Proizvođači automobila neće imati prednost u odnosu na proizvođače smartfona u nabavci čipova
Nestašici čipova se još uvek ne vidi kraj, što velikim proizvođačima automobila predstavlja veliki problem. Čak, dolazi do obustavljanja proizvodnje izvesnih modela zbog čekanja na dotične komponente.
Delimično prouzrokovana globalnom pandemijom, zbog koje je došlo do povećane potražnje za elektronskim uređajima budući da je veliki broj ljudi počeo da radi od kuće, nestašica čipova je jasan pokazatelj da proizvođači automobila sve rade pogrešno, jer se većina oslanja na trenutne isporuke od strane snabdevača.
Upravo to je šef Infineona, jednog od vodećih evropskih proizvođača poluprovodnika, objasnio u nedavnom intervjuu, dodavši da automobilske kompanije moraju da menjaju strategiju i preuzmu rizik formiranja zaliha.
Drugim rečima, one se ne mogu više oslanjati na trenutnu kupovinu od snabdevača čipovima, već moraju naučiti više komponenti unapred, a zatim formirati zalihe, koje će osigurati da ne dođe do zastoja u proizvodnji.
„Automobilska industrija ne može reći: ’U redu, trenutno nam ne treba više čipova’, a zatim se vratiti nešto kasnije i reći: ’E, sada su nam potrebni’“, rekao je šef Infineona, Rajnhard Plos za Financial Times. „Moraju u obzir da uzmu dugo vreme isporuke u sektoru poluprovodnika, koje iznosi oko šest meseci.“
Nekoliko proizvođača, kao što su Toyota, Ford i Stellantis, bilo je prisiljeno da obustavi proizvodnju zbog nedostatka čipova. Kako kažu u Infineonu, razlog je taj što su uvek snabdevači ti koji preuzimaju rizik sa zalihama, a veliki klijenti imaju najveće porudžbine.
Plos je upozorio da proizvođači automobila neće imati prednost u odnosu na proizvođače smartfona, koji poslovično naručuju veliki broj čipova s obzirom na ogromnu globalnu prodaju. Istraživačka firma IDC, procenjuje da je prodaja telefona u 2020. iznosila 1,3 milijarde jedinica, što je pad od 5,9 odsto u odnosu na godinu dana ranije. Na Samsung i Apple se odnosilo preko 470 miliona uređaja.
„Za njih je neprihvatljivo da ne isporuče automobil zbog uređaja koji košta dva dolara. Mi kao snabdevači radimo sve što možemo da izbegnemo takve situacije s našim kupcima“, zaključio je šef Infineona.
Vrele Gume