Kiger je Renaultov način da pokaže da dobre stvari dolaze u malim pakovanjima
Diferenciranje po segmentima je poslednjih godina donekle izgubilo smisao. Kiger je oficijelno od strane Renaulta etiketiran kao kompaktan model. Međutim, ovaj krosover je dugačak tek 3.991 milimetar, što ga možda čini „kompaktnim“ u Indiji gde će voditi bitku unutar brojne konkurencije, ali u Evropi, na primer, kompaktni krosover francuske marke je Kadjar, a on je čitavih 459 milimetara duži od Kigera.
Renault je ovaj model predstavio kao izložbeni primerak novembra 2020., a sada je skinut veo sa serijskog modela. Pozicioniran je iznad još manjeg Kwida, ali u isto vreme ne ugrožava Daciju Duster, koja se na indijskom tržištu prodaje pod Renaultovim logoom. Kao što je to najčešće slučaj s automobilima za ovo tržište, klirens je izdašan i iznosi 205 milimetara.
Dizajn spoljašnjosti je svojevrsna mešavina drugih modela, jer prednji deo podseća na prestižniji Kwid, dok zadnji preuzima smernice od Captura, sa zadnjom signalnom grupom u „C“ formi. Renault je čak instalirao LED osvetljenje kako napred tako i pozadi, dok će poželjnija verzija počivati na naplacima od 16 cola. Mada je reč o „niskobudžetnom“ krosoveru, kupci će moći da naruče Kiger i u dvotonskom finišu.
Što se tiče unutrašnjosti, ona izgleda prilično poznato s tri okrugla birača s ugrađenim displejima za kontrolu klima uređaja, pozajmljena od drugih proizvoda Renaulta i Dacije. Start-stop dugme nas takođe podseća na neke modele iz francuskog koncerna, kao i sedmoinčni digitalni klaster instrumentacije, koji ide u paru s osmoinčnim ekranom info-zabavnog sistema u formi tableta.
Kada je reč o tehničkim specifikacijama, Kiger počiva na istoj platformi na kojoj leži još jedan model dužine ispod četiri metra, koji Renault prodaje u Indiji – Triber monovolumen. Ispod haube je mesto pronašao 1,0-litarski, trocilindarski turbomotor sa 100 ks i 160 Nm. Pogon je na prednje točkove, uz standardni petostepeni manuelni menjač i opcioni CVT.
Takođe je dostupan i 1,0-litarski atmosferski agregat, koji isporučuje 72 ks i 96 Nm preko petostepenog manuelnog menjača ili Easy-R robotizovane menjačke kutije. Mada se čini da „konjica“ baš i nije brojna, treba imati u vidu da je Kiger težak tek 1.012 kilograma. Ono što je takođe interesantno je da poseduje „sport“ postavku za „oštriji odziv motora i brže promene stepena prenosa“.
Mada je u pitanju „mini“ krosover, Renault ističe da raspolaže najizdašnijim prtljažnikom u klasi, zapremine 405 litara, što može da se poveća na 879 litara kada se polože naslon zadnje glupe. Dodatni odeljci za odlaganje stvari pružaju dodatnih 29 litara.
Ozbiljnu konkurenciju Kigera čine Nissan Magnite, Kia Sonet i Hyundai Venue, između ostalih.
Vrele Gume
1 Komentar
Comments are closed.
Sve je super ali kada dođe do motora i pročitam 1000ccm ili tri cilindra…..to su vozila za jednokratnu upotrebu. Neki njihovi prethodnici su upravo i postali ikone jel su kombinovali male karoserije sa 1.6 ili 1.4 tdi motorima koji su bili odlični. Ovo sada su trotineti a važan je samo profit. Sreća pa još ima konvencionalnih proizvođača.