Kružna raskrsnica, bez prestrojavaja unutar same raskrsnice
Novi Sad uskoro dobija „turbo“ kružni tok na raskrsnici Bulevara cara Lazara i Fruškogorske ulice.
Budući da se radi o tehničkom rešenju regulacije saobraćaja koje kod nas još nije implementirano, vozači od reči „turbo“ pomalo strahuju i to bez posebnog razloga.
U ovoj vrsti kružnih tokova postoji 50 odsto manje nezgoda, a vozači svoj pravac biraju pre nego što u njega pristupe.
Ova vrsta kružnog toka razvijena je u Holandiji 2000. godine. Jedna od prednosti „turbo“ kružnih raskrsnica je ta što se ne zahteva od vozača da se prestrojavaju unutar same raskrsnice.
Umesto toga, vozači svoj pravac biraju pre nego što pristupe kružnom toku. Pre same raskrsnice, ali i u samom kružnom toku, signalizacijom je naznačeno kojom trakom se vozilo kreće od trenutka ulaska u kružni tok, pa sve do njegovog napuštanja.
Manje konfiktnih tačaka
Prema Transoft Solutions, benefiti korišćenja „turbo“ kružnog toka su te da imaju manje konfliktih tačaka, te da u njima postoji 50 odsto manje nezgoda u odnosu na standardne kružne raskrsnice. Osim toga, tu je i povećanje kapaciteta kada je u pitanju sam saobraćaj.
Fizičko odvajanje tokova
„Predložena turbo kružna raskrsnica ili kružna raskrsnica sa spiralnim kružnim tokom, jeste višetračna kružna raskrsnica, na kojoj su saobraćajni tokovi međusobno fizički odvojeni. Razdvajanje tokova u kružnom toku postiže se ‘zaobljenim’ ivičnjacima, koji sprečavaju preplitanje vozila kako na ulivu i izlivu tako i pri kretanju kroz sam kružni tok“, navela je gradska uprava u opisu ovog projekta.
Kako se dodaje, odvajanje tokova doprinosi udobnosti vožnje, ali i višem nivou saobraćajne bezbednosti.