35.000 evra), sa zadnjom vučom i motorom od 235 kW koji vrti do 22.000 obrtaja. Brzinu od 240 km/h deli sa rivalom iz BYD-a, Tang L, koji je čak i nešto jeftiniji (239.800 juana), ali ima brutalno jači motor – čak 500 kW i neverovatnih 30.511 obrtaja.

 

 

Međutim, Tang L je inženjersko čudo: punjenje od 0 do 100% traje manje od pola sata, domet 670 km (CLTC), a ono što najviše boli – može da napuni 370 km dometa za samo 5 minuta! Dodatno, ima opciju – bazu za dron na krovu, jer zašto da ne?

 

 

 

 

Pa ipak, u igri pažnje – Tang L je izgubio. Jer danas, više od sirove snage, pobeđuje narativ. Priča. Način na koji se ta priča ispriča. Pobeđuje brend. Pobeđuju emocije.

 

 

Tesla – samo još jedan u nizu?

 

I dok BYD pokušava da se osvesti, Tesla izgleda još gore. Xiaomi nije samo „pomerio granice” – potopio je Model Y na sopstvenom terenu, u Kini. A svi znamo: ono što se dogodi u Kini, retko ostaje samo tamo.

 

 

 

 

 

Postavlja se pitanje: da li danas brendovi vrede onoliko koliko vredi njihova sledeća objava na društvenim mrežama?

 

U vremenu kada tehnologija se ne bavi razlikama već očekivanjima kupaca, a performanse se podrazumevaju, brendovi se menjaju brzinom TikTok trenda. Danas si imperija, sutra si fusnota.

 

 

Xiaomi je upravo demonstrirao kako se mobilni mindset može preslikati na automobilsku industriju. Naravno i na sve ostale, ali na ovom portalu se bavimo automobilskom industrijom.

 

Pitanje nije ko ima bolji auto. Pitanje je – ko ima vernu publiku, i dovoljno hrabrosti da ih okupi u 21:48h ispred sajma – zbog novog SUV-a.

Dobrodošli u novo doba!
Ovde se automonili ne prodaju nego programiraju.

 

 

Lidija Piroški

 

 

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery