Online plus

Volkswagen Scirocco

4.38KPregleda

Šta se širiš bre?!

Neparna generacija Sciroccoa ima kletvu da se dugo čeka, četvrta s pete skida tu anatemu

Da li vam se nekad dogodilo da se na svirci nenamerno očešete o namrgođenog rmpajliju? I da se on potom okrene, besnu masku zameni dečijim osmehom, a umesto očekivane grmljavine ispusti feminizirani glas uz reči izvinjenja i uvažavanja? O da, strah da ćete dobiti po „tintari“ odjednom menja onaj da biste moglo da dobijete telesne povrede drugačije prirode, pozadinske. Isti je slučaj i sa namrgođenim Sciroccom! Bazni model prethodne generacije imao je agregat od 1,4 litre radne zapremine, i telo koje je govorilo da krije snagu od najmanje 400 KS. Strah od sumanute vožnje vrlo brzo je menjao onaj da bi neko moga da se poravna sa vama na semaforu, i „turiranjem“ vam zatraži izazov. Hm, šta ti je moć industrijskog dizajna? I tako koncept „besnog pseta“ pitome duše, koja ga čini vrlo pristupačnim, odjedno postaje apsolutni hit! Neka vas ne zavara njegova pitoma duša, čak i takav, sa 125 „konja“ bazne snaga, spreman je da našim putevima „ispraši“ većinu…

Snage dovoljno 
Dizel, benzinac, mali agregat ili onaj veliki sa 280 KS, šta god… Scirocco sve trpi i ponosno se nosi sa njima. Tako je bilo pre, tako će biti i ubuduće. Opet je TSI od 1,4 litre osnovni model. Za ovu priliku je pojačan na 125 KS, i za premijeru ove nove forme, odabran je upravo Scirocco.

Paleta se zatim seli na 2,0 litre. Počinje od 180 KS, nastavlja sa 220 KS namenjenih GTI verziji, i vrhunac dostiže na za „R“ model spravljenih – 280 KS! Kada bi Scirocco govorio, verovatno bi nam rekao – neću dizel! Ali mora, on je VW. I zato će se pod haubom naći slabiji TDI od 150 KS, uz 4,1 potrošenih litara na 100 pređenih kilometara, i onaj jači sa 180 KS, i prosečno potrošene 4,3 litre. Svi pogoni zadovoljavaju Evro 6 norme, svi su četvorocilindarski, svi su 19% štedljiviji od onih koje zamenjuju, i svi raspolažu Start/Stop sistemom. Svi će dobiti kao opciju ponuditi i DSG transmisiju, svi sem jednog, pogađate – 1.4 TSI!

Unutrašnjost nije mogla da pobegne od načina na koji VW posluje, što je dobro

Izoštrena slika prethodnika
Kada VW priča o stilu novog Sciroccoa, on stalno potencira reč – oštrina. Kao da im je toga falilo ranije. Oštrije, preciznije, agilnije – to svako u novoj generaciji mora prepoznati- njihov je stav. Oštra aerodinamična sečiva donjeg postroja kompletiraju se uz precizne linije prepoznatljive siluete. Akvarel elemenata „utopljenih“ u lateralni deo na prethodniku, sada je izraženiji i naglašeniji, prešao je u pravac fotorealizma. Kompanije želi da Scirocco postane stilska ikona za segment kojem pripada, a to je nešto što ostali članovi „familije“ vole da prećute kada se priča o njihovim prednostima.

Veliki logo VW-a izdvojen na haubi imaju još samo XL1 i nova „buba“, kod svih drugi modela taj element se pod obavezno preseca rešetkama grila. Agresivnom nastupu Sciroccoa, uz spuštenu i „nabijenu“ siluetu, u najvećoj meri doprinose prednje svetlosne grupe. One su tanke, idužene, i stvaraju vizuelni dojam da je vozilo niže nego što zapravo jeste. Bi-xenon farovi „rade“ noću, LED diode ispod njih koriste danju.

Poseban pasus u opisivanju stila zauzima R verzija. Mat crna boja obavija njene retrovizore, a ista se koristi i na kočionim „čeljustima“ Golfovog sportskog rođaka. Pozadina Sciroccoa pri dnu krije hromirane izduve, dok se na vrhu „smestio“ krovni spojler zadužen za „nabijanje“ automobila prema asfaltu pri razvijanju većih brzinam. Bočni pragovi, dodatnu dozu luksuza dobili su ugradnjom hromirane lajsne na kojoj kontrast stvara „R“ logo. Međutim, sve će to na ultimativnom postroju pasti u „senku“ pred velikim usisnicima prednjeg branika i zgusnutim setom sečiva za „rendanje“ vazduha na njima. Za kraj, VW na najjači primerak u standardnoj opremi stavlja na 18″ Cadiz aluminijumske naplatke, a uz doplatu je moguće uzeti i one za inč veće.

Sportski, to se sada traži
Unutrašnjost nije mogla da pobegne od načina na koji VW posluje, što je dobro. „Iseckali“ su njena područja u zasebne celine i potom se usresredili na funkcionalnost. Prvo su optimalizovali komande na instrument tabli i sveli ih na razumnu brojku. Sve što vozaču treba, to mu je u vidokurugu, odnosno u ravni sa očima. Cevasti oblik kontrolne table instrumente šalje u dubinu, podarena im je nova grafika i zarad luksuza su uokvireni aluminijumskim aplikacijama.

Kako bi dao omaž prvoj generaciji, proizvođač je iznad instrument table kao opciju ponudio dodatni red od tri merača, za hronometar, za pritisak u motoru, i za temperaturu ulja. Svidelo im se to, te su odlučili i da sve ostalo bude sportsko. Volan je pozajmljen iz Golfa GTI, a postarali su se i da kupaca pri odabiru dezena na profilisanim „kadicama“ zbune – mnogo ih je, i sve su dobre! „Matthew“, prvi na listi dezena, je spoj tartanskog dizajna u boji titanijuma. „Greg“ je sa druge strane namenjen ljubiteljima alkantare, i može se boditi u raznim nijansama. Ponuda se nastavlja dalje i niže, a kao vrlo interesantan detalj izdvaju se „Ceramique“ presvlake svetlih nijansi za niže nivoe unutrašnjosti, koje u „prelamanju“ sa tamnim dezenima kreiraju privlačan kontrast.

Dizel, benzinac, mali agregat ili onaj veliki sa 280 KS, šta god? Scirocco sve trpi i ponosno se nosi sa njima

 

Da bi vlasnik najsnažnije, „R“ verzije, znao da se nalazi u premium Sciroccou, dizajneri su se potrudili da to „R“ nalepe skoro svagde gde se za to pronašlo pogodno mesto. Sedišta, volan, instrument tabla plavog odsaja, ručica menjača i još mnogo toga, sve je proštepano „R“ logoom, da se ne zaboravi. Sličan pristup još praktikuju samo roditelji sa gaćicama i čarapama osnovaca… Nakon „žigosanja“, VW GmbH odeljak je u ruke uzeo sivi šav i provukao je kroz sve spojeve. Glazura na enterijer su sjajne aplikacije u klavirsko crnoj boji, za pohvalu.

Najbesniji građanin Wolfsburga
Prvi renderi, sada već daleke 2005. godine, uneli su nemir među poštovaoce VW-a, koji su se nadali da bi to mogao biti novi Golf. Nije bilo tako, VW je tada napravio potpuno novi model i oživeo legendu staru 34. godine, na višestruku korist svih! Kompanija ovaj put, na tržište plasira četvrtu generaciju, i opet na veliku radost svih nas. Uvodna šala o malom motoru ne drži vodu, on se i dan danas koristi u većem delu game, a iskustvo kaže da se vozi još bolje. Međutim, šala na ime dizajnerskog i pogonskog raskoraka i dalje stoji, jer onaj koji nosi ime toplog mediteranskog vetra, ne zaslužuju manje od R-ovih 280 KS, ili barem GTI-jevih 220! San i java jedno drugo sustižu tek tu, u najsnažnijim verzijama.

Tek tada on više nije onaj koji za Golfom krpi rupe u prodaji, tek tada je on taj koji Golfu ima šta da „objasni“, jer, Scirocco nikada neće biti uspešan kao Golf, ali ni najpoznatiji VW model nikada, i u ni jednoj izvedbi, neće biti brutalan kao Scirocco. Golf bi volelo da poseduje Sciroccoovo telo, Scirocco tih problema nema – već ga ima, lošije neće!


Pero Ivić

Top Reviews

Video Widget

gallery