
Kad mali SUV nabaci stav, stil i sportsku obuću
Ako ste mislili da je brend „Alpine“ rezervisan samo za Renault A110, ili nostalgiju stare garde koja pamti R5 Turbo, Renault ima iznenađenje. Novi Captur Esprit Alpine je gradski SUV koji se odlučio da nastupi veoma ozbiljno i to ne po atletskoj stazi, već po bulevarima, planinskim krivinama i Instagram storijima.
Izgled: Plava krv u malom telu
Od momenta kada vam se na retrovizoru pojavi prednja maska sa Renault bedžom i maskom koja više priliči Le Man stazi nego na automobil za Lidl parking – znaćete da je Captur dobio novu energiju.
Nova siva boja, crne felne, detalji u francuskoj trobojci i Alpina logo na bokovima izgledaju kao šlag na kroasanu.
Ne, nećete pomešati ovaj auto sa običnim Capturom koji je došao po decu u školu. Ovaj Esprit Alpine je došao i po krivine i po čisto uživanje.
Enterijer: Trenerka a ispod kragna od košulje
Unutra – sportski, ali ne previše. Kao kad obučete La Coste trenerku, na uštirkanu košulju ispod.
Sedišta sa plavim štepom, volan sa Renault oznakom i aluminijumske papučice pedala. I dalje je to Captur, dakle pre svega praktičan, sa dovoljno mesta i dobrim 10,4“ R-Link Google sistemom, Google mapom i 50 Alibaba (aplikacija).
Posebno valja pohvaliti komfor, koji je najbolja strana ovog malog SUV.
Široka udobna sedišta, puno prostora čak i na zadnjoj klupi koja je pomična i solidan prtljažnik od 400-600 litara zapremine.
Sve to garantuje izuzetnu porodičnu praktičnost. Uz činjenicu da se ovim automobilom dobijaju „dva u jedan“.
Iako dugačak 4,23 metra Captur je odličan gradski i efikasan automobil za duga putovanja.
Motor, menjač i vožnja: Zlatna sredina
Ispod haube nije R.S. čudovište, ali to ovaj Captur Esprit Alpine ni ne pokušava da bude.
Lako elektrifikovani (tzv.mikro hibrid) 1.3 TCe sa 160 konja i automatskim (7 stepeni) EDC menjačem.
Ubrzanje 8,5 sekunde do stotke je sasvim korektno uz napomenu da subjektivno deluje brže. Maksimalna brzina 206 km/h, sasvim nebitno!
Za Renault Captur Esprit Alpine bitan je zvuk, doživljaj i osećaj u vožnji!!
Umereno sintetizovana zvučna kulisa dopunjuje način na koji se auto ponaša u krivini. Uz dodatno zategnuto vešanje, skupa pružaju priliku da se zaista oseti razlika u odnosu na klasičan model.
Ima ovde i skrivenih tajni! Jedna je u čak 28 naprednih sistema koji su na usluzi vozaču Renault Captur Esprit Alpine.
Za koga je Renault Captur Esprit Alpine?
Za one koji žele da se razlikuju, ali ne da galame. Za one koji pamte Alpine iz starih dana, ali sada voze dete na trening hokeja i treba im prtljažnik. Za vozače koji hoće dinamiku, ali i udobnost.
Zaključak: ipak više od stila, manje sporta
Renault Captur Esprit Alpine je pravi primer kako brend može da prenese sportski DNK na svakodnevni auto, bez pretenzije da postane trkačka zver.
Ovo je auto za sprint kroz svakodnevicu – sa stilom, karakterom i primesom nostalgije. Da bi to dokazali, nema potrebe da i infatilno jurite krugove po stazi. Dovoljno je da znate da biste mogli – kad biste hteli.
Sumirajući utiske testa, prvo što mi pada na pamet je da Captur Esprit Alpine nije samo prevozno sredstvo, već je i stav!
A STAV je najskuplja stvar u životu, po pravilu, on mora i da se plati.
U ovom slučaju 26.190 evra! Skupo? OK, nije zameriti!
Takvima savetujem da se za par hiljada evra uštede živi zakopaju u recimo Chery Tigo 4 uz ono večito „ali“. Kada prijateljima opisuju svoj (stavić).
BONUS VIDEO:
Miodrag Piroški
Vrlo interesantan model sa onim što nudi i kako je cenovno prilagođen. Sve više ih viđam po gradu, moderan auto u svakom pogledu!