Online plus

Volkswagen C Coupe GTE Concept

1.02KPregleda

Sportski luksuz iz Volfsburga

Volskwagen ubrzano širi svoju gamu. Novi modeli iz Volfsburga se pojavljuju kao „pečurke posle kiše“ na velikim automobilskim salonima.


Doduše, neki su još uvek u konceptualnoj formi, najavljujući blisku budućnost, dok su drugi spremni za tržište. U januaru je kompanija predstavila SUV koncept u Detroitu, Cross Coupe GTE, model u klasi vozila od pet metara. U martu je u Ženevi predstavljen Sport Coupe Concept GTE, sportski kupe sa četvoro vrata, a sada je u Šangaju na scenu stupio veći C Coupe GTE.

Ova sportska limuzina duga oko pet metara, pozicioniraće se između Passata i Phaetona

Ova sportska limuzina duga oko pet metara, pozicioniraće se između Passata i Phaetona. Valter de Silva, šef dizajna VW grupe je povodom ovog koncepta rekao: „Limuzine su se mnogo promenile poslednjih godina. Novi dizajn zadnjeg dela koji je orijentisan ka klasičnim kupeima sa dvoje vrata je doprineo njihovom karakteru. Volkswagenovi dizajneri su integrisali ovaj stilski element u veoma dinamičan dizajn C Coupea GTE; razvili su atraktivan prednji deo i podarili su vozilu autentičan karakter. Stvorili su model koji pre svega apeluje na kineske kupce, koji sa velikim interesovanjem prate evropske trendove automobilskog dizajna.“

C Coupe GTE predstavljen na Salonu automobila u Šangaju 2015. je nosilac jednog od najmodernijih „plug-in“ hibridnih sistema današnjice

Sa 245 ks i potrošnjom od samo 2,3 l na 100 km
C Coupe GTE predstavljen na Salonu automobila u Šangaju 2015. je nosilac jednog od najmodernijih „plug-in“ hibridnih sistema današnjice. Sastoji se od TSI agregata sa četiri cilindra, osmostepene automatske menjačke kutije, elektromotora integrisanog u modul menjačke kutije i litijum jonske baterije. TSI raspolaže sa 155 kW/210 ks a elektromotor sa 91 kW/124 ks. Kapacitet baterije iznosi 14,1 kWh. Hibridni pogon isporučuje 180 kW/245 ks, uz maksimalni obrtni moment od 500 Nm.

Zahvaljujući bateriji koja može da se puni kako eksterno tako i tokom vožnje, ovaj koncept može da prevali 50 km čisto na električni pogon. Maksimalna brzina u „E“ režimu iznosi 130 km/h. Prosečna potrošnja ovog automobila u kombinovanom ciklusu iznosi 2,3 l benzina na 100 pređenih kilometara, što je ekvivalentno emisiji CO2 od samo 55 g/km. Maksimalna vozna autonomija iznosi više od 1.100 km. Uprkos tome što je krajnje efikasan, C Coupe GTE je prilično agilan. Do 100 km/h ubrzava za 8,6 sekundi, uz maksimalnu brzinu od 232 km/h. Vozač može da bira između sledećih operativnih režima: „Hybrid“, „E-Mode“, „GTE“ i „Battery Charge/Battery Hold“.

Hibrid
Standardna postavka ovog koncepta je hibridna. C Coupe GTE je potpuni hibrid, koji svoju beteriju puni preko regenerativnog kočenja, automatskog iskorišćenja TSI ili elektromotora, u zavisnosti od specifične situacije. Čim vozač podigne stopalo sa papučice gasa, a baterija je dovoljno napunjena, svi pogonski izvori se gase i odvajaju od pogona. Ovo je poseban režim „kretanja po inerciji“, kada je na snazi nulta emisija izduvnih gasova. Ukoliko vozač uspori vozilo a baterija nije dovoljno napunjena, elektromotor operiše kao generator i puni bateriju energiju generisanu iz kočenja. U ovom slučaju, TSI motor se takođe gasi i odvaja od pogona.

U „E-Mode“ režimu, kojeg vozač aktivira pritiskom na dugme, samo elektromotor pruža pogonsku snagu

Elektrika
U „E-Mode“ režimu, kojeg vozač aktivira pritiskom na dugme, samo elektromotor pruža pogonsku snagu. Tokom vožnje „na struju“, TSI se odvaja od pogona puštanjem kvačila, kada se gasi. Čim se javi potreba da SUS motor mora da se stavi u akciju, da li zbog stanja napunjenosti baterije ili nekih drugih parametara, on se uglađeno spaja sa pogonskim sistemom u deliću sekunde. Litijum-jonska baterija napaja elektromotor energijom, dok elektronika integrisana u koš motora upravlja tokovima visokonaponske električne struje ka i iz baterije i elektromotora. Sistem vozila od 12 V se električnom energijom napaja preko DC/DC konvertera.

Mada je reč o limuzini, „Coupe“ u nazivu može da se zahvali dugim C stubovima koji se „tečno ulivaju“ u zadnji deo vozila

GTE
„GTE“ dugme, pozicionirano sa leve strane ručice menjača kao i „E-Mode“ dugme, aktivira „GTE“ režim, koji predstavlja posebnu dinamičku osobenost ovog koncepta. Karakteristike odziva na papučici gasa, menjača i sistema upravljanja dobijaju na sportskim atributima. Pored toga, u „GTE“ režimu, TSI i elektromotor funkcionišu zajednički prilikom „boostinga“, kada se zahteva puna snaga i obrtni moment pogonskog sistema.

Estetika
Mada je reč o limuzini, „Coupe“ u nazivu može da se zahvali dugim C stubovima koji se „tečno ulivaju“ u zadnji deo vozila. C Coupe GTE je obojen u zlatnu nijansu pod imenom „Golden Atmosphere“ („zlatna atmosfera), a ta boja nije slučajno odabrana. Ovaj konceptni automobil ne samo da utabava put za budući serijski model, već on na neki način predstavlja omaž kineskom tržištu. U Kini su vrednosti poput mudrosti, strpljivosti, tolerancije i moći, povezane sa „zlatnom“ bojom. Ekološki podoban pogonski sistem, vrhunska aktivna i pasivna bezbednost i superioran komfor su uz dizajn u skladu sa navedenim tradicionalnim vrednostima.

Kao i sve nove Volkswagene, i ovaj koncept karakterišu sportske proporcije. Definišuća osobina je veoma duga hauba motora. Sa tehničkog aspekta, ona se omogućava distancom između linije zatvaranja prednjih vrata i centralne tačke prednje osovine. Što je taj razmak veći, utoliko hauba može da bude duža, bez da se u isto vreme povećava prednji prepust. Duga hauba u kombinaciji sa kratkim prepustom rezultira moćnim, elegantnim premijum dizajnom. S obzirom na to da je C Coupe GTE prvi Volkswagen koji leži na novoj, modularnoj longitudinalnoj „matrix“ platformi, dizajneri su mogli dodatno da usavrše ovaj koncept. Posledica je i niži i duži kabinski prostor, ali pre svega moćan i u isto vreme elegantan dizajn.

C Coupe GTE je dug 5.071 mm, širok čak 1.930 mm i visok 1.445 mm

C Coupe GTE je dug 5.071 mm, širok čak 1.930 mm i visok 1.445 mm. Između prednjeg prepusta koji je kratak za automobil ove veličine (924 mm) i zadnjeg prepusta (1.133 mm), počiva međuosovinsko rastojanje od 3.014 mm. Točkovi su od 22 cola, „obuveni“ u pneumatike dimenzija 265/30. Trag točkova je naglašeno širok, 1.634 mm napred i 1.624 mm pozadi.

Prednji deo krasi pet hromiranih pregrada maske hladnjaka, s tim što gornja i srednja uokviruju LED osvetljenje integrisano u trodimenzionalnu formu maske hladnjaka, koja se pruža sve do krila.

Kada je u pitanju bok automobila, karakter naglašavaju pre svega dve gornje linije koje formiraju „mišićavo dvostruko rame“. Sekcija prozora je uokvirena hromiranim ramom, a već spomenuti C stubovi daju na „kupeovskoj“ formi.

Kao i napred, tako i nazad dominira horizontana tema, koja naglašava širinu automobila. Suvišno je reći da je osvetljenje takođe u LED tehnologiji.

Volkswagen je razvio „šofer“ režim, u kome informacije važne za vozača u vezi sa sastancima menadžera, mogu da se putem pametnog mobilnog telefona prenesu na info-zabavni sistem automobila

Unutrašnjost
Enterijer, koji karakteriše obuhvatajuće ambijentalno osvetljenje, posebno je elegantan. C Coupe GTE je dizajniran kao sportski četvorosed, koji se obraća kupcima koji su vozački nastrojeni, ali u isto vreme zadržavajući sve potrebne osobine automobila sa „šoferom“. Armaturna tabla i arhitektura enterijera su iz tog razloga dizajnirani sa fokusom na tehničkom i dinamičkom aspektu. S druge strane, zadnja klupa donosi pravi „lounge“ ugođaj. dužina kabine je 1.882 mm, što donosi obilje prostora za putnike pozadi.

Info-zabavni koncept takođe sledi ovu ideju. Volkswagen je razvio „šofer“ režim, u kome informacije važne za vozača u vezi sa sastancima menadžera, mogu da se putem pametnog mobilnog telefona prenesu na info-zabavni sistem automobila. To znači da vozač ima hronološku listu sastanaka, posebno skrojenu za njegove zadatke, uz dodatne podatke nakon stizanja do destinacije, poput sprata i broja prostorije gde će se sastanak održati. Uz ovo, lista sastanaka služi za planiranje dnevne rute. Ipak, vozač nema sve informacije u rasporedu sastanaka, već posebno filtrirane informacije, koje su mu neophodne. Na kraju, ruta koja treba da se pređe pešice, može da se prenese na telefon putnika kao „Last Mile Navigation“.

Instrument table
Arhitektura instrument table, koja je u baznoj antracit boji, takođe je u horizontalnoj strukturi. Dizajn je krajnje prestižan, a premijum momentu doprinosi trim u „Damask“ čeliku, vrhunske izrade.

Pružajući se paralelno sa uskom linijom ambijentalnog osvetljenja, ovaj trim uokviruje instrumente i nastavlja se u panel vrata. Inače, paneli vrata su oplemenjeni drvenim insertacijama, što pravi svojevrstan kontrast sa „tehnološkim“ duhom kabinskog prostora.

Arhitektura instrument table, koja je u baznoj antracit boji, takođe je u horizontalnoj strukturi

Koncept krasi i kontinualna centralna konzola. Između prednjih sedišta, blizu ručke selektora, uzdiže se ka info-zabavnom sistemu. Ručica osmostepenog automatskog menjača, aranžirana u dva odeljka, čini se kao da lebdi. Uvek je u centralnoj srednjoj poziciji, a kratki potezi aktiviraju R, N ili D funkcije. P se bira posebnim dugmetom instaliranim u ručici.

Tamo gde ima novca i gde je ekonomija jaka, ima smisla razvijati i u ponudu staviti ovakve automobile

Pozadi su dva individualna sedišta, koja pokazuju zapravo gde sedi najvažniji putnik u C Coupeu GTE. Čitav dizajn zadnjih sedišta naglašava „šofersku“ prirodu ovog automobila. Dok je kod vozačke pozicije fokus na tehnološkom aspektu, nazad je atmosfera „domaćinska“. Samim tim, odnos upotrebljenih materijala ide više u korist drveta i kože.

Tu su i dva personalna ekrana osetljiva na dodir od 4,5 inča, u centralnoj konzoli između zadnjih sedišta, koja služe za podešavanje kima uređaja. Putnici pozadi mogu preko mobilnog telefona ili tableta da kontrolišu dva ekrana na naslonima prednih sedišta od 9,5 inča.

Sve u svemu, luksuz na nivou. Tamo gde ima novca i gde je ekonomija jaka, ima smisla razvijati i u ponudu staviti ovakve automobile. Za tržište poput našeg, ovo je čista automobilska dekadencija.

Pavle Barta

Top Reviews

Video Widget

gallery