AktuelnoTESTOVIVesti

Vozili smo: Opel Corsa Electric

4.88KPregleda

Da li Opel Corsa Electric može udariti “bananu” Kinezima koji nadiru?

 

 

Mnogi se pitaju šta je u miraz doneo Opel kada je stupio u poligamsku bračnu zajednicu sa grupacijom „Stellantis“? Odgovor glasi bestseller po imenu „Corsa“!

 

 

Brojke koje znače uspeh 

 

 

Od 1982. do sada sa značkom Corsa proizvođač iz Russelsheim-a je prodao više od 13.5 miliona automobila. Corsa je bila najprodavaniji model B segmenta u Nemačkoj i Velikoj Britaniji 2021. i 2022. godine. Kako stvari stoje na najboljem je putu da toj uspeh ponovi i ove godine.

 

 

 

 

Redizajn što priziva elektriku

 

Aktuelna generacija Corse sa nama je od 2019 godine. Redizajnirani modeli lansirani su 24. maja ove godine.

 

Najprimetniji spoljašnji element novog stajlinga je „Opel vizor“ prednja maska i unapredjeni „Intelli –Lux LED Matrix“ farovi koji sada imaju 14 LED elemenata, po sedam u svakom faru. Corsa Electric ima agresivan stav na „Diamon cut“ alu felnama od 16 inača.

 

 

 

 

Još elektičnija 

 

Prvobitno Corsa Electric, je posedovala pogon preuzet iz modela Peugeot e-208. Reč je o elektromotoru koji razvija 136 ks, 260 Nm obrtnog momenta uz autonomiju vožnje koja je u WLTP Ciklusu sa 330 sada unapredjena na 357 km.

 

 

 

Prateći razvoj modela blizanca Peugeota 208e, Corsa Electric dobija još jednu pogonsku opciju: 156 ks, nepromenjih 260 Nm obrtnog mometa i domen od 405 km. 

 

 

 

Ubrzanje je do 100 km/h za Corsa Electric od 136 KS iznosi 8,7 sekundi, dok snažnija verzija od 156 KS postiže za 8,1 sekundu. 

 

Po sistemu “Svakoga dana u svakom pogledu sve više napredujem” kapacitet baterije povećan je za snažniji motor sa 50 na 51 kWh.

 

 

Prvi utisci 

 

Vozeći nekoliko stotina kilometara obe verzije Opel Corse Electric na putevima u okolini fabrike u Russelsheimu, dominira osećaj da se Opel potrudio da ovaj model bude sada mnogo uglađeniji i izuzetno jednostavan za upotrebu.

 

Za razliku od velike većine električnih modela prve generacije koji zvukom pružaju uticak vožnje u trolejbusu, Corsa Electric pruža super tiho kretanje u ambijentu kojem je zvuk žmigavca najdominantniji.

 

 

 

Pri većim brzinama je takođe sve uglađeno uz nešto buke koja dolazi sa lošeg asfalta, jer jednostavno nema zvuka motora koji najčešće maskira ostale zvuke.

 

Najveći nedostatak je što baterija “krade” zapreminu prtljažnika u odnosu na standardnu Corsu sa SUS motorom za punih 42 litara do ukupnog kapaciteta od 267 litara.

 

 

Što se potrošnje tiče, Opel Corsa Electric se uklapa u “mantru” našeg druga direktora o prihvaljivosti električnih automobila i to samo onih koji troše manje od 15 kWh/100 kilometara. U proseku, naša potrošnja na prvoj vožnji u Evropi iznosi nešto preko 13 kWh/100 km čime se kandiduje za vrlo preporučljiv i ekonomičan gradski model koji može zadovoljiti i potrebe međugradske eksploatacije sa oko 350 kilometara realne autonomije u svim uslovima, što smo ovom vožnjom i dokazali.

 

 

 

Opel je uspeo da rekordno smanji vreme punjenja na brzim DC punjačima (90-100kW) kakvih već ima u OMV sistemu punjača kod nas, na nekih tridesetak minuta do kapaciteta od 80% ili narednih 300 kilometara.

 

 

Sa zidnim “Wallbox” AC uredjajem snagom punjenja od 7.4 kw od 0 do 100 kapaciteta baterije potrebno je 7-8 sati.

 

 

 

Ukoliko Opel Corsu Electric povežemo sa kućnim solarnim sistemom od 10 kW za svega 7-8 sati “sunčanja” dobijamo potpuno besplatnih i savršeno čistih novih 350 kilometara vožnje, što u najavi predstavlja budući tržišni hit u Srbiji.

 

Sve što milenijalci i Gen-Zeri vole 

 

 

Već godinama automobilska tehnologija kompatibilna sa mobilnim telefonima je to što prodaje automobile mladim kupcima.

 

Od 2023. Corsa Electric nudi još intuitivniji infotejmet sa ekranima osetljivim na dodir dimenzija i do 10 inača, dok infotejment podržava 3 mobilna uređaja. Navigacija i osvežavanje podataka je na bazi neprekidne on line konekcije sa digitalnim oblakom. 

 

 

Kako to već obično biva prilikom restilizacije unapredjeno i optimizovano je sve: prepoznavanje saobraćajnih znakova, aktivno pozicionirnje u voznoj traci, nadgledanje tzv “mrtvog ugla”. Adaptivni radarski tempomat sa automatskim kočenjem u vanrednim situacijama i detekcijom pešaka koja operiše na brzinama od 5 do 85 km na čas.

 

 

Ne smemo zabaraviti na premijum opciju egonomskih sedišta sa funkcijom masaže.

 

 

Elektični sportovi

 

Svi znamo da auto moto sport prodaje civilne modele. Kao specijano iznenadjenje na promociji u Russelsheim-u novinari su imali priliku da 15 minuta budu suvozači relista za volanom “GSe” izdanja Corse.

 

 

 

Osim što sam u zubima prebrojao svaki zalogaj netom pojedenog doručka, može se Opelu odati prizanje da je najveći deo elemenata ispitanih na zahtevnim trkama preneo i u serijski model. Zapravo, školski primer čemu služe automobilske trke.

 

 

 

A kod nas:

 

Za sada kod nas je dostupna nova Corsa u verzijama sa 1.2 litarskim benzincima u redovnoj verzija od 76 ks i turbo izdanjima sa 101 i 132 ks, dok dizel opciju ne primećujem da uopšte postoji više u ponudi. Isto tako treba naglasiti, do 2024. U svakoj modelnoj grupi Opela biće i električni model, dok će od 2025. svaki novi Opel biti isključivo električni!
Corsu Electric očekujemo! Cena? Saznaćemo…

 

 

BONUS VIDEO: Prva vožnja Opel Corsa Electric

 

 

 

 

 

Ekskluzivno iz Russelsheima: Miroslav Šosberger

2 Komentara

  1. Ako se pogleda u cenovnik Peugeot-a 208e u Nemackoj, jasno je da ce biti preko 30000 eura. Sa tom cenom nema ni govora o bilo kakvoj konkurentnosti. Lupiti 30000 Eura za tako mali auto sa i dalje vrlo ogranicenom mobilnoscu u Srbiji je ludost.

Comments are closed.

Top Reviews

Video Widget

gallery