Online plus

Spyker B6 Venator Concept

1.87KPregleda

Propeler se ponovo okreće

Spyker B6 Venator Concept je prvi put prikazan u martu ove godine na Ženevskom salonu automobila. Iako ovoj holandskoj marki nisu cvetale ruže prethodnih godina, Victor Muller, njen šef (iz čijeg je pera koncept i potekao), je ubeđen da su takva vremena iza njih. Sudeći po B6 Venatoru, nemamo razloga da u ovo sumnjamo

Spyker B6 Venator Concept je kompaktni sportista sa centralno pozicioniranim motorom i kao takav za konkurenta ima Porsche 911. Međutim, B6 Venator želi da privuče malo drugačiju klijentelu od pomenute 911-ice. Spyker pravi automobile za one koji žele da se izdvajaju, za one koji žele nesto egzotično, nesvakidašnje, za one koji osim čiste brzine, vole i luksuz. B6 Venator Concept svakako ispunjava ove uslove. Inspirisan avionskom istorijom kompanije (Spyker je proizvodio i avione u prvoj polovini 20. veka), Venator stoji kao skulptura na točkovima.

Celokupan dizajn odiše detaljima koji predstavljaju omaž Spykerovim letelicama iz prošlog veka i avijaciji uopšte. Pomenimo na primer veliku masku hladnjaka na prednjem delu, otvore za vazduh sa bočne strane koji podsećaju na usisnike za vazduh kod aviona, zadnja LED svetla koja izgledaju kao izduvi mlaznog motora, nisku aerodinamičnu siluetu… Krov je posebna priča, budući da je panoramski, pa pomalo podseća na kupolu aviona.

Prozračnost krova omogućava da kabina bude lepo osvetljena pa do izražaja dolaze najfiniji materijali korišćeni za izradu luksuzne unutrašnjosti. Još jedna osobenost Spykera jeste i otvoreni mehanizam ručice 6-stepenog automatskog menjača, što je još jedan detalj inspirisan Spykerovim letelicama, konkretno njihovim kontrolnim uređajima.

Što se tiče pogona, motor je V6 sa oko 375 konjskih snaga, koje se prenose na zadnje točkove putem već pomenute 6-stepene transmisije. Premda se konkurentski modeli mogu pohvaliti sa malo više snage, Spyker se nada da će to nadoknaditi laganom konstrukcijom. Šasija je izrađena od aluminijuma, a karoserija od ugljeničnih vlakana, te ukupna masa B6 Venatora iznosi malo ispod 1400 kilograma.

Proizvodnja Spyker B6 Venatora bi trebalo da otpočne početkom 2014. godine i plasiraće se na tržišta Evrope, Azije, Indije i na kraju u SAD negde oko jeseni.

U Spykeru polako ali sigurno dokazuju da se drže svoje filozofije: „Nulla tenaci invia est via’’ (u prevodu sa latinskog: „Za uporne nijedan put nije neprohodan’’). Ako model u proizvodnji ostane veran konceptu, nema sumnje da će pronaći svoj put do kupaca.

 

Top Reviews

Video Widget

gallery