Getoizacija
Evropski kupac „druga liga“, bez automobila u gradovima
Izjavom „daleko je Amerika“ sedmicu za nama je otvorio VW. Veoma jasno je naznačeno da kupci u Evropi nemaju isti status kao oni u Americi i da ne očekuju ravnopravan tretman sa onima od preko bare. Toliko o demokratiji, jednakosti i nezavisnosti pravosuđa.
VW kupci u Evropi nemaju isti status kao oni u Americi. Toliko o demokratiji, jednakosti i nezavisnosti pravosuđa
Ako nad gornjom činjenicom zažmurimo, pa još istovremeno zabijemo i glavu u pesak, možemo povikati život ide dalje. U skladu sa time i „daj narodu hleba i igara“ udarna vest stiže iz najbržeg cirkusa. Kimi Raikonen je nakon napetih pregovora ipak dokazao da je i dalje vredan propetog konjića.
Dok su se lomila koplja na liniji glavešina FCA ko će najefikasnije rasipati oktane i konjske snage, stigla je vest da onaj malo savesniji deo populacije misli deceniju unapred. Obračunato je da čak 25 milijardi dolara odlazi na razvoj autonomnih automobila. Sasvim dobar uvod u nameru da finska prestonica Helsinki do 2025. postane grad automobilskih duhova. Najavljena zabrana upotrebe privatnih vozila u jednoj metropoli znači sigurno mnogo više dobrog vazduha ali i mnogo manje slobode. Očigledno razlika između urbanog i ruralnog biće veća nego ikada, sa time da će oni što ostanu u gradovima biti ljudi bez drugog izbora. Pravi pravcati geto.
Da bi se lakše izvukli iz gradova i uživali u prirodi pobrinuo sa BMW Motorrad novom Enduro motocikl postavom. Više su za put, pomalo za teren, baš kako treba i za dušu i za telo.
Na istoj liniji ideja iz Helsinkija je bio i Perica Rajković. Dok većina odmara, on se testirajući Citroen E-Mehari priprema za Pariz bez automobila na fosila goriva. Kaže u poverenju, „gomila plastike i elektronike, ali deca su oduševljena“.
Očigledno svet ostaje na mlađima.
Miodrag Piroški