AktuelnoVesti

Uporedni test sportskih pneumatika

Vrele Gume

3.22KPregleda

Michelin vs. Goodyear vs. Pirelli (VIDEO)

 

Da li su gume najvažnija komponenta automobila?

 

Odgovor zavisi od toga koga to pitate, ali bez obzira šta se uradi ispod haube, u kabinskom prostoru ili ispod lima, to sve nema značaja ukoliko vozilo nije odgovarajuće „spojeno“ s voznom podlogom.

 

 

Tyre Reviews na YouTubeu s vremena na vreme demonstrira da nisu svi pneumatici napravljeni isti. U najnovijem klipu, ta tvrdnja se pokazala tačnom i u klasi zahtevnih guma za trkačku stazu. Naime, u videu se poredi Michelin Pilot Sport Cup 2 s Goodyear Eagle F1 SuperSports RS i Pirelli P Zero Trofeo R.

 

 

Generalno, reč je o vrhunskim gumama, koje su predmet interesovanja svih onih koji vole da s vremena na vreme izađu na trkačku stazu i provozaju svoje ljubimce. Ispitivanje je izvršeno na Michelinovoj test stazi u Francuskoj, dok je test automobil više nego adekvatan – Porsche 911 GT3 RS.

 

 

Korišćena su dva kompleta pneumatika u ovoj sveobuhvatnoj analizi. Jedan je bio rezervisan za upravljivost po vlažnom asfaltu, kao i za kočenje po vlažnom i suvom. Drugi je bio predviđen isključivo za upravljivost po suvom, koja je ispitivana po nekoliko krugova s hladnim odnosno zagrejanim pneumaticima.

 

 

Ukoliko mislite da je Michelin automatski pobedio jer je testiranje sprovedeno na njegovoj stazi – grešite. Iz tog razloga, kada je o detaljima reč, nećemo ih otkrivati, zato pogledajte video.

 

 

Sveukupno, „mišelinke“ i „gudjeri“ su bili prilično slični u vlažnim uslovima, s nešto više podupravljanja zbog „akvaplaninga“ na prednjim točkovima.  Pireli“ su imale drugačiji problem – „akvaplaning“ na zadnjoj osovini, što je zahtevalo nešto više rada na volanu, ali uprkos tome, pružile su nešto bolji osećaj.

 

 

Dakle, italijanski proizvođač je izašao kao pobednik na vlažnom, s boljim vremenima od konkurenata. Takođe, „pireli“ su se bolje pokazale i pri kočenju na vlažnoj stazi. Na suvom asfaltu je bila druga priča. „Mišelinke“ su pružile oštriji osećaj i ogromno prijanjanje, što je konvertovano u najbolja vremena po krugu, bilo da je reč o prvom krugu s hladnim gumama i kasnijim sa zagrejanim.

 

 

„Gudjeri“ su bili drugi, zapravo inicijalni krug je bio identičan Michelinovom, ali u narednim nisu pružali takvu sigurnost kao francuski pneumatici. Pirelli je bio najsporiji, ali su njegove gume pokazale najbolje karakteristike koje cene vozači. Pružale su osećaj predvidivosti i upravljivosti, što u prevodu znači da se čovek za volanom oseća samouverenije, a samim tim se i bolje zabavlja.

 

 

Kočenje na suvom je takođe otišlo u korist „mišelinki“, ali su generalno demonstrirane slične performanse.  Što se upravljivosti tiče, Pirelli jeste bio treći, ali uz vrlo malu razliku, a s višom temperaturom u gumama, zapravo je nadmašio Goodyear.

 

Šta je na kraju presuda?

 

Treba spomenuti da su i Michelin i Goodyear svoje gume razvijali imajući pre svega Porsche 911 GT3 RS na umu. U tom smislu, oni su „proizvođači origalne opreme“, sa standardnim podupravljanjem u vlažnim uslovima i oštrijim karakteristikama na suvom.

 

 

Što se Pirellija tiče, njegove gume su se pokazale najboljim na vlažnom asfaltu, dok su na suvom bile najsporije, ali su bile najlakše kontrolisane u svim uslovima.  Neko bi mogao da kaže da nisu optimizovane za GT3 RS, ali je krajnji rezultat pokazao da su udobne i predvidive.

 

 

Top Reviews

Video Widget

gallery