TEST: Opel Corsa F 1.5 Diesel
Nakon 37 godina i preko 14 miliona proizvedenih primeraka, stigla nam je Opel Corsa šeste generacije ili kako u Ruselshajmu notiraju serija „F“
Zanimljiva mala
Odgovorni tvrde, iako se tradicionalni nemački brend Opel „utopio“ u francusko-italijanski sos, njegov karakter je zadržan ali sa novim, svežijim ukusima.
Nije lako biti danas aktivan, pa još istorijski bitan brend na svetskom automobilskom tržištu. Potresi i turbulencije su ogromni. Nestašica kapitala je hronična, a spas se nalazi samo u grupisanju do sada ljutih protivnika ili kapitulacija pred kinesko-indijskim milijardama takozvane „dokapitalizacije“, što bi se u slobodnom prevodu moglo nazvati prodajom sopstvene kože. Opel Corsa F stiže na tržište baš u jednom od najkriznijih ali i najzanimljivijih momenata u automobilskoj industriji koji je obeležilo spajanje PSA koncerna sa brendom Opel. Ovom društvu se uz nešto peripetija po svemu sudeći priključuje i FCA sa svojom paletom brendova (Fiat, JEEP, Chrysler…).
Reklo bi se da trenutna dešavanja i grupisanje brendova ni malo ne zanimaju novu Corsu. Iako se još uvek deklariše kao pravi nemački model, oseća se kod nje sada i trag duha južnih latina.
Linije karoserije su razigrane kao nikada do sada, Corsa F skoro pa cveta. Dinamična i kompaktna, a slatka. Zadržane su osnovne crte prepoznatljivosti Opela. Tek tolike, ali dovoljne da se jasno distancira od sabraće poput Peugeota 208, Citroena ili dolazećih niskobudžetnih Fiata. To je, morate priznati vrlo bitna stvar posebno u odnosu na poslednjeg pomenutog. Zato se molim i vas molim kucnite tri puta i pomerite sa mesta kao što sam to uradio u video prilogu, jer stvar je bitna za budućnost auto industrije.
Malo motora, mnogo izbora
Opel Corsa F nudi mudru, ali ipak ograničenu paletu agregata. Ona je sačinjena od dva 1,2 litarska turbo benzinca i jednog jedinog 1,5 litarskog dizela. Benzinci raspolažu sa 100 odnosno 130 KS, dok je dizel motor stao na 102 KS. Tu je i potpuno električna “Corsa-e” sa 100 kw, o kojoj nekom drugom zgodom.
Pored živahnih benzinaca i štedljivog dizela, nova Corsa je građena od lakih materijala što takođe doprinosi vrhunskoj dinamici u vožnji. Najlakša verzija modela nove generacije čak ide i ispod magične cifre od 1.000 kilograma. Bez vozača, Corsa ima težinu od samo 980 kg. U poređenju sa svojim prethodnikom, lakša je za značajnih 108 kg (bazna verzija). Ovo je ušteda u težini od oko 10 procenata, iako novi model ima sličnu dužinu od 4,06 metara. Karoserija u beloj boji je oko 40 kilograma lakša, a veoma kompaktni trocilindarski motori imaju za oko 15 kg manju težinu od četvorocilindraša prethodne generacije. Aluminijumska hauba je takođe uštedela oko 2,4 kg u poređenju sa manjom haubom prethodnog modela koja je napravljena od čelika. Sedišta su takođe bila na dijeti. Optimizovana struktura sedišta je sačuvala još 10-15 kg.
Ukupna dužina je ostala gotovo indentična prethodnoj generaciji, uz za 3 cm duže međuosovinsko rastojanje.
Linija krova je 48 mm niža nego kod prethodnika. Bez žrtvovanja prostora za glavu za vozača i putnika na prednjem sedištu, budući da se sada sedi 28 mm niže.
U Opelu su ponosni da je nova Corsa trenutno modela sa najnižim aerodinamičkim koeficijentom u klasi od 0,29.
Dok očekujemo da na naše tržište stignu prvi test primerci, dvodnevnu svetsku medijsku prezentaciju Opel Corse u Šibeniku smo iskoristili da osim upoznavanja sa gamom i tehničkim novinama, detaljno ispitamo i proverimo nama možda i najzanimljiviji model 1.5 DIESEL.
Sve gore rečeno u tehničkom smislu, odnosi se i na ovaj model, sa nekim osnovnim korekcijama koje se tiču performasi, dinamike vožnje i različitog balansa masa zbog nešto težeg dizel agregata u odnosu na male benzince.
Kao prazno lonče niz stepenice
Odmah treba reći, prilično sam ostao zatečen relativno niskom kulturom rada ovog dizela… Pogotovo kada je hladan i u fazi zagrevanja. Čak i oni oštećenog sluha lako mogu zaključiti da je ispod haube četvorocilindarski Commonrail turbo dizel koji osim stabilne radne temperature zahteva i prilično vremena za realna ubrzanja u svakodnevnom saobraćaju. Zvanično deklarisano ubrzanje do stotke koje je ispod deset sekundi, molim vas primite ipak sa velikom rezervom. Jednostavno nema šanse…
Opremljen manuelnim menjačem sa šest stepni prenosa, nova Corsa se vozi kao nekada Golf dvojka!
U toku kretanja prva četiri stepena od vozača zahtevaju da ručicom menjača pomno prati i aktivno pomaže pri ubrzanjima. Peta i šesta brzina su opet iznenađujuće „dugačke“ i koriste se samo u vožnji izvan naseljenog mesta. Naravno, sa osnovnim ciljem da održe postignuto ubrzanje uz što manju potrošnju goriva. U tome i uspevaju itekako. Pri konstantnom kretanju auto-putnom brzinom od 120 km/h, 1,5 litarski turbo dizel troši ispod tri litre goriva na sto kilometara! Time se svrstava u red najekonomičnijih dizelaša u klasi.
Na magistralnima sobraćajnicama je takođe štedljiv, kada u proseku retko premašuje potrošku od 4,5 litara i to pre svega u slučajevima većih uzbrdica i čestih preticanja. U gradu je prosečna potrošnja oko 6 litara, što je suma sumarum zadržalo ukupnu prosečnu potrošnju na malo ispod 5 litara na 100 km.
Odlična sedišta
Pozicija vozača je odlična, enterijer kvalitetan i utegnut kao praćka, preglednost solidna, organizacija centralnog monitora i fizičkih komandi klimatizacije mudro i logično osmišljena da se svime može rukovati bez problema. Sedišta su nova, sasvim solidno komforna i udobrna čak i za duže etape. Zadnja klupa je apsolutno na nivou prethodne generacije i na njoj ne treba tražiti „utočište“ za korpulentnije osobe. Izolacija kabine uprkos bučnijem agregatu je korektna i slobodno mogu reći na nivou iznad recimo Opel Insignije prethodne generacije.
Takođe je povećan i prtljažnik za nekih dvadesetak litara ( sada 309 litara) ,pa se i u tom sektoru ostalo u novijim standardima B klase, posebno iz ugla ko kako meri zapreminu prtljažnika. Tu pre svega mislim na recimo novi Renault Clio koji deklariše zapreminu prtljažnika od čak 360-390 litara, dok je u realnosti on isti ili čak manji od ovog u Opel Corsi F.
Manja ukupna težina vozila i nov sistem servo električnog upravljnja novu Opel Corsu čine mnogo direktnijom i zabavnijom za vožnju. Ovo se odnosi ali samo jednim delom na testiranu dizel varijantu koja zabog težine samog agregata ali i njegovih karateristika pruža limitiran vozački doživljaj.
Instrumentalna konfuzija
Najveću zamerku ovom modelu ali celokupnoj gami nove Opel Corse upućujem pošto-poto drugačijem izgledu instrument table, koja je skromno digitalizovana, do krajnosti konfuzna ako je potrebno doći do nekog podatka, malih mogućnosti individualizacije i za određene vozne parametre vrlo teško čitljiva.
Pohvalna dinamika kretanja se posebno odnosi na najsnažniji benzinac od 130 KS koji prosto leti kroz krivine sa svojih 1.000 kilograma težine. Naš turbo dizel je i na ovom mestu izgubio deo te direktnosti i vozačke zanimljivosti jer jednostavno nema sportskih afiniteta. Nije mu zameriti, jer kako rekoh, on je u ponudi da zadovolji ekonomičnošću posebno svoje tradicionalne dizel kupce.
I na kraju, prvo opšti pa onda i direktan zaključak
F generacija Opel Corse kao i uvek pomera granice klase, koje će sada postati i osnovni parametri mnogih brendova pod kapom PSA. Na nekim mestima je to moglo i bolje, dok na drugim (poput Matrix Leda farova) otišlo se zaista jako daleko u približavanju C segmentu.
Što se testirane Opel Corsa 1.5 DIESEL opcije tiče, generacije koje dolaze zapitaće se siguran sam čemu ta motorčina. Međutim, dobri stari „Opelaši“ koji osim nafte ništa drugo ne priznaju za gorivo, novom Corsom dobijaju toliko potreban adut da ne brinu za života hoće li ih elektrika „pregaziti“. Sve to naravno, ukoliko ih ekonomska situacija u Srbiji ne pregazi pre točka vremena, budući da su automobili sve skuplji i skuplji. Ne tako davno nova Opel Corsa D se kupovala za ispod 10.000 evra, dok danas ona stratuje u baznoj varijanti (sa solidnim standradnim paketom) opreme od 13.500 evra. Iako još nemamo pouzdan srpski cenovnik, ova testirana Opel Corsa 1.5 DIESEL će biti dostupna za najmanje 16.000 evra.
Ako me pitate za najbitniji utisak, evo ga: Opel Corsa izgleda kao Opel, miriše na Opel i vozi se kao Opel! Šta ćete više u ovo ludo vreme!?
Opel Corsa F 1.5 DIESEL |
Motor: dizel, turbo, Commonrail, 4 cilindra; |
Tekst: Miodrag Piroški
Foto: Lidija Piroški, OPEL
9 Komentara
Comments are closed.
[…] trake u Saragosi u Španiji već oko 300.000 puta. Od lansiranja u novembru 2019. godine, nova Corsa, dobitnik je raznih nagrade i priznanja. Primera radi, potpuno električna Corsa-e dobila dobila […]
[…] TEST: Opel Corsa F 1.5 Diesel […]
Da li su oni normalni ako stvarno tvrde da je ovo poslednja Corsa sa OTO motorom ili je Piroški to izmislio?
Neverovatno mi je da će za 7 godina ispasti benzin i dizel iz proizvodnje.
Što se ovog 1.5 Dizelaša tiče, iznenađen sam konstataciji da je trom i bučan ali je to verovatno posledica manje emisije štetnih gasova i potrošnje
Zanimljiva recenzija i pisana i igrana, u duhu Vrelih Guma. Duboko automobilsko oranje u svakom pogledu, i stručno i popularno i šmekerska provokacija da se šarani sami nahvataju na noklu 🙂
Deluje mi kao debela greška podatak o potrošnji na auto putu manje od 3 l pri brzini od 120 km/h ?! Ovo za grad i magistralu je da kažem OK i verovatno se može ostvariti.
Skup ovaj Opel/PSA dizelas. Za te pare mozes da kupis i auto iz klase iznad. Sa druge strane, orijentacija na benzin/dizel/struju ostavlja prazno mesto za plug-in hibrid, a upravo to je ono sta obicnom coveku treba.
Cekam da Renault uskoro pusti u prodaju novu PHEV hibrid platformu (benzinac 1.6 + baterija za model Captur, Clio, Nissan Juke).
Mislim da je plug-in hibridi ubiti male dizelase.
Jednostavno – ako mozes da mali gradski auto napunis strujom kod kuce i vozis 40-50km – to je to! A kad krenes na put van grada, vozis na benzin (trosi ispod 5/100) i zdravo.
Za leto 2020 najavili su i novi Dacia Sandero PHEV…zivi bili pa videli.
Potpuno se slažem da je plug in hibrid tehnolgija koja nudi idealnu tehničku kombinaciju na današnjem nivou razvoja el.pogona. Ona je primerena i mogućnosti realnih energetskih potencijala pre svega proizvodnje i distribucije električne energije koja ni matematički ne može preuzeti više od 20% vozila na el pogon. Drugo struja će biti sve skuplja što se bude više tražila…
A šta fali FIAT- u? 😁
Zar taj FIAT ne pokreće bar (onako odokativno) 2 miliona corsi i još bar jedno milionče ostalih opela? 😎
Opel je uvek bio auto za evropsku „sirotinju“ a Fiat za našu balkansku
Nekako to je najveća razlika