AktuelnoTESTOVIVesti

Test: Opel Mokka 1.2 Turbo

133Pregleda

Benzinac koji vraća osmeh na lice

 

 

Saznajte najbitnije o Opel Mokka 1.2 Turbo 130 KS sa osmostepenim automatskim menjačem. Koja je realna potrošnja, iskustvo u vožnji, praktičnost, mane i cene u Srbiji.

 

 

 

 

 

Pre samo jedne generacije, Opel Mokka je bila Mokka X – praktičan mali SUV koji je svima bio simpatičan, ali nikome posebno privlačan. Auto za sve. Auto ni za koga.

A onda – rez. Na screnu stupa naše gore list, Nikola Kalabić, koji preuzima brigu o Opel SUV liniji. Dovoljno da ubrzo nova Mokka pokaže simptom velikog zaokreta Opela nakon što su prešli pod francuski krov Stellantisa.

 

 

 

 

Lična karta Opel Mokka: 200 kg manje / nova CMPNS platforma (kao Peugeot 2008)u dizajn sa stavom čuvenog Opel Vizor lica / kabina u duhu minimalizma i digitalizacije / nastup povišenog krosovera, ali ponašanje na putu klasičnog hetdžbeka

 

 

Mokka je od nevidljivog automobila postala automobil koji želiš da pogledaš još jednom.

 

 

 

Mokka sada izgleda kao da je sišla sa nekog sajma dizajna u Berlinu a ne u Parizu kako bi se pretpostavilo.

 

 

 

Zategnute ravne površine, crna maska ili tzv. Vizor, kratki prepusti, točkovi veliki koliko platforma dozvoljava. I naravno tradicionalna grba na haubi koja sa čuvenim „Blitz“ logom već decenijama prikazuje podsvesnu simetriju prednjeg dela

 

 

  Crna maska preko celog nosa automobila daje mu karakter električnog modela, čak i kad ispod radi turbobenzinac.

                               

 

Mudar trik dizajnera: sve Mokke izgledaju kao da su spremne za budućnost.

 

 

Šta mi je zasmetalo kod dizajna?

– Zadnji prozori su manji nego ranije – slaba preglednost

–  C stub uz Nikolu i mene jedino ovde u Opelu nije smršao pa ga  prihvatam kao stilsku žrtvu

 

 

Unutrašnjost: Napokon moderan Opel

 

 

 

 

 

Mnogi su se brinuli kada je Peugeotova tehnologija stigla u Rüsselsheim. Da li će Mokka postati 2008 sa drugim logom? Nije. Francuz je ostao mek i šarmantan za Francuze, Opel rekao bih onako baš prava nemačka škola.

 

 

Osetno hladnija, tehnološki jednostavnija, rasterećenija od francuske teatralnosti.

Rekao bi bez dileme: Stil je tehnološki ozbiljan, bez suvišne nepotrebne svetlucavosti.

 

 

Digitalni kokpit

 

 

Sve bitno je digitalno, ali nije prenatrpano.  7” instrument tabla (Pure Panel), 7” infotainment** (ili 10” u višem nivou)

 

 

     Prečice za klimu – dugmad. Hvala Opel!

 

 

 

 

Komfor:

  • Napred – sjajno
  • Položaj za vožnju – gotovo idealan
  • Dovoljno mesta za glave na zadnjoj klupi

 

Zameram:

  • Malo mesta za noge na zadnjoj klupi
  • Ulazak na zadnju klupu zbog krova pod nagibom krova nije najlakši

 

 

 Materijali nude opuštenu kombinaciju, mekana plastika tamo gde ruke odmaraju, tvrda gde to niko neće gledati osim mene i vaše tašte

 

 

 

Motor: 1.2 Turbo 130 KS – najmanje zapremine, žestok karakter

 

Srce Mokka priče je po zapremini mali ali po učinku veliki trocilindarski turbobenzinac iz familije PureTech. U prvi mah sam bio skeptik što je samo 1.2. Ali drugog nema, vremena se menjaju. Odlično radi u srednjem režimu obrtaja. Uspavan na niskom, a kratkog daha na limitu. Srećom taj srednji režim ide uz svega 1.242 kilograma tešku karoseriju pa pruža dovoljno, rekao bi današnji prosek automobilske industrije.

 

 

U praksi — agilno, živahno, iskreno. Potrošnja, obrni-okreni oko 6,5-7 litara.  Ne mogu da se ne zapitam, čemu onda mali motori sa potrošnjom nekadašnjih 1.6 litarskih

 

 

Dinamika vožnje je dobra, gotovo sportska.  Oseti se da je auto olakšao. To je najveći plus naspram stare Mokka X.

 

 

U krivinama prednji deo je agilan, zadnji točak ne beži napolje, upravljanje iznenađujuće direktno. Pada mi na pamet da je ovo ipak Peugeot samo „švapski“ vaspitan.

 

 

 

Posebno se to dokazuje preko upravljača koji je čvršći i linearniji nego kod brata 2008. Nema tu francusku „mekoću bez stroge kontrole“. Ovde je kontrola prioritet.

Vešanje je značajno tvrđe od onog što bi poželeo vozač mojih godina, u krivinama je odličan i stabilan na auto putu iako mali, izuzetno siguran i tiši od većine konkurenata.

Primećujem, kratko međuosovinsko rastojanje i tvrdi amortizeri rezultiraju drmusanjem na lošem putu čemu doprinose i niskoprofilne gume od  18”. Nikola kaže, „Mokka je autobahn gepruft“ ili u slobodnom prevodu „proveren za auto-put“.

 

Što upućuje na zaključak, Opel Mokka je mali Nemac sa francuskom dušom i ozbiljnim stilom.

 

Cena oko 22.000 ne svrstava ga u red najjeftinijih u ovoj klasi ali  isporučuje stav i osećaj skupljeg auta.

 

Tehnički podaci:

Dimenzije

Dužina: 4.15 m

Širina: 1.79 m

Visina: 1.53 m

Prtljažnik: 350 L

 

Motor:

Benzinski: 3 cilindra, 130 KS/230 Nm pri 1750 o/min

0–100 km/h: 9.2 s

Maksimalna brzina: 202 km/h

 

Miodrag Piroški

 

BONUS VIDEO: Opel Mokka prvi test na putevima Španije

 

 

 

 

 

 

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery