Retrovizor

Sedmica u retrovizoru 22.01.2017.

913Pregleda

Nije šala

Srbija zabeležila veći porast prodaje automobila od EU, Monte Karlo smenio Dakar, Miloš Pavlović u visokom društvu, Renault Apline vraća dušu automobilima, BMW ostao bez dizajnera

Sedmica u kojoj je Monte Karlo reli smenio Dakar ostaće zapažena kao period kada se zbiraju računi.

Daleko je prvi april, pa ni sledeća vest nije šala, naravno samo ako je posmatramo kroz statističke naočare. Godišnji rezultati prodaje su iznenadili sve. Skroman evropski porast prodaje automobila u odnosu na prošlu godinu od svega +6,6% ostaje u senci čitavih 20% više prodatih automobila u istom vremenskom intervalu na tržištu Srbije. Doduše, naših 26.000 prodatih vozila u 2016. svakako se ne mogu meriti sa evropskih desetak miliona ali ostaće zapisano, ovo je najveći pojedinačni rast prodaje od svih zemalja na starom kontinentu. Suštinski, manje je to bitno zbog automobilske branše, koliko može značiti najavu dobrih ekonomskih pomeranja u Srbiji. Nikada ne treba potceniti automobilsko tržište kao najpouzdaniji parametar zbivanja u celokupnoj ekonomiji jedne zemlje. Stoga, ovaj rast treba ozbiljno shvatiti, prepoznati i ne dozvoliti da nas politika vrati u beznađe od pre nekoliko godina.

Statistički posmatrano, Srbija je u 2016. zabeležila najveći rast prodaje automobila u Evropi
Najveće iznenađenje je stiglo iz Minhena. BMW je ostao bez vodećeg dizajnera. Očigledno iz daleke Azije stižu neodoljive ponude. Tipujem da je ovde u slučaju Karima Habiba Jaguar Land Rover umešao svoje prste.
Od automobilskih noviteta, notirali smo najavu serijske proizvodnje i papreni cenovnik prvog Alfa Romeo SUV modela pod imenom Stelvio. Opel je predstavio interesantan krosover Crossland X, kojim preti Peugeotu 2008 ili Renault Capturu. Uključujući Stelvio i sve ove nove modele moram reći da su već dosadili jednim te istim pogledom na budućnost kroz milione besmislenih gradskih terenaca. Više bi nas radovalo da malo detaljnije razvijaju tehnologiju i jeftin narodni električni automobil. Najbolji primer ubijanja dobrog modela je najava novog Jeep Wranglera. Blagi užas šta su uradili ikoni terenske vožnje a sve u želji da liči na gomilu bezličnih.

Zato kapa dole Renaultu, Alpina izgleda fantastično.

Po najnovijim vestima, čini se da i Formula 1 okreće novi list. Bolidi za 2017. deluju zastrašujuće. Nadajmo se dobroj, gladijatorskoj borbi, jer plaćeni su za krvi, znoj i suze.

Obradovao je i najavljeni nastup Miloša Pavlovića u Dajtoni. Skoro da sam siguran da uz Dušana Borkovića, Miloš Pavlović sigurno jeste najbolji vozač kojeg smo ikada imali.

Miodrag Piroški

Top Reviews

Video Widget

gallery