Online plus

U sećanje na Ajrtona Senu

1.34KPregleda

Najznačniji momenti u karijeri šampiona

Pre 20 godina, tačnije 1. maja 1994. je život izgubio jedan od najvećih šampiona u istoriji Formule 1. Ajrton Sena je poginuo u udesu na VN San Marina. Imao je 34 godine.

Sport je izgubio možda najboljeg vozača svih vremena, Brazil je izgubio heroja, a porodica voljenog člana. Bio je to šok za čitav svet.

Velika nagrada Brazila 1984.
Sena je debitovao u Formuli 1 1984. i to za volanom Tolemana TG183B. Bolid je bio poznat po dva velika zadnja krila, hladnjacima u prednjem krilu, a vožen je jer automobil predviđen za tu sezonu nije bio spreman.

Sena je u kvalifikacijama bio 17., ispred iskusnijeg kolege Džonija Čekota, a uspeo je da odvoza osam krugova pre nego što ga je turbo punjač izneverio. Ipak, ono što se broji je da se pojavio na F1 sceni. Od tog momenta je isključivo napredovao.

Egzibiciona trka Mercedesa 1984.
Kada se Nuerburgring GP-Strecke staza otvorila 1984. (u osnovi ista F1 staza koja se koristi danas), šefovi Mercedesa su organizovali egzibicionu trku. Dvadeset izuzetnih vozača se okupilo, a svaki je vozio Mercedes 190E model.

Grid je bio impresivan, i tu su bili budući i bivši šampioni uključujući Nikija Laudu, Alena Prosta, Denija Halma, Džejmsa Hanta, Alana Džonsa, Džeka Brebema i Keke Rozberga.

Trebalo je da učestvuje i Emerson Fitipaldi, ali je bio zauzet trkom u Indy 500 seriji, tako da je umesto njega „uleteo“ Sena. U tom trenutku, on je imao samo tri starta u F1 i dva osvojena poena.

Prost, koji je odbacio Senu sa aerodroma je izjavio: „Imali smo 10-15 minuta vremenske razlike u letovima, a ja sam imao automobil, tako da sam ga sačekao da ga odvezem do Nirburgringa. To je bio prvi put da smo razgovarali, a vožnja je trajala dva-tri sata, tako da smo imali vremena za razgovor na pretek.

On nije mnogo pričao ali je izgledao impresiorano jer sam vozio veoma brzo na autoputu u Nemačkoj. Tada je rekao: „Znaš, voziš brzo!“ Zbližili smo se jer on nije nikoga poznavao, tako da je bio stalno uz mene prvih dana. To je bilo veoma smešno jer je on izgledao veoma ekstrovertno, prijatno. Tada smo počeli s treningom i borili se za pol poziciju. Primetio sam da je veoma konkurentan. Osvojio sam prvo startno mesto, on je bio drugi, a prilikom starta je krenuo pre vremena i tada sam rekao sebi: „Moraš da se čuvaš ovog momka!“

Pri vlažnim uslovima na stazi, Sena je pretekao Prosta u prvom krugu i pobedio na kraju.

Nije bila činjenica što je pobedio toliko impresivna koliko način na koji je došao do nje. Za Senu ovo nije bila zabavna egzibiciona trka, bila je to trka kao i svaka druga, a njegov cilj je bio da bude prvi.

Posle te trke, on je i rekao: „Sad znam da mogu to da uradim.“ Znali su i svi ostali…

N Japana 1993. na Suzuki je bila 40. od 41 Senine pobede u karijeri.

Vozio je sjajnu trku u promenljivim vremenskim uslovima da bi ostavio Williams Alena Prosta 11 sekundi iza sebe. Međutim, trka nije zapamćena po tome.

Sena je još uvek bio na pneumaticima za mokro tokom druge polovine trke i u pokušaju da pretekne Dejmona Hila za čitav krug. Iza njega, Edi Irvajn je radio odličan posao u svojom prvom F1 nastupu, i želeo je da napadne Hila za četvrto mesto. U tom nastojanju, on je pretekao Senu za kojim je zaostajao čitav krug.

Brazilac je pobesneo zbog tog poteza i sukobio se s Irvajnom nakon trke. Bujica uvreda nije bilo sve što je Sena imao za Irvajna. Kada se Irac okrenuo da ode, Brazilac ga je udario, te je ovaj pao preko stola na kojem je sedeo. To baš i nije bio Senin najblistaviji trenutak, ali je ostao zapamćen jer je u potpunom kontrastu u odnosu na njegov budući odnos prema kolegama o čemu će biti reči kasnije.

Prevoz na VN Velike Britanije 1991.
Sena je bio na drugom mestu na VN Velike Britanije 1991. kada mu je u poslednjem krugu nestalo goriva.

Pobednik trke, Najdžel Mensel, jedan od Seninih najvećih rivala, i čovek sa kojim je imao neke od epskih „bitaka“ je usporio i stao kraj Brazilca prilikom počasnog kruga i odvezao ga do boksa.

Tako smo dobili jednu od najupečatljvijih fotografija svih vremena u Formuli 1, i pokazatelj međusobnog poštovanja dvojice šampiona.

VN Južne Afrike 1984.
U svojoj drugoj trci, Sena se kvalifikovao kao 13., 2,110 sekunde iza osvajača pol pozicije Nelsona Pikea, i 1,317 ispred timskog kolege. Tada je još uvek vozio egzotični Toleman TG183B iz 1983.

To je bila tipična trka za ono vreme, sa mnoštvom otkazivanja mehanike među vodećima. Sena jeste završio trku sa tri kruga zaostatka, ali je na kraju bio šesti, što mu je donelo prvi F1 poen.

VN San Marina 1989.
Na samom startu na Imoli, osvajača pol pozicije, Senu, pretekao je timski kolega Alen Prost.

Francuz je poveo kroz krivinu 1, ali je Sena napao spoljnom stranom u krivini 2 i završio manevar u krivini 3.

Nakon trke, Prost je optužio Senu da se nije držao dogovora koji su imali pre trke, da ko god povede trku u krivini 1 neće biti napadan od strane kolege.

Inače napeti odnosi dvojice vozača su tako dodatno pogošani, i nisu izlečeni sve do Prostovog penzionisanja na kraju 1993.

Intervju sa Džekijem Stjuartom
Sena je bio kompleksan karakter, ali njegov intervju sa trostrukim svetskim šampionom u Formuli 1 i dugogodišnjim aktivistom za bezbednost vozača, ser Džekijem Stjuartom 1990. je dao pravi uvid u Seninu ličnost.

Stjuart je kritikovao Senin stil vožnje i akcenat je stavio na brojne incidente koje je Brazilac imao. Sena je sa strašću branio svoj stil.

Svojevrsni sudar dva velika vozača i karaktera je bio interesantan poput neke borba na stazi, i sadržao je jednu od Seninih najčuvenijih izjava: „Biti trkački vozač znači da ste pod rizikom sve vreme. Biti trkački vozač znači da se trkate sa drugim ljudima. Ukoliko više ne idete na to da stignete protivnika, vi više niste trkački vozač, jer mi se takmičimo, mi se takmičimo za pobedu.“

Dolazak u McLaren
Lotus je bio napredak u odnosu na Toleman, ali ipak nije pripadao samom vrhu.

Poziv McLarena je stigao 1988., pa se Sena pridružio Alenu Prostu i oformio s njim verovatno najbolji F1 tandem svih vremena. Pored toga, njih dvojica su vozili i jedan od najboljih bolida svih vremena – MP4/4.

Sena je osvojio pol poziciju na uvodnoj trci sezone sa prednošću u odnosu na drugoplasiranog Mensela za više od sekunde. Problem sa menjačem je prozrokovao ostanak na gridu, pa je Sena startovao u rezervnom automobilu iz pit lejna.

Probijao se pored rivala da bi došao čak do drugog mesta, ali je pao na šesto nakon što mu je automobil ponovo stao i to tokom zaustavljanja u boksu.

Na kraju je bio diskvalifikovan jer je menjao automobil nakon što je bila pokazana zelena zastava.

Međutim, ono što je bilo važno je njegovo izdanje, njegove neverovatne performanse ostvarene pod velikim pritiskom u vrhunskom timu sa svetskim šampionom kao timskim kolegom.

Prvi F1 test
Senin uspeh u britanskom F3 šampionatu 1983. je privukao mnoge ponude za testiranje Formule 1. Prvi test je bio zakazan za jul te godine sa Williamsom na Donington Parku. Naravno, Sena nije razočarao.

Njegov krug je bio značajno brži od oficijelnog Williamsovog test vozača Džonatana Palmera, ali u timu nije bilo mesta za njega kao vozača za sledeću sezonu.

Takođe je testirao za Brabham i McLaren, ali nije dobio ponude za vozačko sedište, jer u tim timovima nije bilo slobodnog mesta.

U Tolemanu jeste, pa je potpisao za njih.

VN Japana 1989.
Uoči trke za VN Japana 1989., Sena je zaostajao za timskim kolegom, Alenom Prostom, 16 poena. Tada je vladalo pravilo da se računa 11 najboljih rezultata sezone za šampionat. Sistem bodovanja je bio 9-6-4-3-2-1, devet poena za pobedu, pa sve do šestog. Prost je imao četiri pobede, šest drugih mesta i jedno treće. Ukoliko bi Sena dobio preostale dve trke, a Prost bio drugi, Francuz bi popravio bodovni saldo za samo dva poena, a Sena za 18. To znači da bi bili izjednačeni po poenima, ali bi Sena bio šampion zbog više pobeda.

Brazilac je u kvalifikacijama bio najbrži i to sa velikom razlikom, ali je Prost bolje startovao i poveo je trku. Dva McLarena su bila jedan uz drugi tokom čitave trke dok se Sena nije odlučio za napad u 46. krugu.

Otišao je s unutrašnje strane u poslednju šikanu, ali Prost nije hteo da popusti pa su se sudarili.

Francuz je bio van stroja, ali je Sena dobio pomoć od redara i vratio se u trku. Pretekao je Alesandra Nanija koji je preuzeo vođstvo i pobedio sa prednošću od 12 sekundi. Međutim, stjuardi su diskvalifikovali Senu nakon trke jer vozio ispustom šikane nakon što su ga pogurali.

To se činilo bezbednijim i razboritijim potezom od okretanja i vožnje prema dolazećim automobilima, i Senin bes je bio opravdan. U sledećoj trci sezone napustio je brifing za vozače kada im je rečeno da „sečenje“ šikane neće rezultirati diskvalifikacijom.

VN Španije 1986.
Trka u Španiji te godine je predstavljala drugu rundu sezone, i tada je zabeležen jedan od najspektakularnijih „foto finiša“ u istoriji Formule 1.

Sena je startovao sa pol pozicije i poveo je trku. Najdžel Mensel koji je pao na četvrto mesto na startu, vratio se na drugo, približio se Seni i pretekao ga u 39. krugu (od 72). Međutim, Britanac nije štedeo gume, pa ga je Sena u finalnoj fazi trke pristigao. Deset krugova pre kraja, Brazilac je povratio vođstvo.

Mensela je pretekao i Alen Prost pa je odlučio da oproba sreću sa svežim pneumaticima devet krugova pre kraja. Uspeo je da stigne Senu, ali ne i da ga prestigne. Brazilac je pobedio za 14 hiljaditih delova sekunde ispred Mensela. S obzirom da je bio drugi u uvodnoj trci sezone, to je bio prvi put da je poveo u F1 šampionatu.

Čuveni krug u Monaku 1990.
Postoji veoma poznat video snimljen iz automobila kada je Sena postavio kvalifikaciono vreme na VN Monaka, trci na kojoj je pobedio pet puta uzastopno.

Mada krug iz 1990. nije najbolji koji je izvezao na ulicama kneževine, postao je jedan od najgledanijih F1 video klipova ikada.

Milioni fanova tokom godina su pogledali video da bi dobili uvid u Senino umeće za volanom. Krug koji je ušao u antologiju.

Zauzimanje za bezbednost vozača
Kako mu se karijera bližila kraju, Sena je bio sve strastveniji zagovornik bezbednosti vozača.

U video klipu koji sledi, on se temperamentno raspravlja sa tadašnjim predsednikom FIA-e, Žan-Mari Balestrom u vezi sa ogradama za koje je smatrao da su nebezbedne i da mogu da prouzrokuju ozbiljne incidente.

Razgovor se odigrao 1991. na VN Nemačke, i jedan je od mnogih u kojima se Sena postavljao kao advokat vozača i lider F1 „svlačionice“.

VN Australije 1993.
Ovo je bila finalna trka sezone, i označila je kraj Senine duge veze sa McLarenom.

Ovo je takođe bila poslednja Formula 1 trka njegovog najvećeg rivala, Alena Prosta.

Williamsi su uzeli poslednje 24 pol pozicije, ali je Sena prekinuo taj niz, postigavši vreme gotovo pola sekunde bolje od Prostovog.

Pobedio je u trci dok je Prost bio drugi. Na podijumu, dugogodišnji neprijatelji na stazi su se zagrlili. S obzirom da više nije bilo rivaliteta na stazi, animozitet je prosto nestao. Tada niko nije bio svestan toga, ali to je bila poslednja Senina pobeda.

VN Španije 1991. 
Malo je „bitaka“ na F1 stazama koje su ostale u tako živom sećanju kao ona između Sene i Najdžela Mensela na VN Španije 1991.

Dva šampiona su se trkala „rame uz rame“ na pravcu duž pit lejna, sa točkovima par centimetara jednim od drugih. Koliko su obraćali pažnju na stazu ispred sebe, toliko su i gledali jedan u drugog.

Nije bilo potrebe da budu toliko blizu, ali nijedan nije hteo da odustane.

To je bio jedan od onih posebnih momenata u Formuli 1 i još jedan monumentalni trenutak dva velika vozača.

Druga titula
Alen Prost je otišao iz McLarena na kraju 1989., ali su se on i Sena ponovo našli u tesnoj borbi 1990. kada je na red došla VN Japana.

Sena je u taj vikend ušao sa devet poena prednosti i šest pobeda u odnosu na Prostovih pet. Ukoliko Prost ne bi ušao u plasman, Sena bi bio šampion.

Upravo se to i desilo.

Pre kvalifikacija, Sena je zamolio stjuarde da se „slot“ za prvo startno mesto pomeri na trkačku liniju. Mislio je da su se oni složili s tim.

Sena je osvojio pol poziciju, ali je kasnije otkrio da „slot“ nije pomeren. To je značilo da je Prost na čistoj strani staze, što mu je omogućavalo bolji start. Sena se zakucao u njega u krivini 1, što je obojicu izbacilo iz trke.

Dok je hodao nazad do boksa, kada su ga pitali kako se oseća, odgovorio je: „To uopšte nije loš osećaj, zar ne?“ Godinu dana kasnije, Sena je priznao da sudar nije bio plod slučajnosti: „Rekao sam sebi, OK, pokušavaš da odradiš posao čisto i kako treba, a onda te zaje…u glupi ljudi. U redu, ukoliko me sutra Prost pretekne na startu, u prvoj krivini idem na sve ili ništa, i on bolje da ne ulazi unutrašnjom stranom jer neće uspeti.“ Tako je i bilo… Ovaj incident je zauvek ostao kao mrlja na Seninom karakteru.

VN Monaka 1989.
U kneževini te godine, Sena je u kvalifikacijama bio brži od Prosta za 1,148 s.

Pol poziciju je pretvorio u sigurno vođstvo i tokom trke je sve vozače obišao za krug sem Prosta, koji je za njim zaostajao 50 sekundi.

Tada je Senin McLaren izgubio prvi i drugi stepen prenosa. Monako je, kao što znamo, prepun sporih i srednje brzih krivina koje upravo zahtevaju prve dve „brzine“.

Sena ne bi bio to što jeste da se nije prilagodio novonastaoj situaciji, i pobedio sa 52 sekunde prednosti u odnosu na Prosta.

VN Brazila 1991.
Sena je uzeo pol poziciju u kvalifikacijama, i to po peti put u rodnoj zemlji.

Kako je trka tekla, Sena je vodio sa malom prednošću u odnosu na automobile iza njega, ali McLaren je polako počeo da ima problema sa menjačem. Izgubio je četvrti stepen prenosa, pa onda treći, a zatim i peti.

Bili su potrebni nadljudski napori da se automobil drži u nekoj konkurentnoj brzini, da bi uskoro počela da pada kiša. Mada se Rikardo Patreze približavao, i izgledalo je sasvim izvesno da će Sena izgubiti vođstvo, Brazilac je ostvario jednu od svojih najsjajnijih pobeda.

Ipak, „rasturen“ menjač je odneo danak. Senu su nakon trke vadili iz kokpita jer nije mogao sam da izađe od iscrpljenosti. To je bila njegova prva od samo dve pobede na domaćem terenu.

Prva titula
Sezona 1988. je bila bitka između Sene i Prosta. Pobedili su u svim sem jedne trke, pa se na VN Japana odlučivalo ko će biti šampion.

Sena je osvojio pol poziciju, ali je stao. Uspeo je da krene na „gurku“ na nizbrdici na Suzuki, ali je pao na 14. mesto. Tada počinje prava „oluja“ na stazi u vidu Ajrtona Sene. Brazilac se potpuno vratio u trku, i preuzeo vođstvo od Prosta u 27. krugu!

U nastavku je staza postala vlažna pa je Sena mahao da želi da se trka stopira podsećajući fanove na Prostov potez četiri godine ranije u Monaku.

Trka nije zaustavljena, ali je Sena zadržao vođstvo koje mu je donelo prvu titulu svetskog šampiona u Formuli 1.

VN Monaka 1984.
Sena je startovao na vlažnoj stazi u Monaku sa 13. mesta, i odmah počeo da se probija ka vodećima.

To je bila predivna vožnja, utoliko impresivnija što je to bio njegov tek peti nastup u Formuli 1 i prva vožnja na Michelinovim pneumaticima.

Sena se probio do druge pozicije, i hvatao je priključak sa vodećim Prostom i to nadoknađujući tri sekunde po krugu. Francuz je neprestano gestikulirao stjuardima da se trka stopira zbog jake kiše.

Reči Džejmsa Hanta tada su bile proročke: „Mislim da gledamo dolazak Ajrtona Sene kao vanserijskog talenta u trkama Formule 1“.

Nakon nekoliko krugova Prostovog mahanja, razlika se smanjila na samo sedam sekundi. Delegat trke, Džeki Iks se na kraju složio sa Francuzom i pokazao je crvenu zastavu. Trka je stopirana, ali nije nastavljana.

Treba reći da je još jedan briljantan mladi vozač imao sjajno izdanje. Reč je o Štefanu Belofu u Tyrrellu, koji je bio treći, i u trenutku kada je trka zaustavljena, bio je brži i od Sene i od Prosta. Da nije izgubio život u udesu sledeće godine, možda bi i o njemu danas pričali kao o jednom od velikana elitnog trkačkog sporta.

Nije bilo važno ko je pobedio, ko bi pobedio ili ko je trebalo da pobedi. Ovo je bio, kako je Hant rekao, Senin pravi ulazak u Formulu 1. Nakon ove trke, sve oči su bile uprte u njega.

VN Monaka 1988. Kvalifikacije
Na VN Monaka 1988., Sena je napravio jednu od najboljih kvalifikacionih vožnji u istoriji Formule 1.

Vozivši briljantni McLaren MP4/4, bio je brži od timskog kolege Alena Prosta za neverovatnih 1,427 sekundi. I da je bilo na vlažnoj stazi, bilo bi impresivno, ali ovo je bilo na potpuno suvom asfaltu.

I, nije to bio samo jedan brzi krug, već čitava serija. On je bio liga za sebe.

U razgovoru sa Denisom Dženkinsonom iz Motorsporta, Sena je rekao: „I seti se, mi smo koristili gume za trku tokom većine kvalifikacija, što je značilo da možemo da izvozamo više od jednog brzog kruga. Došao sam u centar pažnje kada sam u jednom trenutku bio više od dve sekunde brži od bilo koga na stazi, uključujući i mog timskog kolegu koji je bio u identičnom bolidu kao i ja, koristio iste gume kao i ja…

Razlog nije bio taj što je Alen bio spor, već sam ja bio prebrz. U jednoj fazi sam imao osećaj da staza nije staza već tunel sa barijerama. Sve se dešavalo na taj način da sam bio iznad nivoa za koji sam smatrao da je rezonski. Nije bilo granice, ni u čemu.

Kada sam imao taj osećaj, podigao sam odmah stopalo sa papučice gasa. Tada sam osetio da funkcionišem na jednom drugom nivou koji ni sam nisam razumeo. Zato sam „povukao ručnu“ i vratio se u boks. Rekao sam sebi: „Danas je to bilo nešto posebno. Ne izlazi više na stazu. Ranjiv si.“

Sena je u trci imao gotovo 50 sekundi prednosti kada je udario u ogradu na Portieru samo 11 krugova pre kraja. Nikada više nije izgubio u kneževini.

Priskakanje u pomoć Eriku Komi
Tokom treninga u petak na VN Belgije 1992., Francuz Erik Koma je doživeo težak udes na Blanchimontu i ostao je bez svesti.

Sena je bio odmah iza njega. Istovremeno je zaustavio automobil i potrčao u pomoć kolegi. Ugasio je motor i pobrinuo se da Komina glava bude u valjanoj položaju. Niko drugi sem Sene nije stao.

U razgovoru sa Najdželom Roubakom 1998., bivši oficijelni lekar u Formuli 1, profesor Sid Votkins, prisetio se kako se Sena zaustavio na mestu strašnog udesa Martina Donelija na Jerezu 1990. Brazilac je gledao šta je doktor radio, i kasnije ga je pitao za savete ne bi li naučio više.

Votkins je pričao i o incidentu sa Komom: „On je, naravno, jednom ili dva puta već stizao prvi na mesto nesreće, pre bilo koga drugog. To se desilo sa Erikom Komom na stazi Spa. Dok sam stigao tamo, Sena je već bio na kolenima i držao vrat Kome u pravilnom položaju.

Kada smo mi preuzeli brigu Ajrton je rekao: „Pobrinuo sam se da mu disanje bude u redu, i zamolio sam redara da zadrži kacigu da bi mogli da uvidite oštećenja.“

On je bio sjajan učenik. Sve što sam mu ikada rekao, bilo je sačuvano u njegovoj glavi zauvek. Nikada ništa nije zaboravio.

Koma je u kasnijem intervjuu objasnio da, s obzirom da je curelo gorivo, i da je eksplozija bila moguća, Sena mu je isključivanjem motora verovatno spasio život.

Incident nije imao veze sa briljantnom kontrolom bolida, preticanjem, perfektnom odbranom, već se radilo o nesebičnom delu čoveka koji je sve više brinuo za bezbednost svojih kolega što je duže bio u Formuli 1. Koma je kasnije i sam stao na mesto nesreće u Imoli 1994. i povukao se iz trke.

Treća titula
Sena je na VN Japana 1991. stigao sa 16 poena prednosti u odnosu na Najdžela Mensela, samo dve trke pre kraja. Britancu je bila neophodna pobeda da bi zadržao šanse za titulu.

Senin timski kolega, Gerhard Berger je osvojio prvu startnu poziciju. Sena je startovao drugi, dok je Mensel bio treći. Dva McLarena su prva ušla u prvu krivinu. Berger je vodio, za njim je bio Sena koji je držao Mensela iza sebe dok vozač Williamsa nija napravio grešku u 10. krugu i okrenuo se na stazi.

Titula je bila osigurana, a Berger je propustio Senu i njih dvojica su vozila zajedno čitavu trku, da bi na kraju ponovo zamenili mesta.

To je bila Senina treća titula. Interesantno je da su sve tri odlučene u Japanu.

VN Evrope 1993. 
Trka je održana na Donington Parku u Engleskoj, i jedna je od Seninih najčuvenijih vožnji.

Startovala je sa jednim od najsjajnijih krugova koje je Formula 1 ikada videla.

Staza je bila vlažna kada je trka počela. Sena je bio na četvrtom mestu na gridu. Pao je jednu poziciju pre prve krivine, ali ju je povratio pretekavši Mihaela Šumahera u sledećoj krivini.

U krivini 4 je pretekao i Sauber Karla Vendlingera, a onda je napao Dejmona Hila u Williamsu u krivini 6 i završio manevar u krivini 7.

Na kraju, Sena je pretekao i Alena Prosta u 10. krugu kada je preuzeo vođstvo.

Trka je uglavnom vožena po vlažnom asfaltu, sa deonicama koje su se sušile. Bez obzira na usove, Sena je bio klasa za sebe.

Na kraju, samo je jedan bolid bio u istom krugu sa Brazilcem, Williams Dejmona Hila, sa zaostatkom od 83 sekunde.

VN Portugala 1985.
Sena se kvalifikovao kao prvi, i to po suvoj stazi. Međutim, kada je trka trebalo da počne, padala je kiša.

Mada tada testiranja nisu bila ograničena, Senin Lotus 97T se prvi put našao na mokroj stazi.

Do kraja prvog kruga, on je imao tri sekunde prednosti u odnosu na timskog kolegu. Postavio je najbrži krug i udaljavao se od ostatka „ekipe“.

Kada je prošao cilj, Sena je bio više od minute ispred drugoplasiranog Mikele Alboreta u Ferrariju, a sve ostale je ostavio iza sebe za više od kruga.

To je bila Senina prva pobeda, i verovatno najbolja vožnja njegove karijere.

Izvor: Bleacher Report
Priredio: Pavle Barta

Top Reviews

Video Widget

gallery