Online plus

Renault Initiale Paris Concept

2.23KPregleda

Pariz kao motiv

Osnivanje podbrendova u auto-industriji postaje popularno poslednjih nekoliko godina. Čini se da većina proizvođača ima neki dodatni brend pod svojom kapom, bilo jeftiniji ili skuplji od osnovne marke.

Renault je postigao ogroman uspeh oživevši Daciju, jer je uvideo da postoji velika potražnja za jeftinijom vrstom automobila. Međutim, i premijum segment je na pojedinim tržištima u ekspanziji pa je Renault odlučio da uvede novi paket opreme Ignitiale Paris od 2014. godine (kod Clia a zatim i Espace modela) koji bi na neki način bio eksperiment od čijeg uspeha bi zavisilo osnivanje pravog premium brenda.

Francuska elegancija
Dakle, Concept je vizija budućeg Espacea u Ignitiale Paris paketu opreme. Ono po čemu se Concept razlikuje od ranijih Espace modela jeste forma karoserije, koja spaja SUV, crossover i MPV u jedno. Inspiraciju su dizajneri pronašli u svetu arhitekture i aeronautike, koji objedinjuju kvalitete kao što su robusnost i mala masa konstrukcije.

Sama karoserija je veoma elegantna, sa brojnim markantnim detaljima koji doprinose atraktivnosti. Staklene površine oivičene hromom odaju utisak velike prostranosti i dobre osvetljenosti enterijera. Zanimljivi su detalji koji se nalaze oko automobila, ispod prednje maske, na vratima i pozadi, a koji imaju teksturu saća. Tu su i zaštitne obloge za offroad koje ipak imaju pretežno estetsku ulogu, kao i naplaci od 22 cola, za koje sumnjamo da su pogodni za neke ozbiljnije izlete van uređenih puteva. LED farovi se podrazumevaju, dok maska hladnjaka nedvosmisleno upućuje na Renaultov novi dizajnerski pravac.

Pogled sa strane otkriva izduženu siluetu, kojoj doprinose uža stakla koja se pružaju, čini se, celom dužinom karoserije. Tom utisku doprinosi i podeljeni A-stub (jedan od prepoznatljivih dizajnerskih elemenata Espacea) što je dozvolilo da se staklo ispred prednjih vrata pruži daleko napred. Interesantna stvar je mala sličnost sa Avantimeom, jednim od ne baš uspešnih Renaultovih modela, za koji mnogi kažu da je bio ispred svog vremena, a koji izgleda postaje budući klasik. Nekako postoji utisak da je ovo duhovni naslednik Avantimea. Sličnosti se ogledaju i u bočnoj silueti i nedostatku B-stuba, što znači da su zadnja vrata „okačena“ na C-stub, te se otvaraju u kontra smeru. Otvorena prednja i zadnja vrata pružaju nesmetan pogled na više nego li prostranu unutrašnjost, ali o tome nešto kasnije.

Zadnja LED svetla liče na raketne potisnike kakve naučnofantastične letelice i dobrano zalaze u bok Initiale Paris Concepta.

Omaž gradu Parizu kojeg Initiale Concept nosi u imenu je kompletna mapa grada na krovu, sa ulicama i rekom Senom. Mapa je aluminijumska osnova pleksiglasom prekrivenog panoramskog krova i pravi zanimljivu igru svetlosti i senke u enterijeru.

Avangardna unutrašnjost
Unutrašnjost je veoma čistog dizajna, sa jednim ekranom ispred vozača i jednim na centralnoj konzoli, koja se kao most pruža sve do zadnje klupe, koja je u trećem redu. Prva dva reda su rezervisana za pojedinačna sedišta, blago je reći futurističkog dizajna. Sama sedišta deluju kao da plutaju, jer nisu direktno povezana sa podom, već su bočno spojena sa već pomenutim mostom. Impresivno, nema šta! To još više doprinosi utisku prostranosti i iskoristivosti unutrašnjeg prostora. Pod je obložen matiranim drvetom kroz koje je utkan aluminijum u pravilnom šablonu.

Zvuk za pamćenje
Na akustici kabine se veoma temeljno radilo. Putnici će biti pozdravljeni ambijentalnim zvukom odmah nakon pokretanja motora, sve u cilju premijum osećaja. Za stvaranje zvuka Reno se obratio kompozitoru i zvučnom dizajneru Andreu Ceru, kako bi se dobio prepoznatljiv zvučni „potpis“ za Initiale Paris.

Bose je pomogao opremanje Concepta sa 32 zvučnika, uključujući i dva sabvufera, koji se kontrolišu putem digitalnog dvanestokanalnog pojačala. U svakom naslonu za glavu se nalaze dva specijalna kućišta sa parom zvučnika, koji kreiraju „surround“ zvuk za svako pojedinačno sedište, te će svaki putnik jednako uživati u kvalitetnom zvuku.

Moćan, a ekološki podoban
Reno je iskoristio poznati 1.6 dCi 130 za pogon Initiale Paris Concepta. Naravno, dorađen je i u ovoj izvedbi je opremljen twin-turbo tehnologijom. Manji turbo punjač se brine za linearan razvoj snage od najnižih obrtaja, a veći se priključuje kasnije. Ovo omogućava da obrtni moment od čak 400 Nm (iz samo 1.6 litara zapremine, da podsetimo) bude dostupan u širokom opsegu obrtaja. Ovaj za sada koncept motor tako proizvodi za 40g/km manje CO₂ i troši 25% manje goriva od performantno ekvivalentnog dizel motora. Menjač je EDC (Efficient Dual Clutch), dakle sa dvostrukim kvačilom i 6 stepeni prenosa. S obzirom da je Initiale Paris veličine Grand Espacea, ali da je nekih 250 kilograma lakši, i performanse bi trebale biti na adekvatnom nivou.

Filip Ristić

Top Reviews

Video Widget

gallery