Volvo je predstavio novi Concept Recharge, koji prethodi budućem, čisto električnom nasledniku XC90, i predstavlja vesnika nove generacije vozila švedske marke.
Kompanija trenutno u ponudi ima dva električna modela, XC40 Recharge i C40 Recharge, ali oba počivaju na CMA platformi koja može da ugosti različite pogonske sklopove. Naslednik XC90 će biti prvi EV baziran na novoj namenskoj platformi sledeće godine, s tim što Volvo planira da poseduje čisto električnu gamu do 2030.
Hakan Samuelson, šef švedske kompanije, obelodanio je da budući veliki SUV, koji će biti blisko povezan s Polestarom 3, neće nositi XC90 oznaku, već će dobiti nov naziv koji će naglasiti njegovu ulogu lidera nove generacije Volvoovih elektromobila.
„Biće to nova SUV perjanica, i to prvo vozilo svoje vrste, nakon kojeg će uslediti brojni automobili bazirani na istoj arhitekturi“, rekao je Samuelson. „Obeležićemo ga odstupajući od uobičajene nomenklature. Budući da se radi o novoj vrsti vozila, dobiće ime poput deteta.“
Samuelson nije želeo da pruži bilo kakvu sugestiju vezanu za naziv, ali je spomenuo da će on biti obelodanjen pred lansiranje novog modela.
Volvo je kroz predstavljanje Concept Recharge SUV-a zapravo pružio izvestan uvid u izgled novajlije, za koji glavni dizajner marke, Robin Pejdž, kaže da predstavlja „manifest čisto električne budućnosti Vovoa, kao i novog tipa vozila švedske marke“.
Concept Recharge je dizajniran s ciljem da demonstrira na koji način će se Volvoov dizajn promeniti u bliskoj budućnosti, baziran na filozofiji „manje je više“, za koju Volvo kaže da je ekstenzija nasleđa skandinavskog dizajna.
Nove elektromobile će karakterisati u potpunosti ravan pod, s baterijama ugrađenim u osnovu vozila. Tu su kratki prepusti omogućeni odsustvom SUS motora, uz produženo međuosovinsko rastojanje. Koncept takođe krase zadnja vrata koja se otvaraju u kontrasmeru, mada nije za očekivati da se pojave i na serijskoj verziji.
Concept Recharge, kao vesnik novog dizajnerskog jezika Volvoa, uklanja nepotrebne elemente dizajna. Maska je zamenjena novim frontom u vidu štita s logoom marke i tradicionalnom dijagonalnom linijom. Farovi su naravno u maniru „Torovog čekića“.
LiDar skener, koji će biti standardan u serijskoj verziji i drugim budućim modelima Volvoa, postavljen je na prednjem delu krova, gde se on spaja s vetrobranskim staklom. Ovu tehnologiju obično pronalazimo kod automobila koji poseduju svojstva autonomnog kretanja, a Volvo kaže da će korišćenje LiDar sistema omogućiti poboljšanje bezbednosti, s podacima u realnom vremenu koji u ogromnoj meri ubrzavaju razvoj sistema autonomne vožnje.
Vrele Gume