Novi Qashqai, BMW4 Gran coupe, lažirani podaci, politička mećava
Umesto da protekla sedmica bude upamćena po promocoji novog Nissan Qashqai, naše specifičnosti su prevagnule u smislu besmisla. Lažirani podaci prodaje automobile u Srbiji i nova drama na putevima. Ipak krenimo redom
To što prethodnu možemo svrstati u kategoriju interesantnih i inspirativnih nedelja, možemo da zahvalimo kućama BMW i Nissan. BMW je sada i zvanično predstavio novu limuzinu, derivat serije 4, ali u verziji Gran Coupe. Slobodno ću ga nazvati najlepši BMW a po svemu sudeći i on je će biti i jedan od najatraktivnijih noviteta koje ćemo imati prilike da vidimo ove godine u Ženevi.
Druga a zapravo najvažnija priča sedmice je promocija novog Nissan Qashqai . Ovu automobilsku poslasticu imali smo prilike da upoznamo i testiramo na evropskoj novinarskoj premijeri u Rovinju, Qashqai ne treba posebno predstavljati. Druga verzija automobila koji je ušao u istoriju kao rodonačelnik glase malih urbanih terenaca, predstavljena je u najboljem svetlu. Odličan dizajn, ergonomija, udobnost, stabilnost i solidan izbor modernih motora sa velikom verovatnoćom dovode “New Qashqai” opet u liderski poziciju.
Tek što smo, gledajući kroz prste, zaključili da naše automobilsko tržište i nije tako katastrofalno u poređenju sa onima u našem neposrednom okruženju, dočekalo nas je neprijatno iznenađenje što se tiče stvarne brojke prodatih vozila. Prema podacima iz Uprave Carine, tokom 2013 u Srbiju je uvezeno 16.813 novih automobile, što prilično odstupa od zvanične statitike koju smo evidentirali kod uvoznika. Ovde se naravno ne postavlja pitanje zašto uvoznici lažu, već koji su razlozi što MUP ili neka druga državna služba uporno već decenijama krije jednostavnu stvar koja se zove broj novo registrovanih vozila? Čim se nešto krije, znači nešto se i muva! Zapravo ako se muva to bi nas nekako i utešilo, pošto strahujem da pravi podaci ni ne postoje ne zbog mahinacia već zbog manjkavosti sistema i improvizacije!
Na kraju, naravno utisak sedmice! Košava, smetovi , zavejani ljudi, vozovi, automobili. Iako se ruku na srce JP Putevi Srbije mora odati priznajnje da su ovog puta blagovremeno najavlili nepovoljne uslove i kontrolisali u tehničkom smislu situaciju, ostatak sistema je opet zakazao. Vozači su uprkos mnogim upozorenjima ipak kretali u avanturu iz koje su spašavani helikopterima a oni zaduženi da se ovakve situacije spreče, umesto preventivne obustave saobraćaja, dozvolil su da se dogodi drama, koja srećom i bar za sada nema tragičnih posledica. Kapa dole vojsci koja je po ko zna koji put, izvadila kestenje iz vatre! Naravno, politička i medijska promocija oko bele oluje nije izostala. Neki od viđenih u smetovima sa TV ekipama oko sebe, sigurno bi bili korisniji da svojim autoritetom doprinesu rešavanju situacije u štabu za vanredne okolnosti ili teniskoj hali nego goloruki na vetrometini. Ipak, šta je tu je, pitam se samo, odakle i od kojeg savetnika im takva brzopletost i za imidž kontraproduktivna ideja!? Pa se onda još čudimo, zašto smo tu gde jesmo!? Zbog improvizacije na svim nivoima jer su sada počeli da improvizju i oni koje sam smatrao svetlim uzorom medijskog nastupa i ozbiljnosti u poslu kojim se bave! Šta reći dalje? Sa kim si – takav si!
Miodrag Piroški