Zaboravljeni asovi kucaju na vrata tržišta!
Od lansiranja na tržište davne 1988. godine Suzuki Vitara je uglavnom skupljala samo komplimente za moderan, gradski orijentisan dizajn, kompaktnost, jednostavnost, udobnost, terensku upotrebljivost i dugovečnost.
Serija je evoluirala nekoliko puta i sada, više od 25 godina nakon debija originalnog modela, Vitara se reinkarnisala u mali terenac za savremene potrebe.
Dok ne budemo u prilici da je testiramo, evo naše detaljne analize i prvih utisaka nove Vitare koje smo zabeležili na Sajmu automobila u Parizu.
Dizajn
Preklopni poklopac motora (zaštitni znak Vitara serije) daje prednjem kraju utisak masivnosti i čvrstine, dok nabildovane linije bokova doprinose borbenom nastupu. Upadljiv je branik sa izrezanim otvorima u koje su smeštena LED prednja svetla odajući posebnu svežinu. Upadljiv je stakleni krov koji se otvara čak prema zadnjim sedištima, što kabinu čini luksuznom i maksimalno opuštajućom za sve putnike. Zatvoreni krovni otvor ima ukupnu dužinu 1000 mm, a kada je otvoren, otvor ima dužinu od 560 mm (jedan od najvećih u klasi). Prtljažni prostor poseduje samo 375 litara zapremine u osnovnoj postavci zadnjih sedišta, što je pomalo i neprijatno iznenađenje. Personalizacija Vitare omogućava izbor 15 boja karoserije.
Motori
Novu Vitaru pokreću dva opciona motora. Benzinski M16 1.6-litarski od 120 KS (156 Nm) ili 1.6 litarski dizel agregat koji raspolaže sa takođe 120 KS uz duplo veći obrtni momenat (320 Nm). Dizel motor poseduje novi EGR sistem i elektronsku VGT koji pomaže ostvarivanje ovako snažnog obrtnog momenta sa niskim emisijama štetnih gasova i smanjenu potrošnju goriva.
Enterijer
Koliko je promena doživela spoljašnjost, toliko je drugačiji izgled enterijera i upotrebljeni materijali. Dvobojna armaturna tabla sa istaknutim kružnim otvorima ventilacije, predstavlja duhovito osveženje, relativno klasičnog dizajna. Sve deluje čvrsto, sedišta su velikih površina a instrument tabla vrlo pregledna. Plastične površine su tvrde i robusne, čak imamo utisak da se u tome i preteralo, na račun zanemarene elegancije, koju kupci Vitare svakako ni ne očekuju. Što se komfora tiče, on se može okarakteristai ocenom izvanredan!
Dovoljno prostora na zadnjoj klupi a isto toliko i na prednjim sedištima, sa napomenom da je cenu ove „bahatosti“ platio prtljažnik!
Suštinski, ako je suditi po prvom utisku, nova Vitara je jedan vrlo ozbiljan i dobro skrojen SUV. Koliko će biti značajan faktor na tržištu, teško je predvideti.
Potencijala očigledno ima!