Lavina je pokrenuta
Dešavanja na stazi su definitivno otišla u drugi plan nakon trke u Japanu, jer su najavljeni najznačajniji transferi vozača u novijoj istoriji Formule 1
U centru pažnje je Fernando Alonso, dvostruki svetski šampion i Ferrarijev „broj 1“, koji se nakon pet godina u Scuderiji složio sa timom da je vreme za odlazak. U međuvremenu, Sebastijan Fetel, četvorostruki šampion iz Red Bulla takođe napušta svoj tim nakon ove sezone i najverovatnije se seli baš u Ferrari.
Ono što se svakog momenta očekuje i zvanična objava Alonsovog prelaska u McLaren, tim u kome je prilično neslavno proveo 2007. Značaj Alonsovog transfera, bez obzira na promene u Red Bullu, je u tome što se znalo da će on za sobom povući lanac događaja.
Neki vozači će morati da napuste svoje timove, dok će drugi morati da ostanu u onim u kojima su, a neki „novi klinci“ će pokazati s čime raspolažu. Dok čekamo Alonsovu potvrdu prelaska u McLaren, evo šta će se najverovatnije desiti s nekim drugim vozačima.
Fetel iz Red Bulla prelazi u Ferrari
Odlazak Sebastijana Fetela iz Red Bull Racinga na kraju ove sezone je potvrđena od strane tima tokom VN Japana. Doduše, njegova destinacija nije objavljena zvanično, ali je javna tajna da Nemac prelazi u Ferrari.
Fetel je i ranije bio vezivan za prelazak u Scuderiju. Setimo se, 2012. je BBC tvrdio da Ferrari ima spreman ugovor za Fetela, koji je na snagu trebalo da stupi godinu dana kasnije. Kristijan Horner, šef Red Bulla je za Sky Sports izjavio prošlog vikenda na Suzuki da Fetel odlazi u Ferrari, dok se Marko Matijači, šef Ferrarija, nije baš trudio da tu informaciju negira.
Mada je Piter Vindzor, poznati F1 novinar, sugerisao da ne treba odbaciti mogućnost Fetelovog odlaska u McLaren-Hondu sledeće godine, što se s jedne strane čini vrlo verovatnim, ipak će četvorostruki šampion gotovo sigurno sledeće sezone nositi crveni kombinezon.
Dženson Baton napušta McLaren i odlazi u penziju
Ukoliko se Alonso vraća u McLaren, tim će se suočiti sa izborom između Džensona Batona i Kevina Magnusena. Jedan od njih dvojice će morati da prepusti vozačko mesto Špancu.
Ukoliko uzmemo u obzir da Magnusen ima samo 22 godine, da je deo programa ulaska mladih vozača u Formulu 1, da vozi svoju prvu sezonu, relativno je lako predvideti ko će morati da ode.
Najbolji dani mladog Danca su tek pred njim, dok su Batonovi ipak prošli.
Šampion iz 2009. je poslednjih meseci nagovestio svoje povlačenje, izjavivši za BBC Sport na VN Belgije da ukoliko bude morao da se povuče na kraju ove sezone, onda će tako i biti.
Na VN Japana, Britanac je dao izjavu za oficijelnu internet stranicu Formule 1: „Ne bih žalio sebe. Šta god da se desi, neće mi biti žao.“
Mada bi Baton bio „premija“ za većinu od 10 timova na gridu, teško je predvideti scenario u kome bi tridesetčetvorogodišnji vozač nastavio da se takmiči. Pitanje je i da li bi on bio spreman da vozi za manji tim koji nema posebne šanse na stazi.
„Selidba“ u Svetski šampionat izdržljivosti, bila bi moguća opcija, jer je dosta bivših F1 vozača upravo tu završilo, ali čini se da je Baton pre tip koji će par godina da uživa u životu i opusti se u potpunosti.
Borba za mesto pored Maksa Verstapena u Toro Rossu
Scuderia Toro Rosso je postala prvi tim koji je zvanično predstavio vozački tandem za 2015. Dakle, u igri su dva „dečkića“, Verstapen i Danil Kvjat.
Ipak, tu postoji jedno „ali“. S obzirom da se Sebastijan Fetel seli iz Red Bulla, ostaje upražnjeno mesto koje će po svemu sudeći da zauzme mladi Rus, dok će se za preostalo mesto u Toro Rossu boriti mnoštvo mladih vozača.
Među njima neće biti Žan-Erik Vernje, jer upravo njega zamenjuje Verstapen. Francuz je svojevremeno bio neprijatno iznenađen što se nakon tri sezone u Toro Rossu nije našao pored Sebastijana Fetela u Red Bullu. To ostavlja tri kandidata iz Red Bull Junior tima, a to su Karlos Sainc junior Pjer Gasli i Aleks Lin.
Favorit je mlađi Sainc, sin bivšeg WRC šampiona, koji je na dobrom putu da postane najmlađi šampion Formula Renault 3.5 serije. Čak se „šuškalo“ o tome da će voziti za Caterham da bi stekao iskustvo za premijeru u Toro Rossu 2015.
Odluka tima da inicijalno prednost da Verstapenu izaziva znatiželju, i donosi nadu Gasliju, takođe vozaču Renault 3.5 serije, kao i Linu, vodećem u GP3 šampionatu.
Niko Hulkenberg ponovo nije u velikom timu
Nemac još od 2012. „kuca na vrata“ vodećih timova, ali do sada mu se nije ukazala šansa da se nađe u jednom od njih.
Taj trend se očigledno nastavlja, jer u McLarenu i Ferrariju neće biti slobodnih mesta a Mercedes, Red Bull i Williams nastavljaju sa svojim postavama, s tim što će Kvjat voziti za Red Bull.
Force India je objavila „višegodišnji ugovor“ kada je potvrđen povratak Hulkenberga prošlog decembra, a tekuća sezona će im verovatno biti najuspešnija ikada, tako da ostanak u ovom timu neće biti katastrofalna opcija za Hulkenberga, ali razočaravajuća svakako hoće.
Ukoliko se bude trkao za Force Indiju u 2015., to će biti po prvi put da Hulkenberg ostane u jednom timu dve sezone uzastopno.
Roman Grožan „zaglavljen“ u Lotusu
Francuz je bio veoma oštar u svojim nastojanjima da napusti Lotus na kraju 2014., izjavivši za Sky Sports na VN Velike Britanije da je „otvoren“ za prelazak u drugi tim sa nadom da će pobeđivati u trkama.
Ukoliko se očekivani potezi u prednjem delu grida obistine, Francuz neće imati drugu alternativu sem da ostane tu gde jeste. Pitanje je opet, da li će tim iz Enstouna i njegovi poslovni partneri uopšte želeti da on nastavi da vozi njihov bolid, uprkos devet osvojenih podijuma tokom 2012. i 2013.
Grožan je definitivno razočaran izdanjem Lotusovog bolida ove sezone, a posebno Renaultovim agregatom, što je često moglo da se čuje preko radio veze kada je komunicirao sa boksom. To razočaranje je razumljivo, ali treba uzeti u obzir da je glavni sponzor Lotusa, Total, povezan sa Renaultom.
Šef Lotusa, Federiko Gastaldi je izjavio da je prelazak na Mercedesove motore neizbežan, što bi moglo da znači još manje razloga da se Grožan zadrži u timu, bez obzira što je jedini Lotusov vozač koji je ove sezone osvajao poene.
Sa Pastorom Maldonadom i njegovim „buđelarom“ koji je utvrđen za 2015., Mercedes bi mogao da iskoristi novo partnerstvo i povuče „red bulovski“ potez, uvodeći devetnaestogodišnjeg Paskala Verlajna u tim. Verlajn je inače bio najavljen kao rezervni vozač „srebrnih strela“.