Michelin vs. Goodyear vs. Pirelli (VIDEO)
Da li su gume najvažnija komponenta automobila?
Odgovor zavisi od toga koga to pitate, ali bez obzira šta se uradi ispod haube, u kabinskom prostoru ili ispod lima, to sve nema značaja ukoliko vozilo nije odgovarajuće „spojeno“ s voznom podlogom.
Tyre Reviews na YouTubeu s vremena na vreme demonstrira da nisu svi pneumatici napravljeni isti. U najnovijem klipu, ta tvrdnja se pokazala tačnom i u klasi zahtevnih guma za trkačku stazu. Naime, u videu se poredi Michelin Pilot Sport Cup 2 s Goodyear Eagle F1 SuperSports RS i Pirelli P Zero Trofeo R.
Generalno, reč je o vrhunskim gumama, koje su predmet interesovanja svih onih koji vole da s vremena na vreme izađu na trkačku stazu i provozaju svoje ljubimce. Ispitivanje je izvršeno na Michelinovoj test stazi u Francuskoj, dok je test automobil više nego adekvatan – Porsche 911 GT3 RS.
Korišćena su dva kompleta pneumatika u ovoj sveobuhvatnoj analizi. Jedan je bio rezervisan za upravljivost po vlažnom asfaltu, kao i za kočenje po vlažnom i suvom. Drugi je bio predviđen isključivo za upravljivost po suvom, koja je ispitivana po nekoliko krugova s hladnim odnosno zagrejanim pneumaticima.
Ukoliko mislite da je Michelin automatski pobedio jer je testiranje sprovedeno na njegovoj stazi – grešite. Iz tog razloga, kada je o detaljima reč, nećemo ih otkrivati, zato pogledajte video.
Sveukupno, „mišelinke“ i „gudjeri“ su bili prilično slični u vlažnim uslovima, s nešto više podupravljanja zbog „akvaplaninga“ na prednjim točkovima. „Pireli“ su imale drugačiji problem – „akvaplaning“ na zadnjoj osovini, što je zahtevalo nešto više rada na volanu, ali uprkos tome, pružile su nešto bolji osećaj.
Dakle, italijanski proizvođač je izašao kao pobednik na vlažnom, s boljim vremenima od konkurenata. Takođe, „pireli“ su se bolje pokazale i pri kočenju na vlažnoj stazi. Na suvom asfaltu je bila druga priča. „Mišelinke“ su pružile oštriji osećaj i ogromno prijanjanje, što je konvertovano u najbolja vremena po krugu, bilo da je reč o prvom krugu s hladnim gumama i kasnijim sa zagrejanim.
„Gudjeri“ su bili drugi, zapravo inicijalni krug je bio identičan Michelinovom, ali u narednim nisu pružali takvu sigurnost kao francuski pneumatici. Pirelli je bio najsporiji, ali su njegove gume pokazale najbolje karakteristike koje cene vozači. Pružale su osećaj predvidivosti i upravljivosti, što u prevodu znači da se čovek za volanom oseća samouverenije, a samim tim se i bolje zabavlja.
Kočenje na suvom je takođe otišlo u korist „mišelinki“, ali su generalno demonstrirane slične performanse. Što se upravljivosti tiče, Pirelli jeste bio treći, ali uz vrlo malu razliku, a s višom temperaturom u gumama, zapravo je nadmašio Goodyear.
Šta je na kraju presuda?
Treba spomenuti da su i Michelin i Goodyear svoje gume razvijali imajući pre svega Porsche 911 GT3 RS na umu. U tom smislu, oni su „proizvođači origalne opreme“, sa standardnim podupravljanjem u vlažnim uslovima i oštrijim karakteristikama na suvom.
Što se Pirellija tiče, njegove gume su se pokazale najboljim na vlažnom asfaltu, dok su na suvom bile najsporije, ali su bile najlakše kontrolisane u svim uslovima. Neko bi mogao da kaže da nisu optimizovane za GT3 RS, ali je krajnji rezultat pokazao da su udobne i predvidive.