Šmeker
Ulickani monovolumen za mlade generacije
Premijerom na Salonu automobila u Ženevi Renault je najavio novu, četvrtu po redu, generaciju popularnog MPV modela. Preko pet miliona prodatih primeraka u prethodnom periodu dovoljno jasno govori koliko je francuski proizvođač automobila uspešan u prilagođavanju željama kupaca.
Scenic nove generacije je preuzeo dobar deo izgleda prednjeg dela sa Clia i Captura
Rastegni me
Izbegavanje preteranog eksperimentisanja sa dizajnom je u poslednje vreme postala odlika mnogih proizvođača automobila. Novi modeli su postali uniformisani i praktično predstavljaju umanjenu ili uvećanu kopiju starijeg brata. Veliki Renault nije ostao imun na ovu pojavu, ali se makar trudi da svakom novom automobilu pruži određenu dozu individualnosti.
Scenic nove generacije je preuzeo dobar deo izgleda prednjeg dela sa Clia i Captura, ali se stilski izdvajaju zakošenije vetrobransko staklo, kratka naborana hauba i hromirane aplikacije na masci. Novi Renault Scenic se niskom linijom krova, dugim međuosovinskim rastojanjem i kraćim prepustima razlikuje od prethodnika, a fluidna linija i izražena širina karoserije pružaju osećaj dinamičnosti. U zavisnosti od verzije, prednja svetlosna grupa u obliku slova C može biti dostupna u LED Pure Vision tehnologiji, dok je pozadi primenjena Edge Light tehnologija sa 3D efektom.
Scenic će kupcima biti dostupan u dvobojnoj karoseriji (od drugog paketa opreme), kako bi moderan izgled i dinamične proporcije u potpunosti došli do izražaja. Kućišta spoljnih retrovizora i stubova vetrobranskog stakla će, ako se izabere ova varijanta, biti obojeni u istom tonu kao i krov.
Prostor za sve
Nova generacija Scenica je u poređenju sa prethodnikom 40 mm duža i 20 mm šira, a poseduje i 32 mm duže međuosovinsko rastojanje. Povećanje dimenzija karoserije će se najviše osetiti u unutrašnjosti, gde je (kada je u pitanju udobnost) vozač stavljen na prvo mesto.
Kompletna prednja konzola je izrađena tako da vozač što manje vremena provede ˝lutajući pogledom˝ po instrumentima. Ergonomski se izdvaja lako čitljiv i visoko pozicioniran ekran na središnjem delu, preko koga je moguće kontrolisati veliki broj funkcija. Pomoć vozaču pruža i Head-up displej u boji na vetrobranskom staklu. Renault kao veoma poželjnu opciju nudi stakleni panoramski krov bez centralnog nosača, koji se pruža celom širinom do zadnjih sedišta. Klizna centralna konzola sa pretincem zapremine 13 litara se nalazi između prednjih sedišta i omogućava organizaciju prostora prema željama i potrebama svih putnika, ne samo vozača i suvozača. U njoj će se nalaziti 12V utičnica i USB port.
Po pitanju iskorišćenja unutrašnjeg prostora Scenic sa iskustvom dugim 20 godina svakako predstavlja lidera u segmentu. Prtljažnik ima zapreminu od 572 litre, dok je unutar kabine putnicima dostupan dodatni prostor ukupnog kapaciteta od 63 litre. Easy Life pretinac ispred suvozača poseduje zapreminu od 11,5 litara, osvetljen je i poseduje mogućnost rashlađivanja. Za smeštaj sitnijih predmeta (poput igračaka) na zadnjim sedištima razvojni tim Renaulta je predvideo dobro poznate pretince u podu, a putnici pozadi mogu da iskoriste sklopive stočiće fiksirane za prednja sedišta. One Touch Folding sistem omogućava jednostavno preklapanje naslona zadnje klupe, u odnosu 60:40, kako bi se dobio ravan prostor od petih vrata do prednjih sedišta. Prostranija verzija sa sedam sedišta u modelu Grand Scenic je najavljena za drugu polovinu godine.
Garant sigurnosti
Renault Scenic nove generacije, kao prvo vozilo u ovom segmentu, u standardnoj opremi poseduje sistem za kočenje u nuždi (Active Emergency Braking System), koji deluje u kombinaciji sa funkcijom prepoznavanja pešaka. Ceo sistem radi pri brzinama od 7 do 60 km/h. Audio-vizuelno upozorenje na mogući kontakt vozač možda može da zanemari, ali njegovu grešku ispravlja kamera i radar u vetrobranu, automatskim aktiviranjem kočnice koja u potpunosti zaustavlja automobil. Napredna tehnološka rešenja primenjena na Scenicu podrazumevaju postojanje kontrole mrtvog ugla (Blind Spot Warning), praćenje trake u kojoj se vozilo kreće (radi pri brzinama između 70 i 160 km/h), otkrivanje umora kod vozača i pomoć pri parkiranju. Renault takođe prvi put u ovom segmentu nudi i 4Control sistem upravljanja na svim točkovima, uz pomoć koga se poboljšava manevarska sposobnost pri nižim i odlična kontrola na pravcu pri višim brzinama.
Očekuje se da će novi Scenic biti u salonima do početka maja, kada bi trebalo da počne zvanična prodaja
Renault Scenic će kupcima za početak biti dostupan sa pet dizelaša i dva benzinca, uz jednu hibridnu verziju. Motori na raspolaganju su Energy dCi sa 95/110/110 Hybrid/130/160 ks i Tce sa 115 i 130 ks.
Očekuje se da će novi Scenic biti u salonima do početka maja, kada bi trebalo da počne zvanična prodaja. Cene će biti naknadno saopštene.