Pre nego što se išta kaže o trkanju bitno je da se pomene jedna stvar koju ljudi često zaboravljaju, a to je bezbednost vozača. Današnji udes u kom je učestvovao Roman Grožan još jedom je svima stavio do znanja koliku opasnost predstavlja bavljenje Formulom 1 i kakvi su to ljudi koji upravljaju ovim mašinama.
Formula 1 je mnogo napredovala u ovom pogledu i samo zahvaljujući tome danas nemamo još jedan crn dan za ovaj sport. Na svu sreću Francuz je prošao bez ozbiljnijih povreda, iako je u prvom momentu izgledalo kao da bi udes mogao biti fatalan po vozača.
Na samom početku Hamilton je odlično startovao, dok je Botas bio već klasično loš i posle dve krivine pada na 6. mesto. Sjajni su bili Ferštapen i Perez, koji su bili odmah iza Hamiltona. Momenat koji je obeležio trku desio se na izlasku iz krivine broj 3, kada je Grožan izazvao incident nakon koga je u punoj brzini udario u zaštitnu ogradu, posle čega mu se bolid prvo prepolovio a zatim i zapalio. Francuz je skoro pola minuta bio zarobljen u plamenu dok nije uspeo da izađe iz bolida. Svi bezbednosni sistemi, a pre svega oreol, odradili su svoj deo posla, pa je Grožan iz udesa izašao samo s manjim opekotinama i frakturom rebara. Takođe treba skinuti kapu i medicinskom timu koji je uleteo u plamen kako bi pomogli Grožanu da se izvuče.
Naravno nakon incidenta trka je prekinuta. Skoro sat i po vremena posle prekida trka je restartovana. Već u prvom krugu nakon novog starta, došlo je do novog incidenta u kojem je Strol završio okrenut naopačke nakon udesa sa Kvjatom. Rus je za taj udes zaradio 10 sekundi kazne, a na stazu je izašlo vozilo bezbednosti. Za vreme vožnje iza vozila bezbednosti Botas prelazi preko krhotina i mora da menja gume. Nakon promene izlazi skoro na začelje karavana. Nakon restarta realno je bilo očekivati da će Finac u dominantnom bolidu lagano da se probije ka višim pozicijama, ali je Botas po ko zna koji put pokazao da nema kvalitet da se ozbiljno takmiči za vrh, te se mučio da se izbori sa Williamsom i Ferrarijem koji su realno, na stazi gde snaga motora dolazi do izražaja, trebali da budu lak posao za Mercedes.
Trku je obeležilo kratak životni vek pneumatika pa je viđen veliki broj odlazaka na zamenu istih. Do kraja trka se otprilike odvijala očekivanim tokom. Hamilton je vodio, Maks mu je bio za petama, a Perez je bio na sigurnom trećem mestu. Sjajni su bili vozači McLarena koji su najviše profitirali nakon svih dešavanja na stazi. Prava katastrofa za Pereza desila se samo tri kruga pre kraja, kada ga je izdao Mercedesov motor pa je morao da parkira svoj bolid. Odmah je bilo jasno da će se trka završiti iza vozila bezbednosti. Zahvaljujući navedenom otkazivanju Albon uspeva da dođe to svog drugog podijuma u karijeri, a McLarenovi završavaju trku na četvrtom i petom mestu. Za njima slede Gasli, Rikijardo, Botas, Okon i Leklerk.
Šampionat Formule 1 se nastavlja već sledeće nedelje na stazi u Bahreinu koja će prvi put koristiti spoljašnju konfiguraciju staze koja je ekstremno brza, a prvi put posle dugog niza godia biće viđeni krugovi ispod jednog minuta. Za kraj još jedno da se osvrnemo na Goržana kome ovim putem želimo brz oporavak i povratak normalnom životu.
Dušan Topić
Vrele Gume
VN Bahreina 2020. (Sakhir)
Poz | Vozač | Vreme | Poeni |
---|---|---|---|
1 | 2:59:47.515 | 25 | |
2 | +1.254s | 19 | |
3 | +8.005s | 15 | |
4 | +11.337s | 12 | |
5 | +11.787s | 10 | |
6 | +11.942s | 8 | |
7 | +19.368s | 6 | |
8 | +19.680s | 4 | |
9 | +22.803s | 2 | |
10 | +1 krug |
1 | |
11 | +1 krug |
0 | |
12 | +1 krug |
0 | |
13 | +1 krug |
0 | |
14 | +1 krug |
0 | |
15 | +1 krug |
0 | |
16 | +1 krug |
0 | |
17 | +1 krug |
0 | |
18 | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 |
Napomena – Ferštapen je osvojio dodatni poen za najbrži krug trke.
Generalni poredak u konkurenciji vozača
Poz | Vozač | Nacionalnost | Automobil | Poeni |
---|---|---|---|---|
1 | GBR | Mercedes | 332 | |
2 | FIN | Mercedes | 201 | |
3 | NED | Red Bull Racing Honda | 189 | |
4 | AUS | Renault | 102 | |
5 | MEX | Racing Point BWT Mercedes | 100 | |
6 | MON | Ferrari | 98 | |
7 | GBR | McLaren Renault | 86 | |
8 | ESP | McLaren Renault | 85 | |
9 | THA | Red Bull Racing Honda | 85 | |
10 | FRA | AlphaTauri Honda | 71 | |
11 | CAN | Racing Point BWT Mercedes | 59 | |
12 | FRA | Renault | 42 | |
13 | GER | Ferrari | 33 | |
14 | RUS | AlphaTauri Honda | 26 | |
15 | GER | Racing Point BWT Mercedes | 10 | |
16 | FIN | Alfa Romeo Racing Ferrari | 4 | |
17 | ITA | Alfa Romeo Racing Ferrari | 4 | |
18 | FRA | Haas Ferrari | 2 | |
19 | DEN | Haas Ferrari | 1 | |
20 | CAN | Williams Mercedes | 0 | |
21 | GBR | Williams Mercedes | 0 |
Generalni poredak u konkurenciji konstruktora
Poz | Tim | Poeni |
---|---|---|
1 | Mercedes | 533 |
2 | Red Bull Racing Honda | 274 |
3 | McLaren Renault | 171 |
4 | Racing Point BWT Mercedes | 154 |
5 | Renault | 144 |
6 | Ferrari | 131 |
7 | AlphaTauri Honda | 97 |
8 | Alfa Romeo Racing Ferrari | 8 |
9 | Haas Ferrari | 3 |
10 | Williams Mercedes | 0 |