Super(b)iorna
Škoda Superb je verovatno najpopularnija limuzina D segmenta na našim prostorima, bar sudeći po broju tih vozila prisutnih na srpskim putevima
Sa trećom generacijom Škoda „puca“ visoko. U prodaju novi Superb kreće u leto 2015., i biće najluksuzniji i najprestižniji do sada. Reči profesora Vinfrida Valanda jasno govore o namerama, uz opasku da je do sada prodato preko 700.000 Superba: „Želimo da budemo najbolji u klasi, na samom vrhu. Ne govorimo ovde o pobeđivanju Passata koji je otišao u višu klasu, već o novom Superbu koji je ispred modela poput Opel Insignije. Želimo da budemo tehnološki najnapredniji automobil u klasi na tržištu.
Novi dizajnerski pravac
Spreda, očigledan je izgled koji krasi Vision C koncept. Korporativna maska hladnjaka se ističe a trapezoidni detalji počivaju ispod prednjih svetala u formi dragulja. Izražene karakterne linije se protežu duž bočne linije automobila a linija krova više nego ikada naglašava sportski karakter vozila, sa hromom oivičenim prozorima.
Enterijer novog Superba
Kabinski prostor je konvencionalan, jasan, ali sjajne izrade, a Škoda tvrdi da je prostor za noge na zadnjoj klupi dvostruko izdašniji u odnosu na Insigniju. Prtljažnik je takođe veći, sa 625 l sa podignutim naslonima. Rešenje na aktuelnom modelu u vidu „hečbek-sedan“ otvaranja zadnjih vrata je odbačeno u korist tradicionalnog hečbek formata. Što se tiče tehnologije, suvozač i putnici na zadnjoj klupi mogu kontrolisati info-zabavni sistem preko iPada, koji je kompatibilan sa Apple Car Play sistemom, a od 2016. godine će biti dostupno bežično punjenje telefona.
Paleta motora
U igri će biti pet benzinskih motora, od 125 ks iz 1,4 litarskog motora sa aktivnim menadžmentom cilindara do 2,0 litarske jedinice sa 280 ks. Tu su i tri dizel motora, od 120 ks (1.6 GreenLine) do 2,0 litarskog TDI sa 190 ks.
Cene i paketi opreme tek treba da budu obelodanjeni, a početak prodaje je zakazan za leto 2015. Karavn bi trebalo da usledi 2016., zajedno sa „plug-in“ hibridom. Hibridna tehnologija će biti usvojena iz osme generacije Passata.
Redakcija
Fotografije preuzete sa www.autoexpress.co.uk