AktuelnoVesti

Subvencije i povlastice same po sebi ne mogu da spasu proizvođače automobila

1.42KPregleda

Dok je automobilska industrija pred kolapsom na globalnom planu, evropska se i dalje drži

 

U julu je zabeležen samo 2,2 odsto manji broj registracija na Starom kontinentu u odnosu na isti period iz prethodne godine, s tim što su neka tržišta bila „u plusu“, poput Danske, Francuske, Nizozemske, Norveške, Španije i Velike Britanije. Dakle, sve je u redu, zar ne? Pa, naravno da nije.

 

Mada je „vetar u jedra“ što se prodaje tiče i dalje prisutan, predviđa se da će evropsko tržište u okviru ove godine ostvariti „minus“ od 24 odsto, što neće biti nimalo prijatno za neke proizvođače i prodavce automobila. Teško je ignorisati vidnu „paralizu“ u kojoj se neki nalaze, poput Jaguar Land Rovera, Fiata, Renaulta i Nissana.

 

Ipak, vesti o (neočekivano) dobroj prodaji su tu, uprkos katastrofalnim rezultatima ostvarenim između marta i juna, kada je i stanje mirovanja odnosilo ogromne resurse. Šef Volkswagena, Herbert Dis, procenio je da obustavljanje rada u 61 proizvodnom pogonu kompanije na globalnom planu koštalo preko 10 miliona evra po satu, dok je prosečan prodajni salon u Velikoj Britaniji (što je dobar „barometar“ za dešavanja u Evropi), izgubio 140.000 evra u periodu od aprila do juna. S oko 4.000 prodavaca novih automobila u Ujedinjenom Kraljevstvu, to je ekvivalentno gubitku od nekih 560 miliona evra.

 

Ono što je od ključnog značaja je što aktuelna situacija proizvođačima i prodavcima pruža priliku da zalihe pretvore u preko potreban „keš“ a inventare novih i polovnih vozila uključe u realnu prodaju. Što se novih automobila tiče, većina insajdera smatra da će pozitivne vesti morati da se nastave do kraja septembra, da bi evropsko tržište moglo da „resetuje“ svoje zalihe i izbalansira snabdevanje i potražnju. Prodavci polovnih automobila, s druge strane, prosto „vape“ za zalihama, jer je njihov lanac snabdevanja prekinut merama izolacije, dok su povrati od lizinga i aukcijske prodaje „presušili“.

 

Dakle, ovi podaci šalju mešovite poruke kada je reč o do sada najavljenim šemama podsticaja prodaje. Francuska i Nemačka već nekoliko meseci imaju planove koji podrazumevaju izdašne subvencije za električne automobile, s uštedama koje prosto privlače naslovne strane, čineći kupovinu Peugeota e-208 stvarnom za 99 evra mesečno tokom perioda od 48 meseci. To je naravno smešna cena, međutim, u julu je broj registracija u Francuskoj porastao za samo 3,9 odsto a u Nemačkoj 5,4.

 

U međuvremenu, Italija je pokazala zašto podsticaji i subvencije predstavljaju „hod po jajima“. Tamo je šema povlastica bila dobro oglašena, ali je lansirana 1. avgusta. Zbog toga su prodajne brojke na Apeninskom poluostrvu u julu opale za 11 odsto, jer su svi čekali bolju priliku. Očigledno je da i u drugim zemljama mnogi rade isto.

 

Ironija je u tome što ih možda neće dočekati. Trenutno, tamo gde ima zaliha, tu su i veliki popusti. Međutim, kako prodaja kreće da teče, zalihe se prazne. Kupci bi mogli blagovremeno da uvide da proizvođači jednostavno koriste podsticaje da bi povećali profit a ne da rade na njihovoj uštedi.

 

Vrele Gume

Top Reviews

Video Widget

gallery