Online plus

Porsche Cayenne

8.04KPregleda

Pet „ukusa“

Sa dopadljivijim dizajnom, ekološki prihvatljiviji i bogatije opreme, novi Porsche Cayenne i dalje nastupa kao SUV sa najizraženijim sportskim atributima. Naravno, ipak je ovo jedan Porsche…

Nova generacija Cayennea će biti lansirana u pet verzija: Cayenne Diesel koji će krenuti 11. oktobra u prodaju u Nemačkoj i koštaće 66.260 evra, Cayenne S 80.183 evra, Cayenne S Diesel 82.087 evra, Cayenne S E-Hybrid 82.087 evra i Cayenne Turbo 128.378 evra. Dakle, Cayenne S E-Hybrid doživljava svetsku premijeru, i prvi je „plug-in“ hibrid u premijum SUV segmentu. Ovaj model zajedno sa S E-Hybrid Panamerom i 918 Spyderom, čini Porschea jedinim svetskim proizvođačem automobila koji u ponudi ima tri „plug-in“ hibridna modela. Sve verzije motorizacije su u odnosu na prethodne ekonomičnije i performantnije. Novi motor je 3,6 litarski V6 biturbo u Cayenneu S, koji je u potpunosti proizvod Porschea.

Da podsetimo, Cayenne predstavlja veliki tržišni uspeh za štutgartsku marku. Prva generacija je na scenu stupila 2002. Ideja sportskog automobila u SUV segmentu je postala stvarnost i postavila je standarde u klasi. Prodaja je nadmašila sva očekivanja, jer je proizvedeno preko 276.000 vozila u prvoj generaciji, od 2002. do 2010. i oko 303.000 u drugoj generaciji do sada.

„Naoštren“
U najnovijoj verziji, Porscheovi dizajneri su podarili Cayenneu dinamičniji i atraktivniji izgled nego ikada ranije. Prednji deo je potpuno nov, kao i prednja krila, hauba i aerodinamički dodaci, odnosno „sečiva“ koja uvod vazduh za hlađenje međuhladnjaka.

Bi-ksenonski farovi su standardni u osnovnim i S modeima sa „lebdećim“ LED osvetljenjem u četiri tačke, što je tipično Porscheovo rešenje. Standard kod top modela Turbo je naglašen LED svetlima sa Porsche Dynamic Light sistemom.

Zadnja sekcija novog Cayennea je takođe temeljno revidirana. Postavku krasi trodimenzionalni efekat – stop svetla kao i LED dnevna svetla su dizajnirana u četiri elementa.

Unutrašnjost je pre svega posvećena vozačevoj poziciji. On dobija novi multifunkcionalni sportski volan sa polugicama za menjanje stepena prenosa, što je standard. Inspiracija što se tiče izgleda i funkcija je pronađena u rešenju prisutnom kod 918 Spydera. Ventilacija sedišta kao opcija je ponuđena i za zadnju klupu.

„Štediša“
Snaga i obrtni moment su povećani, ali je smanjena potrošnja goriva. Očigledno da za Porsche ovi naizgled suprotstavljeni ciljevi baš i nisu kontradiktorni. Novi Cayenne modeli troše značajno manje goriva, najviše zahvaljujući funkciji „krstarenja“, unapređenom automatskom stop-start sistemu i optimizovanom raspodeli toplote. Aktivna krilca za vazduh predviđen za hlađenje su u upotrebi po prvi put u SUV-u iz Cufenhauzena. Locirana su iza srednjeg usisnog otvora a kontroliše ih menadžment motora. Otvaraju se ili zatvaraju u odnosu na specifičnu situaciju u vožnji i potrebe za hlađenjem. Kada se zatvore, poboljšavaju aerodinamiku i redukuju otpor vazduha, a samim tim i potrošnju.

S E-Hybrid je prvi „plug-in“ hibrid u SUV premijum segmentu. Tehnički progres je u ovom slučaju ogroman u odnosu na prethodni Cayenne S Hybrid. Novajlija ima litijum-jonsku kapaciteta 10,8 kWh, što obezbeđuje autonomiju isključivo na električni pogon od 18 do 36 km, u zavisnosti od stila vožnje i topografije. Snaga elektromotora je više nego udvostručena, sa 47 „konja“ (34 kW) na 95 „konja“ (70 kW). U kombinovanom režimu vožnje, potrošnja iznosi 3,4 l benzina na 100 km, uz emisiju CO₂ od 79 g/km. Kompresorski V6 zapremine 3 litre proizvodi 333 KS, što sistemski zajedno sa elektro pogonom pruža 419 KS i 590 Nm dostupnih između 1.250 i 4.000 o/min. Kada govorimo o performansama, do „stotke“ stiže za 5,9 sekundi, uz maksimalnu brzinu od 243 km/h.

Novi 3,6 litarski V6 biturbo u Cayenneu S je u potpunosti proizvod kuće. Još je jedan dobar primer kako smanjenje zapremine i oduzimanje cilindara ne moraju da znače i lošije performanse. Automobil troši između 9,5 i 9,8 l benzina što je 1 l manje od prethodnog V8. Biturbo V6 isporučuje 420 KS pri 6.000 o/min, što je dobitak od 20 KS. Maksimalni obrtni moment iznosi 550 Nm dostupnih između 1.350 i 4.500 o/min što je takođe dobitak, i to od 50 Nm. Prethodni V8 motor je isporučivao 83 KS po litri zapremine, a sada ta vrednost iznosi 117 KS po litri. Cayenne S ubrzava do „stotke“ za 5,5 sekundi, 5,4 u Sport Chrono paketu, što je 0,4 sekunde brže u odnosu na prethodni Cayenne S. Maksimalna brzina – 259 km/h.

Cayenne Turbo je najperformantniji u porodici. Ovaj „sagorevač asfalta“ raspolaže sa 4,8 litarskim V8 motorom i biturbo tehnologijom. Isporučuje 520 KS pri 6.000 o/min uz maksimalni obrtni moment od 750 Nm dostupnih između 2.250 i 4.000 o/min. Sprint iz stanja mirovanja do 100 km/h obavlja za 4,5 sekunde, 4,4 sa opcionom Sport Chrono paketom. Može da pojuri do 279 km/h, uz prosečnu potrošnju između 11,2 i 11,5 l benzina na 100 km.

Dizel verzije Cayennea kombinuju sportske atribute sa maksimalnom štedljivošću goriva Trolitarski V6 u Cayenne Dieselu proizvodi 262 KS i troši između 6,6 i 6,8 l evro dizela. Ovaj model poštuje Evro 6 ekološke norme. U saradnji sa maksimalnim obrtnim momentom od 580 Nm dostupnih između 1.750 i 2.500 o/min, ubrzava do „stotke“ za 7,3 sekudne (7,2 Sport Chrono paket) a maksimalno može da postigne 221 km/h. V8 zapremine 4,2 l iz Cayenne S Diesela raspolaže sa 385 „konja“ pri 3.750 o/min i masivnim maksimalnim obrtnim momentom od 850 Nm dostupnim između 2.000 i 2.750 o/min. Iz stanja mirovanja do 100 km/h stiže za 5,4 sekunde (5,3 Sport Chrono paket“, uz maksimalnu brzinu od 252 km/h. Troši oko 8,0 l evro dizela na 100 km.

Kalaibracija šasije novog Cayennea je optimizovana tako da pruža još viši stepen komfora, bez ugrožavanja toliko voljenih performansi (kada je jedan Porsche u pitanju). Cayenne ipak ostaje najveći sportista među SUV konkurencijom.

Lansiranje je zakazano za 11. oktobar 2014. u Nemačkoj.

Top Reviews

Video Widget

gallery