Kao što smo i pretpostavljali, umesto TDI jedinice, na scenu stupa TSI.
Konačno, veliki Škodin SUV je prošao kroz redovnu restilizaciju, ne bi li izbegao „krizu srednjih godina“. Lansiran 2016., s prodajom u preko 60 zemalja, Kodiaq je plasiran u preko 600.000 primeraka, uključujuči i sportski GT, dostupan isključivo u Kini. Naravno, moguće ga je naručiti u konfiguracijama s pet i sedam sedišta, proizvodi se u četiri fabrike i predstavlja ogroman komercijalni uspeh za češku marku.
Kozmetičke promene nije lako detektovati na prvu loptu, sem ako niste zagriženi poznavalac Kodiaqa. Tu je redizajnirana hauba motora i nešto vertikalnija maska hladnjaka, dok su kućišta farova uža nego ranije, usvajajući LED matričnu tehnologiju kao opciju. Osveženi Kodiaq je takođe aerodinamičniji nego ranije, nakon „finog brušenja“ odbojnika i instaliranja novog krovnog spojlera.
U zavisnosti od paketa opreme, restilizovani SUV se može naručiti s naplacima od 17 do 20 cola, gde su neki dizajnirani na način da smanjuju otpor vazduha. Performantni RS počiva na poliranim točkovima od 20 cola, s metalik crnim finišom i aerodinamičkim plastičnim štitovima. Niže pozicionirane verzije su takođe dobile nove naplatke, tako da kupci mogu da uživaju u više opcija.
Kada je o kabinskom prostoru reč, opciona ergonomska sedišta presvučena perforiranom kožom, premijerno su dostupna s restilizovanim modelom, a odlikuju ih funkcije masaže, grejanja i naravno električnog podešavanja. U nekim nivoima opreme su dostupna „ekološka“ sedišta, presvučena recikliranim biljnim materijalima, dok osnovni model dobija jedinice s tapacirungom u vidu nove tkanine.
Mada se ne radi o BMW-u, opcioni M paket za Style paket opreme pruža kombinaciju kože i tkanine.
Volan s dva paoka smo već videli na drugim Škodinim modelima, a on je sada dostupan i u Kodiaqu, uz sofisticiranije LED ambijentalno svetlo. Tu je i unapređeni Canton audio sistem s 10 zvučnika (prethodno 8) i sabvuferom u prtljažniku, uz novi digitalni klaster instrumentacije od 10,25 inča i ekran info-zabavnog sistema od 9,2 inča.
Kao što smo prethodno izvestili, Kodiaq RS odustaje od twin-turbodizela. Umesto njega na scenu stupa 2.0 TSI, koji nalazimo i u Octaviji RS, i koji u najsnažnijem izdanju pruža 245 konja, pet više u odnosu na BiTDI. Takođe je 60 kilograma lakši, dok revidirani, sedmostepeni DSG skida dodatnih 5,2 kilograma. Škoda nije saopštila podatke vezane za maksimalni obrtni moment, ali podsetimo da u Octaviji RS on iznosi 370 Nm, tako da je poprilično manji u odnosu na 500 Nm koje isporučuje TDI.
Kada je reč o drugim dostupnim motorima, tu je 1,5-litarski TSI sa 150 ks u osnovnoj varijanti s prednjim pogonom. Ujedno, ovo će biti jedina verzija sa šestostepenim manuelnim menjačem. Snažniji 2.0 TSI sa 190 konja je takođe dostupan, baš kao i 2.0 TDI Evo sa 150 ili 200 ks. U zavisnosti od pogonskog sklopa, kupci mogu naručiti češki SUV sa sedmostepenim DSG-OM i opcionim pogonom na sve točkove.
Nakon današnje premijere, restilizovana Škoda Kodiaq kreće s prodajom u Evropi od jula.
Vrele Gume