AktuelnoVesti

U okviru Renaultove električne ofanzive do 2025. pristiže i naslednik Dacije Spring

1.51KPregleda

Na jučerašnjoj konferenciji za medije, Renault grupacija je detaljno predstavila svoje finansijske rezultate za 2021., povrativši profitabilnost nakon dve godine gubitaka.

 

Pored toga, francuski konglomerat je izdao pregled vezan za novi konceptni automobil, pogonjen motorom s unutrašnjim sagorevanjem, koji umesto fosilnih goriva koristi vodonik, i koji će biti predstavljen u maju.

 

Francuska kompanija je takođe predstavila nacrt plana do 2025. Preskočićemo ostale da bismo se fokusirali na 2024. kada bi trebalo da se dese brojne stvari. Ni manje ni više nego četiri električna modela s bedžom „dijamanta“ će biti lansirana, uključujući oživljavanje kultnih modela R4 i R5. Pored njih, tu će biti još jedan električni Renault i pikap. Kao što znamo, Alpineov model sa zadnjim krilom i naoštrenim stajlingom, odigraće ulogu „hot heč“ verzije oživljenog Renaulta 5.

 

Ono što je još važnije za one zainteresovane za priuštiv električni prevoz je vest da Dacia takođe planira sopstveni EV za 2024. Novajlija će zameniti popularni Spring, koji je najjeftniji evropski elektromobil trenutno, mada se uvozi iz Kine. Do sada je generisao 46.000 porudžbina.

 

Tokom konferencije, šef Renaulta, Luka de Meo, obelodanio je da će nova električna Dacia počivati na CMF-A platformi. Dugačak samo 3.734 milimetra, aktuelni Spring je pozicioniran u evropski A segment. Njegov naslednik bi trebalo da ima slične proporcije, budući da će R5 biti baziran na CMF-B arhitekturi za veće modele iz B kategorije.

 

Novim električnim automobilima Renaulta, Alpinea i Dacije će se pridružiti naslednik Nissan Micre. Japanski hečbek iz B segmenta nulte emisije, sklapaće Renault u Francuskoj, a moguće je da će dobiti drugačiju oznaku. Ove nove premijere su deo većeg plana na kojem radi Renault-Nissan-Mitsubishi alijansa, koji uključuje lansiranje 35 električnih auotmobila do kraja dekade.

 

Električni Alpine koji pristiže 2025., nazvan GT-X Over, sklapaće se u Dijepu i ležaće na istoj platformi kao i Megane E-Tech i Nissan Ariya, što znači da se takođe radi o kompaktnom krosoveru.

 

Vrele Gume

Top Reviews

Video Widget

gallery