Nova vrsta zadovoljstva
Sećate li se Toyote i-Road, koncepta predstavljenog u Ženevi ove godine? Da podsetimo, radi se o personalnom prevozu za gradsku eksploataciju, i to isključivo na elektro pogon.
Toyota i-Road je potvrđen za proizvodnju. Ovo vozilo je teško nazvati automobilom, s obziromo da imamo posla sa trotočkašem. Koncept u Ženevi je bio dvosed, a serijska verzija će biti sa jednim sedištem.
Predviđen je da bude deo urbanog programa Toyota Motor Company pod imenom Ha:mo. Toyota kaže da i-Road predstavlja ultra-kompaktnu ponudu koja nudi upotrebljivost motocikla, i novu vrstu zadovoljstva u vožnji.
Kada govorimo o dimenzijama, vozilo je 2350 mm dugo, 850 mm široko i 1445 mm visoko, i teži 300 kg. i-Road je pogonjen putem dva elektromotora od 2 kW napajana litijum jonskom baterijom.
Vozna autonmija iznosi 50 km, a maksimalna brzina 45 km/h. Ono u čemu se vrhunska tehnologija ogleda je sistem kojim upravlja kompjuter, i koji se oslanja na ugao upravljača, brzinu vozila i žiroskopske senzore da se automatski prilagođava vožnji u krivinama.
Ha:mo odeljenje takođe planira i lansiranje izvesnog broja električnih automobila u takozvanom „sharingu“, da bi se aktuelna flota od 10 jedinica do sredine oktobra povećala na 100, kao i broj stanica na kojima se vozila rentiraju sa 4 na 21. Očekuje se da Ha:mo sistem rezultira u povećanju broja upotrebnih vozila sa 100 na 1000.
Pavle Barta