Cirkuski klin
Sedmica u kojoj su dominirali moćni igrači. Sva su čula uživala
Ovo je bio jedan od onih perioda kada se uživalo u delikatesima automobilske industrije. Sedmicu je u tom smislu započeo Alfa Romeo, sa potpuno iznenađujućom najavom: u što skorije vreme vraćaju se u F-1. Vest koja raduje ne samo ljubitelje ove marke već i one koji su zabrinuti za budućnost „Velikog cirkusa“. Burna i slavna Alfa Romeo F-1 istorija, možda donese novu energiju u najveći automobilski šampionat koji je skrenuo na krivi kolosek. Da li je baš Alfa Romeo onaj koji može da iščupa slabašni kolac oko kojeg Ekleston decenijama dresira svoje „slonove“? Nekada davno, još nejakim Formula 1 timovima je odredio dužinu lanca, a oni nesvesni svoje snage i danas tabanaju kružnom cirkuskom stazicom držeći jedan drugog surlom za repove. Ne bi bilo čudno da ti slonovi nisu jedan Mercedes, Renault,…
Može li Alfa Romeo da isčupa slabašni cirkuski klin oko kojeg Ekleston decenijama dresira svoje „slonove“?
Čudna je psihološka moć tog malog cirkuskog klina! Kakva se to sila vrti oko njegove slabosti!? Ili? Pada mi na pamet da je on možda ipak dubljih korena, zabetoniran i armiran u sponzorske sumnjive milione. U tom slučaju, razumljivo je da nikom nije do izlaska iz začaranog kruga jer svi u njemu dobro žive čak i na Barnijevom dreserskom lancu. A razočarana publika? To za sada nije tema.
Iako bez tradicije, Tesla uveliko planira karavan konkurenta Mercedesu E AMG, Audiju RS6 i BMW M5
Za razliku od razočaravajućeg rezimea F-1 sezone, automobilska priča nema ograničenja pre svega zahvaljujući inovativnosti i ambicijama. Najbolji živi primer je Tesla! Iako bez tradicije, uveliko planiraju karavan konkurenta Mercedesu E AMG, Audiju RS6 i BMW M5. Ništa tu ne bi bilo čudno da ova produžena električna limuzina nema čak 200 konja više od najbližeg konkurenta.
Sjajna je stvar što Audi na ovu najavu nije sedeo skrštenih ruku. Ponudio je ideju RS6 u Allroadpaketu! Svi oni koji su vozili RS6 i A6 Allroad reći će jednoglasno da dalje od ovoga trenutno nema u klasi konvencionalnih pogona.
I još jedna važna stvar. BMW je konačno kompletirao svoju M diviziju sa dva dragulja. Višekaratni primerak je svakako onaj sa oznakom M2. Prava mašina za uživanje svih koji još imaju života u sebi a nisu spremni na veliki trošak.
Prošlonedeljnu degustaciju automobilskih specijaliteta začinio je Porsche promocijom restilizovanog 911 Carrera u Beogradu. Porsche kao Porsche, moćan, autentičan i divljenja vredan. Jednostavno volim kada takav automobil stigne do nas. Nekako dobijem utisak da ipak nismo samo običan čir na evropskoj stražnjici.
Još kada bi uspeli da iščupamo klin primitivizma i lenjosti oko kojeg se vrtimo poslednjih tridesetak godina, gde bi nam kraj bio…
Miodrag Piroški