Retrovizor

Sedmica u retrovizoru 9.8.2015.

805Pregleda

Kad Nadalina soli jaja

Ujedinili se Audi, BMW i Mercedes, Volvo ignoriše Frankfurt, BMW sprema motor sa četiri turbine, Mazda najavila CX-4, Kina posustaje a Vučko se latio posla i Nadalini posolio jaja

Sajam automobila u Frankfurtu se približava, to je jasno bez da pogledamo u kalendar. Godišnji odmori se završavaju, najave novih modela, tehnologija i strategija stižu prijatnim tempom, idealnim za zagrevanje poklonika automobila.

Iznenadila je ove sedmice pre svega Mazda najavom promocije koncept SUV kupe modela, koji bar kako se nagađa može poneti oznaku CX-4. Na dobrom je talasu ovaj japanski proizvođač, ukoliko budući CX-4 nastavi filozofiju desanta na premijum konkurenciju koju je izveo CX-3, biće to jedna žestoka borba u kojoj će se pomerati granice. Rekao bih da stratezi Mazde jako dobro predviđaju. Dok se veliki proizvođači utrkuju da proizvedu milione automobila koje prilagođavaju opadajućem kineskom tržištu, Mazda radi obrnuto! Koristi priliku! Misli najvećih, njihovi planovi i „armije“ otišle predaleko od kuće. Prilagođeni ukusu Evropljana, strategijom malih koraka i cifara, Mazda se mudro ubada kao klin na tržište iz kojeg će ga teško bilo ko izvaditi!

BMW se naravno ne osvrće previše na to šta radi Mazda već gleda svoja posla i kako da iz komada čelika izvuče što više snage. Predstavio nam je motor sa čak četiri turbine od kojeg se očekuju čudnovate performanse uz malu, skoro minimalnu potrošnju goriva.

U tom stilu je nastavio i Audi, ali promocijom super moćnih, inteligentnih Matrix LED farova koji donose revoluciju u razdanjivanje puta ispred sebe. Benefiti koje ova tehnologija osvetljenja donosi u cilju veće bezbednosti saobraćaja tek će se uvideti.

U celu ovu priču, umešao se onaj ko je na izvestan način „izmislio“ klasu luksuznih terenaca. Mitsubishi je predstavio novi Pajero Sport. Daleko je ovaj model u sociološkom smislu od onog čuda osamdesetih kada je Pajero žario i palio našim prestoničkim ulicama, ali se mora priznati da je sada luksuzniji, interesantniji i bolji nego ikada.

I naravno desilo se ono što smo svi očekivali! Taj dan je došao. Ukrstili su koplja Audi S4 „gegen“ VW Golf RS. Pogađate, Golf je bio i ostao nepobediv još od dvojke.

Ipak, sve ovo prethodno je bar po broju pregleda na sajtu palo u senku dve vesti. Prva je da sada i zvanično, Volvo neće izlagati u Frankfurtu. Kažu Šveđani da ih te ostarele vek stare marketinške katedrale automobilske industrije više ne interesuju za „molitve“ jer pojavio se novi Bog, DIGITAL.

A da su čuda moguća potvrdiše BMW, Audi i Mercedes koji su skupili pare u zajednički novčanik i krenuli u šoping sa namerom da kupe tehnologiju navigacije nove generacije. Umesto da ratuju na sopstvenu štetu, odlučili su da se ujedine. Mogli bi dosta toga naučiti i mi i naši sus(j)edi, povodom Oluje i ostalih nesuglasica. Kada mogu Audi, BMW i Mercedes da zakopaju ratne sekire zarad zajedničkog napretka, onda to može svako ako želi.

Međutim, neće to baš ići tako lako bar u našem slučaju jer ne želimo da se menjamo. Oluja je u stilu retorike devedestih postala odličan povod da se najtiražniji srpski tabloid odbračuna sa Nadalinom koja je gle čuda tih dana mutila jaja na Brionima. Glodur Vučko se potrudio da ih tako zamućena nekulturno javno posoli do bljutavosti, umesto da Nadalinu pita nešto posve jednostavno. Gde su nestale pare za puteve u Vojvodini i zašto seljaci nemaju para ni novu traktorsku gumu da kupe kada prodaju letinu!?

To je ono što nas ovde muči, jer ko ima para kupa se kao Nadalina u moru, ko nema brčka noge u lavoru…

Miodrag Piroški

Top Reviews

Video Widget

gallery