Evolucija radne mašine
Pred nama je osma generacija automobila koji je jedan od stubova automobilske industrije i koji je još od 1968. godine u službi čoveka olakšavajući mu život i posao, a u isto vreme pružajući zadovoljstvo
U njegovoj kabini vozač se oseća apsolutno spokojno i sigurno, jer ima na raspolaganju iskreno prijateljstvo ovog „dobroćudnog džina“ i „grubijana“. Toyota Hilux – partner onih koji traže pomoć u obavljanju više poslova u teškim uslovima. Odjednom!
Toyota Hilux – partner onih koji traže pomoć u obavljanju više poslova u teškim uslovima
U Evropi je Hilux prisutan od 2005. godine i nije mu bilo potrebno mnogo vremena da se nametne kao jedan od prvih u klasi. Ovaj automobil ima 47 godina radnog iskustva na farmi, u rudniku pa i u ratu. Sa svakog radnog mesta nosio je samo dobre preporuke.
Otežavajuća okolnost je (ne)zadrživo napredovanje brojnih „neprijatelja“ – Forda, Mitshubishija, Nissana, Isuzua…
Sve isto je, ništa isto nije
Očekivanja od automobila su velika, a za to je Hilux sam „kriv“ jer je razmazio svoje kupce. Kako je svaka generacija bivala bolja od prethodne, teret koji se stavlja na pleća ovog kamioneta je veliki. Otežavajuća okolnost je (ne)zadrživo napredovanje brojnih „neprijatelja“ – Forda, Mitshubishija, Nissana, Isuzua…
Toyota, da bi uspešno odgovorila na povećane zahteve u pogledu vučnog kapaciteta, autonomije i samog komfora i užitka za volanom, dopustila je da dimenzije automobila neznatno porastu. Tako je novi Hilux sada za oko 70 mm duži, oko 20 mm širi ali sa neznatno nižom linijom krova od prethodne verzije. Pogađate, tačne dimenzije automobila i međuosovinsko rastojanje Toyota još nije otkrila verovatno zbog marketinga i filozofije da što više o nečemu razmišljaš – želja za tim je veća.
Potpuno novi Hilux sada dolazi u čak 31 različitoj verziji (prošla generacija u 23). U ponudi su dva benzinska i dva dizel agregata, automatska i manuelna transmisija, pogon na obe ili na jednoj osovini, tri stila kabine (single, extra, i dual-cab) i pet nivoa opreme.
Potpuno novi Hilux sada dolazi u čak 31 različitoj verziji
Iako je Hilux i sada napravljen sa imperativom robusnog prenosa i čvrste šasije, kupci žele i određenu dozu luksuza i dobrih voznih osobina zapakovanih u konzervativno ali u isto vreme i moderno pakovanje.
Celokupna armaturna tabla je moderna i limuzinska, ali smo očekivali da bude konzervativnija i robusnija
Limuzina, kamionet, terenac
Unutrašnjost spaja dva suprotna sveta – radni i paradni. Zato su materijali morali biti prijatni na dodir i na oko ali u isto vreme trajni. Obruč upravljača je limuzinski „ugojen“, uz gotovo kamionski prečnik. Centralnom konzolom dominira ekran osetljiv na dodir i kroz interakciju sa njim se rukuje multimedijalnim sistemom, navigacijom i očitavaju se parameti putovanja.
Celokupna armaturna tabla je moderna i limuzinska, ali smo očekivali da bude konzervativnija i robusnija. To se naravno ne može nazvati manom već je reč o subjektivnom utisku. Verovatno je to zbog zahteva tržišta, jer na njemu više nema mesta za dinosauruse – automobile sa velikim agregatom, spartanskom kabinom i nezaustavljivim pogonom. Sve deluje sofisticirano i „hi-tech“.
Izgled je evolucija prošle generacije modela, kako se i očekivalo od konzervativnog modela poput Hiluxa. Prisutne su donekle oštrije linije, što je u skladu sa aktuelnim trendovima. Rešetka hladnjaka sa LED svetlima koji se od nje nastavljaju daje vozilu mišićav i namrgođen stil. Dakle, izgled spoljašnjosti je bez iznenađenja. Najviše je promena u „hardveru“ i kabini.
Izgled je evolucija prošle generacije modela, kako se i očekivalo od konzervativnog modela poput Hiluxa
Istinske vrednosti kamioneta su poboljšane. Tovarni prostor je veći, jednako praktičan i otporan na udarce, nosivosti do 1240 kg. Vučni kapacitet je povećan na 3.500 kg, a zapremina rezervoara zaokružena na 80 litara što će uz efikasnije agregate biti dobitna kombinacija za bolju autonomiju.
Realne zahteve koje postavite pred njih uspešno će, verujemo, u svoju korist rešiti svi agregati, samo je pitanje po kojoj ceni
Motor i pogon
Motorizacija je u skladu sa potrebama. Doduše, agregati su neznatno smanjene zapremine ali sa više snage. Ovakvim postupkom dobila se manja potrošnja goriva, smanjena je i emisija štetnih gasova a performanse poboljšane. Bingo, dobitna kombinacija!
Dizel postavu čine 2,4 litarski D-4-D sa 159 ks uz 400 Nm i veći i jači 2,8 litarski D-4-D sa 177 ks i 450 Nm. Čast benzinaca brane atmosferski četvorocilindraš od 2,7 litara zapremine i 164 ks, a vrh ponude i snage je 4,0 litarski V6 od 278 ks. Realne zahteve koje postavite pred njih uspešno će, verujemo, u svoju korist rešiti svi agregati, samo je pitanje po kojoj ceni.
Dostupne su dve menjačke kutije, manuelna sa pet stepeni prenosa i automatska sa šest. Automatik se može upariti samo sa snažnijim agregatima.
Verzija sa pogonom na sve točkove je vrlo prohodna po svim tipovima terena, ali treba uzeti u obzir i ogromno međuosovinsko rastojanje koje znači savladavanje neravnina bez truckanja i zanošenja ali sputava na oštrim prevojima.
Toyota Hilux je legenda, ali stvarna
Toyota Hilux je legenda, ali stvarna. Kroz nju se ogleda napredak privrede i društva uopšte. Ipak, konačnu ocenu nove generacije znaćemo posle detaljnih testiranja i direktnog odmeravanja snaga sa konkurencijom. O uspehu osme generacije ovog modela sud će doneti godine eksploatacije i korisnici, jer talenat je neosporno tu ali potrebno je i „da se kockice slože“.
Slobodan Bogdanović