Online plus

Povratak auto industrije u Bugarsku preko Kine

1.51KPregleda

Great Wall made in Bulgaria

Nakon licencnih modela Bulgar Renault 10, Renault 8 i Moskviča Aleko, u Bugarsku se preko kineske kompanije Great Whall vratila auto industrija. U jednom novom, modernom obliku, spremnom za evropsku tržišnu utakmicu

Četiri petine originalne inženjerske ekipe – peti je otišao na usavršavanje u Kinu

Kod nas malo poznata marka Great Wall Motors (GWM) najveća je privatna auto kompanija u Kini, čiji se proizvodi prodaju u više od 100 zemalja putem 30 filijala i više od 38.000 zaposlenih širom sveta. U leto 2011. godine u Tianjinu, u Kini, kompanija je otvorila novu fabriku sa maksimalnim kapacitetom od 1.000.000 vozila godišnje. Kompanija ima sopstvenu proizvodnju motora i menjača.

Kada je reč o proizvodu, strategija kompanije sledi tri glavna principa: viši nivo opreme, bolje performanse i viši tehnološki razvoj. Do 2015. godine, GWM planira da dostigne godišnji kapacitet od 2 miliona proizvedenih jedinica, a da do 2020. godine postane vodeća kompanija u prodaji ekonomičnih SUV i pick up vozila širom sveta.

U nekoliko narednih godina, GWM planira da ponudi raznoliku liniju vozila tržištu Evrope koja će potrošačima pružiti najbolji odnos cene i kvaliteta proizvoda, prateći najnovije trendove u automobilskom sektoru u svetu.

Karoserije se dopremaju iz Kine

Preko bugarske u EU
Kao i svim kineskim kompanijama, izlazak na tržište Evropske Unije, zbog visokih carinskih barijera ni za giganta popu Great Whalla nije bio jednostavan zadatak.

Da bi parirali evropskim paragrafima, odlučili su da u bugarskom gradu Loveču osnuju mešovitu kompaniju Litex Motors i istovremeno izgrade fabriku automobila. Ovo je trenutno jedina fabrika nekog kineskog proizvođača automobila na teritoriji Evropske unije.

 

Direktor fabrike Andon Dimitrovponosno pokazuje kompanijsku nagradu za najbolji proizvodnju liniju

Litex Motors je zvanično otvorio svoju fabriku za proizvodnju vozila Great Wall brenda u februaru 2012. godine, koja slovi za jednu od najmodernijih postrojenja u Evropi. Kompanija je zvanično započela proizvodnju Great Wall vozila za lokalno i tržište Evrope u skladu je sa zakonskom regulativom EU.

Proizvodni pogon Litex Motorsa je potpuno nov i veliki projekat, budući da je to većinska investicija bugarske kompanije. Izgradnja fabrike započela je potpisivanjem ugovora o saradnji između Litex Motors i Great Wall Motors u jesen 2009. godine. Dve godine kasnije, u novembru 2011. godine, u fabrici je proizvedeno prvo vozilo iz test serije koje je ispunjavalo najviše standarde kvaliteta. Otvaranjem fabrike počela je masovna proizvodnja bugarskih vozila za domaće i strana tržišta.

H6 prolazi finalnu inspekciju
Tobie De Klerk – 30 godina iskustva u proizvodnji terenskih vozila

Proizvodnja po standardima Toyote i Nissana
U Litex Motors fabrici trenutno je zaposleno preko 200 ljudi, dok je prosečna starost operatera 22, a prosečna starost inžinjera 25 godina. Menadžment tim čine strani konsultanti i menadžeri sa dugogodišnjim iskustvom u proizvodnji vodećih svetskih brendova. Tehnički kapacitet fabrike je 50.000 vozila godišnje, dok je trenutni nivo proizvodnje na 5.000 automobila godišnje.

U fabrici u Loveču, primenjeni su operacionalicija i sistamatizacija rada po Toyotinim i Nissanovim standardima. Zahvaljujući najsavremenijoj tehnološkoj osnovi fabrike, inženjeri su su stanju da u hodu, tačnije za samo 20 minuta rekonfigurišu montažnu liniju kako bi se na njoj proizveo drugi model. Ovo rešenje omogućuje da se u budućnosti celokupna proizvodna linija sa zanemarivim investicijama pripremi za nove modele. Za sada se u Loveču obavlja samo finalna montaža vozila. Direktno iz Kine stižu već unapred zaštićena i lakirana karoserija sa vratima u koju se ugrađuje ostala oprema. Na ovaj način “zgotovljeni” modeli Great Whall SUV H6 i pikap Great Whall Steed (u benzinskim i dizel varijantama) kreću prema evropskim .

Ekskluzivno iz Loveča
Miroslav Šosberger

Top Reviews

Video Widget

gallery