U dve etape Dakar 2025 ostao bez dva favorita. Ispali Carlos Sainz u Ford Raptoru i Sebastian Loeb u Dacia Sandstorm
Protekla dva dana u velikom delu Saudijske Arabije vladale su velike oluje koje su izazvale prave pustinjske poplave i bujice. Za svega nekoliko sati palo je i preko 200 litara kiše po kvadratnom metru pa su i organizatori Dakar 2025. današnju treću etapnu skratili i pojednostavili kako bi izbegli zone potopa.
I pored svega, u prve dve etape, ostali smo bez dva favorita „na papiru“ ovogodišnjeg Dakara.
Prvo je na specijalnom ispitu 48 sati zbog očigledne greške u proceni terena stradao prošlogodišnji pobednik Carlos Sainz sa kopilotom Lukasom. Doduše, uspeo je teško oštećen da završi drugi etapu da preko sat vremena zakašnjenja što je uz velika i nepopravljivanoptećenja njegovog Ford Raptora bilo presudno da se povuče sa trke.
Već narednog dana, u današnjoj trećoj etapi, veliki kamen ispod omalenog pustinjskog grma bio koban za Sebastiana Loeba u Dacia Sandstormu.
Užasno prevrtanje se srećom završilo bez posledica za ekipu, međutim iako su osposobili svoju Daciju Sandstorm da stigne do cilja etape, oštećenja su takođe bila preozbiljna za dalji nastavak trke.
Eliminacija Carlosa Sainza i Sebastiana Loeba, na neki način najviše pogoduje petostrukom pobedniku Dakara Naseru Al-Atiahu u Daciji koji drži čvrsto drugo mesto u generalnom plasmanu i bar po načinu vožnje očigledno vreba grešku vodeće ekipe Toyota Gazoo Racing koja je u rukama još prilično dakarski neiskusnog Henka Lategana.
Naser Al-Atiah je u neformalnom razgovoru u bivku Davor bio vrlo jasan: „Dacia Sandeider je u top formi, biću No.1“
Kod motociklista je i najteže kao i uvek. E to su pravi junaci! Kada prohuje brzinom od preko 120 km/h po kamenjaru, svima u okolini zastaje dah.
Posle skoro 1000 km po mekom pesku u 48 chrono razlika između dva vodeća motociklista je bila nekoliko stotinki sekunde!!!
Nakon treće etape dvotočkaša jasno je da Danijel Sanders na KTM mašini vozi besprekorno. Reklo bi se da mu je najviše za petama iskusni Ross Branch (trenutno treći) koji vozi ujednačeno, stabilno i poput Nasera kao pravi lisac čeka grešku protivnika.
Ipak, izvan milionskih budžeta timova najjači utisak ostavlja najstariji učesnik na reliju: Citroen 2CV Spaček iz 1968. koji vozi u kategoriji Classic Cars.
Team 2 chameaux (2 kamile, igra reči).
Likovi su sami finansirali svoju avanturu. Fenomenalno!!!
Za njih plasman nije bitan, ali da dođu do kraja relija jeste itekako. Uspeju li u tome, imaćemo puno razloga da svi zajedno zažalimo za dobrim-starim vremenima svemoćnih automobila.
I na kraju, reli kamiona bez Kamaza je kao torta bez šlaga, a karavan teškaša predvodi Čeh Martin Mačik u Tatri.
Reli je danas i zvanično napustio kamp u Saudijskom gradiću Bishi, moderni nomadi su udarili put pod pete, pa tako selimo se i mi izveštači. Ali asfaltom! Udobno!
Ekskluzivno sa Dakar Rally 2025.
Lidija Piroški
Partner izveštača: Sa #otpleasingsrbija_svaki san je dostižan
GENERALNI PLASMAN NAKON 3. ETAPE