Snabdevači podržavaju elektrifikaciju ali se i dalje oslanjaju na SUS tehnologiju
Kompanije i dalje generišu 85 odsto prodaje na osnovu tehnologije motora s unutrašnjim sagorevanjem, uprkos sveopštoj elektrifikaciji.
Automobilski snabdevači nalaze se usred tranformacije ka električnoj mobilnosti, ali i dalje 85 odsto prodaje baziraju na konvencionalnoj pogonskoj tehnologiji, pokazuje zajednička studija nemačke industrijske grupe VDA i Deloittea.
Ovo istraživanje, sprovedeno početkom 2021., utvrdilo je da velika većina anketiranih snabdevača podržava elektromobilnost kao tehnologiju budućnosti, dok u isto vreme 80 odsto pretpostavlja da će se ova pogonska tehnologija uspostaviti kao tehnološki standard.
Pored toga, veliki deo upitanika (više od 80 odsto), kaže da je već započeo prebacivanje na elektromobilnost. Samo 10 odsto kompanija ne vidi razlog za transformaciju, izjavivši da nisu pogođeni zbog prirode portfolija svojih proizvoda.
Međutim, 88 odsto ne očekuje da motori s unutrašnjim sagorevanjem budu u potpunosti zamenjeni električnim sklopovima do 2030. ili kasnije. Neki od anketiranih snabdevača pretpostavljaju da bi gorivne ćelije ili sintetička goriva mogla da postanu (dodatni) standard.
Snabdevačke kompanije kažu da ulažu preko 30 odsto od ukupnih troškova istraživanja i razvoja u tehnologiju elektrifikacije, a 85 odsto koristi prihode od tradicionalne tehnologije za paralelan razvoj ekspertize u okviru elektromobilnosti.
„Kako pokazuje situacija s investicijama kod snabdevača, oni očekuju da prodaja električnih automobila nastavi značajno da raste“, rekao je Harald Prof, partner i vodeći čovek za automobilsku industriju u kompanijama Deloitte Germany i Global. „To takođe pokazuje da se kompanije strateški fokusiraju na osećaj za proporciju. Veliki deo sledi strategiju žetve, odnosno kontrolisano, sporo povlačenje s tržišta tehnologije motora s unutrašnjim sagorevanjem, u isto vreme gradeći poslovanje na planu električne mobilnosti.“
Suprotno tome, Prof je istakao i radikalnije strategije kao što je brz izlazak s tržišta u ranoj fazi, što zastupa manji broj anketiranih.
Na pitanje koje su to najveće prepreke ka brzoj transformaciji, 83 anketirane kompanije su navele nedostatak političke podrške i planiranja.
Pored toga, povećani zahtevi vezani za održivost, sporo širenje izvora obnovljive energije i nestašica obučene radne snage, takođe su spomenuti kao teškoće.
Na kraju, automobilski snabdevači su sugerisali koje političko-ekonomske mere smatraju posebno korisnim. Ono što bi voleli da vide kod zakonodavaca su pre svega niži porezi i troškovi vezani za energiju, redukovanje birokratije, bržu ekspanziju infrastrukture za punjenje i veću fleksibilnost na tržištu rada.
„Kompanije napreduju u okviru transformacije“, rekla je predsednica VDA, Hildegard Miler. „Za uspešnu i održivu transformaciju, sada su ključni i drugi politički i ekonomski (okvirni) uslovi, u smislu infrastrukture za punjenje, širenja obnovljivih izvora energije, smanjenja birokratije, obuke kvalifikovanih radnika i stvaranja razumljivih i upravljivih zahteva vezanih za održivost.“
Vrele Gume