Sedmica lepih automobila i bela lajna Dakara do Kremenka
Prelepe linije novog Volvo Concept Estate i Alfa 4 C u potpunoj su suprotnosti sa Dakar šverc komerc skandalom i našim automobilskim tržištem
Mogli bi reći, ovo je bila sedmica lepih automobila! Za Ženevu su spremni između ostalih Volvo Concept Estate i Alfa 4C Spider. Prelepe linije, mnogo svedenih ali interesantnih detalja i vrhunske performance nagoveštavaju da se duh dobrih starih automobilskih vremena polako vraća u svet konfekcije i opšte digitalizacije automobila, koji je na dobrom putu da se pretvori u pokretnu mobilnu platformu.
A na taj nekadašnji svet kada se u automobil zaljubljivalo i sa njim spavalo, podsetila nas je bogata kolekcija starovremenskih vozila u garaži nasilno svrgnutog ukrajinskog premijera. Šteta što su ti prelepi automobili, otrgnuti od zuba vremena zloupotrebljeni u po ko zna koji put oprobanoj šemi zapadnog medijskog populizma i bacanja u blato dojučerašnjih velikih vođa i lidera.
Ipak skandal godine izbio je mesec dana nakon završetka Dakar relija. Dok se vozila polako brodovima vraćaju u svoje garaže, carinske službe su otkrile da je jedan od pratećih kamiona dodatno opremljen sa 1,4 tone bolivijskog kokaina ubačenog u teretne pneumatike . Izgleda, došlo do gumi defekta, pa ih otkrila bela lajna koja se podizala za njima umesto pustinjske prašine.
A kod nas svega! Novi zakon o saobraćajnim kaznama stupio je ovog vikenda na snagu, nakon nekoliko dana vakuma kada je na putevima vladalo bezakonje nastalo grubom greškom onih koji su dužni da sprovode zakone! Dobrim delom je tome kumovalo i medijsko potenciranje da vozači mogu činiti šta im volja jer ne mogu biti kažnjeni, kao da je nekom bilo u interesu da zbog tiraža ili predizbornih poenčića napravi veći haos od onog u kojem zaista i jesmo.
O opštoj pometnji koja nas je zadesila svedoči i obelodanjena zvanična lista novoregistrovanih putničkih vozila u Srbiji. Konfuzija modela, nepravilno pisana imena marki, pomešane babe i žabe (putnički automobili sa traktorima, prikolicama, kombajnima,…) i sada već legendarni model Kremenko dobro su nas razveselili ali i pokrenuli na ponovnu analizu koje su stvarni razlozi nepostojanja modernog evidentiranja registracije novih i polovnih automobila. Očigledno je da tržište na kojem se registrovalo prošle godine 115.000 automobila ima izuzetan potencijal koji zahteva modernizaciju svakog elementa sistema. Ovakva evidencija, umesto da pruži potpuno relevantne statističke podatke, ostavlja utisak da se lov u mutnom još nije okončao, što je svakako opšta dodirna tačka većine državnih institucija!
Miodrag Piroški