Shelby GR-1 legalan za javne puteve, kojeg će proizvoditi kompanija Superformance bi mogao imati isti V8 agregat kao i novi Ford Mustang Shelby GT500.
Kompanija Superformance je pre mesec dana objavila informaciju da je dobila “zeleno svetlo” od Forda da pokrene serijsku proizvodnju koncept modela Ford Shelby GR-1. Tada je izvršni direktor kompanije Lens Stender rekao da će se on prodavati sa električnim i konvencionalnim pogonom. Pored toga, on nije otkrio nikakve dodatne informacije.
Međutim, sada je Stender ukazao na to da bi Shelby GR-1 mogao imati isti V8 agregat kao i model Shelby GT500. “U planu je V8 agregat sa kompresorom”, rekao je on.
Dodao je da se u serijskoj verziji tog modela neće naći V10 agregat kao što je to bio slučaj sa konceptom. “Ford nema V10 agregat osim onog kojeg ugrađuje u svoje kamionete. Mi želimo da Shelby GR-1 bude serijski automobil sa serijskim agregatom. I naravno, da sve to potiče od kompanije Ford”, naveo je on.
Na pitanje da li će taj V8 agregat biti isti kao onaj koji se nalazi u novom GT500 modelu, Stender se nasmejao i rekao: “Razmišljate u dobrom pravcu”.
Ako to zaista bude tako, onda će serijski Shelby GR-1 razvijati više od 700 konjskih snaga. Velike su šanse i da će agregat biti povezan sa Tremec sedmostepenim menjačem preko kog će se snaga slati na zadnje točkove. Stender je dodao i da je u planu verzija sa šestostepenim manuelnim menjačem.
Električne i hibridne verzije
Kada je reč o potpuno električnoj verziji ovog modela, Stender je rekao sledeće: “Ne možemo ignorisati put tržišta ka elektrifikaciji”. Dodao je i da se razmišlja o hibridnom pogonskom sklopu.
Superformance planira da konstruiše model Shelby GR-1 u 325 primeraka. Predstavnici kompanije su navel ii da je ovaj model već privukao veliko interesovanje. Veće nego replike modela Ford GT40 koje je ova kompanija prodavala 2005. i 2006. godine.