Retrovizor

Sedmica u retrovizoru 23.03.2014.

883Pregleda

Automobil u bescenje i japanska “pomoć”

U oskudici noviteta nakon ženevskog sajma, protekle sedmice smo se uglavnom bavili tržištem i filozofskim automobilskim temama

Nakon čitavih 10 dana, BG Car Show, odnosno Sajam Automobila u Beogradu danas zatvara svoje kapije. Preko 200 izlagača se potrudilo da nam uprkos svemu predstave uglavnom najaktuelnije modele i prikažu najznačajnije proizvode iz svog asortimana, bilo da se radi o automobilima ili pratećoj industriji.

Nadajmo se da je dobar sajamski rezultat najava oživljavanja tržišta a ne labudova pesma nakon koje će mesecima saloni zvrjati prazni

Reklo bi se BG Car Show je prošao skromno, ali zapaženo sa izvesnom dozom optimizma koji dugo nismo osetili pod sajamskim kupolama. Solidna poseta, izuzetna sniženja cena i pogodnosti prilikom kupovine mnogih modela, za rezultat je imalo iznenađujuću prodaju automobila. Nadam se da je dobar sajamski rezultat najava kakvog-takvog oživljavanja tržišta a ne labudova pesma nakon koje će mesecima saloni zvrjati prazni. Na žalost, verovatniji je drugi scenario! Bar za sada, ne vidim ozbiljnu ekonomsku priču iza koje bi se regrutovale desetine hiljada kupaca novih automobila u Srbiji.

Vest o donaciji Japanske Vlade bi bila sjajna, da nije prilično bizarna

A što se drugih vesti tiče, ona udarna je stigla iz Japana. Odnosi se na pomoć Vlade Japana koja će isporučiti Vladi Republike Srbije hibridne i elektro automobile njihove proizvodnje u vrednosti od 5 miliona dolara. Vest bi bila sjajna, da nije prilično bizarna, uz svo poštovanje za do sada učinjene humanitarne donacije ove zemlje u Srbiji. Bilo bi sasvim suprotno, dakle sjajno da su ta sredstva umesto za obnavljanje ionako preglomaznog državnog voznog parka, uplaćena u ekološki fond iz kojeg bi se stimulisali građani da kupuju japanske hibridne automobile. Po tom scenariju viđenom u većini zemalja EU, svaki kupac hibrida bi mogao dobiti po 5.000 dolara donacije iz tog fonda, čime bi bar 1.000 najmodernijih automobila zaplovilo našim putevima. To bi već bila priča da skinemo kapu i poklonimo se pred njima!

A uskoro dobijamo i prvi automobil koji će se umesto na fabričkoj traci, stvoriti iz 3D štampača. Zanimljivo i užasno istovremeno. Dobro je da tehnologija napreduje, ipak tome se ne treba previše radovati. Automobil budućnosti ima sve šanse da postane potrošna roba kao cipele. Kupiš, nosiš, baciš i za dve godine opet kupiš novi… U tu priču se jako dobro uklapaju i proizvođači, najavljujući niskobudžetna vozila koja će koštati između 5 i 7 hiljada evra. Nije to znak da tržište automobila propada već da se drastično menja i polarizuje na skupe i jeftine automobile, pa tako uporedo sa Daciom, BMW zaokružuje svoju ponudu terenaca novim X2 i X7 modelima.

Automobil budućnosti ima sve šanse da postane potrošna roba kao cipele

Na žalost srednja automobilska klasa polako ali sigurno zamire, prateći platežnu moć svojih kupaca.

Ili imaš ili nemaš, tako je to oduvek bilo!

Miodrag Piroški

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery