Između Ženeve i Beograda
U očekivanju beogradskog sajma, slalomaš Kris Mik, Turci prete milionskom produkcijom, CIA Vas posmatra, Miloš preti Hummeru
Na početku sedmice sjajno nas je zabavio Kris Mik slalomom u Meksiku.
Za to vreme CIA ne miruje već u stilu velikog brata globalno hakuje automobile. Teško nama kada se porodi automobilska autonomnost pa auto krene kuda drugi hoće.
Zanimljiva vest je stigla iz VW grupacije. Porsche je opet najprofitabilniji svetski auromobilski brend koji sada vadi fleke gluposti veka sa lažljivim softverom.
Ženeva se još nije ohladila u glavi, a pripreme za Sajam automobila u Beogradu već stižu. Kao i u svemu, i ovde nas prati gomila paradoksa. Sa jedne strane imamo najave da će kupole beogradskog sajma biti mala repriza Ženeve sa desetak baš svežih noviteta pa čak dolaze Maybah, Rolls Royce i BMW električna plejada.
Sa druge strane, najveći broj uvezenih polovnjaka u protekloj godini plaćen je na evropskim auto placevima ne više od 500 evra. Taman koliko košta sasvim prosečna večera u Ženevi za četiri osobe. Očigledno, jaz između onih koji imaju i onih koji samo gledaju je sve veći. Pijaca polovnjaka kod nas opet divlja i sve više liči na reciklažu u pokretu, dok tržište novih automobila stagnira na vrlo niskim granama. Ipak, radujem se tom sajamskom raskošu u kojem će oči da uživaju a pljeskavica da bude uteha. Važno je da ostanemo na „mapi“ pa i bolje dane možda zaslužimo.
Najbolji primer da rad i plan nemaju alternativu je recimo Turska. Pre tri-četiri decenije mogli su samo da maštaju o YU auto industriji. Danas, proizvode preko 1,5 miliona automobila godišnje. Stali su uz rame Italiji, Velikoj Britaniji, Španiji, Rusiji. Sve se nadam da bi i mi mogli prepisati njihovu recepturu.
Teška je to tema! Eto, protekle sedmice smo upoznali i oklopnog Miloša. Odlična ideja i vrlo perspektivna svetska tržišna niša, za koju opet nemamo kapacitet ali zato podsmeha i skeptičara preko svake mere.
Naknadna pamet kaže, kamo sreće da se manje ulagalo u Fiat a više u razvoj namenske industrije danas bi bila druga pesma. Ipak za preokret nije još kasno.
Da se manje ulagalo u Fiat a više u namensku industriju danas bi bila druga pesma
Pokušajmo bar na ovoj temi izbeći naš mentalitetski usud u kojem po pravilu uvek tri loša – ubiše Miloša.