Online plus

PGO Cevennes

2.09KPregleda

Mondenski šmeker

Slika Azurne obale pred očima. Dama sa ešarpom i velikim sunčanim naočarima na suvozačkom sedištu. Lagani slalom sve zakrčenijim ulicama Monte Karla, uz unutrašnje pevušenje – Život je lep. Jer, pogledi elite, već naviknute na raskoš, sada su potpuno zaokupljeni.

Da, u svetu gde je bogatstvo svakodnevna pojava i gde „prosečan“ stanovnik u svojoj garaži raspolaže sa svakojakim aktuelnim limuzinama i sportskim automobilima šestocifrene vrednosti, pojaviti se u nečemu iz sredine prošlog veka, pa makar to bilo i samo po obliku, izaziva dosta pažnje. Eto dokaza da se parama ne može kupiti baš sve. Recimo, stil!

Upravo na tu kartu igra francuski maloserijski proizvođac PGO, koji je skinuo veo sa retro-stilizovanog kabrioleta nazvanog Cevennes, imena pozajmljenog od planinskog venca na jugu Francuske.

Cevennes dolazi u simpatičnoj i zavodljivoj formi dvosed kabrioleta oble siluete koja gotovo preslikava onu legendarnog Porschea 356 s polovine prošlog veka. Slabiji poznavaoci automobilskih dešavanja pomislili bi da je u pitanju tjunirana verzija istog, a ne svojevrsna moderna replika. Čak je i platneni krov ostao istog oblika.

Okrugle svetlosne grupe, mali poklopac agregata pozadi i 4 kružna svetla ispod njega, upotpunjuju retro eksterijer, dok 17-o inčni aluminijumski naplaci donose dašak modernog.

Jednostavnost je bila vodilja u kreiranju enterijera. Centralna konzola u boji karoserije raspolaže komandama klime, nekoliko tastera i prekidača i kolor ekranom osetljivim na dodir koji u sebi grupiše navigaciju i funkcije zabavnog sadržaja. Savremeni instrument panel ispred vozača dolazi sa 2 okrugla i jasna za čitanje sata između kojih je smešten TFT displej za prikaz dodatnih informacija.

Sportska kožna sedišta dijamantskog štepa, servo upravljač i klima dolaze kao standardni deo opreme, dok Focal audio sistem sa 4 zvučnika i tempomat spadaju u dodatnu opremu.

A da je Cevennes pravi predstavnik evropskog mondenskog glamura, dokazuje upravo motorizacija. Iako nastao kao plod saradnje BMW-a i PSA, on će za nas u ovom slučaju biti poreklom iz britanskog MINI-ja. Radi se o poznatoj 1,6 litarskoj turbo jedinici, a u Cevennesu je smešten poprečno, iza sedišta putnika. Uparen sa manuelnom transmisijom sa 6 stepeni isporučuje 184 KS i do 260 Nm obrtnog momenta na zadnje točkove. Mase 1.012 kg, gura ovaj jedva nešto preko 3,7 metara dugi „šik roadster“ sve do 224 km/h.

Dakle, nemačka preciznost protkana britanskom tehnikom, pa začinjena francuskim šarmom. Savršeno!

Razlog za što većina nije ni čula, a kamo li videla ovaj automobilski biser koji prošlost donosi u budućnost, je u činjenici da ga je PGO dilerska mreža svojim autorizovanim prodavcima stavila u ponudu u svega nekoliko bogatijih zemalja Evrope, Japan, Alzir i Kuvajt.

Igor Kučerka

 

Top Reviews

Video Widget

gallery