Online plus

Pagani Huayra BC

Vetar koji duva brzinom od preko 370 km/h
2.07KPregleda

Kakva radost!

Remek delo u čast Benija Kajole. Nova Huayra, je praktično stupila na scenu, poklanjajući ljubiteljima brzine i prestiža ogroman osmeh na lice


Vulkan u stomaku je proradio kao da je za sutra zakazana test vožnja. Nestrpljivo smo čekali mesecima, da Pagani Automobili, napokon, predstave svoju ultimativnu Huayru. Dugo najavljivani hipersportista sada je pred nama. Doduše, samo u vidu fotografija i prvih zvaničnih informacija u vezi tehničkih karakteristika. Glavna i zvanična premijera, za široke “narodne” mase i specijalizovane automobilske medije, zakazana je za predstojeći sajam automobila u Ženevi.

Horacio Pagani, modelom “Huayra BC”, odao je počast svom velikom prijatelju Beniju Kajoli, sa kojim je delio ogromnu strast prema brzim superautomobilima

Ovo je prvi “apdejt” od kako se “Bog vetra, Huayra Tata”, pojavio na svetskoj sceni 2011. godine

Smatramo da više nije potrebno pominjati da se radi o još jednom umetničkom delu. Svima je dobro poznato da automobili iz “atelja”, gospodina Horacija Paganija, predstavljaju, skulpture na točkovima, “velika” remek dela automobilske umetnosti.

Tako je i u slučaju sa Pagani Huayrom BC. Svi poštovaoci i poznavaoci, filozofije kreiranja egzotičnih superautomobla, koje proizvodi ova mala italijanska fabrika iz San Ćezario sul Panaro u blizini Modene, sigurno dele naše mišljenje. Gospodin Horacio Pagani, još jednom je uspeo da od već savršenog automobila, stvori još savršeniji.

Perfektan enterijer sa puno prelepih detalja, zaštitni su znak Pagani automobila i savršen upravljač sa inicijalima Beni Kajole

Početak priče o Huayra“BC”…
Sve je počelo 2013. godine, kada se svetska automobilska industrija doživela snažan “zemljotres” u kategoriji hiperautomobila, čiju jačina je iznosila bar deset stepeni Rihterove skale. Pomeranje tla je izazvala velika “trojka” Ferrari, Porsche i McLaren, predstavljanjem svojih hibridnih hiperautomobila sa aktivnom aerodinamikom.

Skrštenih ruku, nisu sedeli Lamborghini, a ni Koenigsegg. Kao odgovor na LaFerrari, Porsche 918 Spyder i McLaren P1, Lamborghini je odgovorio limitiranom serijom Veneno, dok su Šveđani najavili da će naredne godine lansirati prvi “megacar” Koenigsegg One:1.

Logično je bilo da će svi pogledati u Paganijevo dvorište i postaviti pitanje, šta se “peče” u njihovim pećima za karbon fiber.

Ubrzo je usledio odgovor iz Paganijevog departmana za odnose sa javnošću, da njihov test pilot, Davide Testi, radi “pun gas” u razvijanju limitirane serije, koja će performansama i ekskluzivnošću stati rame uz rame, sa glavnim rivalima.

Pagani Huayra BC, poseduje 61 KS više u odnosu na standardni model. U zbiru je to ukupno 791 KS uz monstruozni obrtni moment od 1.098 Nm
Promena stepena prenosa odvijaju se munjevito, za svega 75 ms, u odnosu na pređašnjih 150 ms

Misterija dodatne oznake “BC”…
U predhodnom periodu dosta se polemisalo šta predstavlja dodatna oznak “BC”, jer ne predstavalja nikakav akronim, koji ukazuje da je novi automobil olakšan i da je pre svega, namenjen trkačkim stazama.

Sada je ova misterija rešena, okončana, ili bolje rečeno, neka nagađanja su potvrđena. Limitirana serija od 20 primeraka, egzotičnije Huayre, dobila je pored svog imena, inicijale čuvenog automobilskog entuzijaste i prvog kupca legendarne Zonde, praktično, prvog Paganijevog kupca, sada već pokojnog, gospodina Benija Kajole (Benny Caiola).

Na ovaj način, Horacio Pagani hteo je da oda počast svom velikom prijatelju i istomišljeniku, sa kojim je delio ogromnu strast prema brzim superautomobilima.

Esencija…
Ne računajući neke posebne elemente, uz pomoć kojih su ponosni vlasnici, davali svoj lični pečat automobilima, ovo je prvi “apdejt” od kako se “Bog vetra Huayra Tata”, pojavio na svetskoj sceni 2011. godine. Pored činjenice da će biti proizveden u ograničenoj seriji, Huayra BC, je nosilac nekih novih tehnologija i materijala, koji će biti korišćeni na budućim Paganijevim automobilima, novim modelima.

Huayra BC, je pandan svom starijem bratu Zonda Revolution. Bolje rečeno, nastao je po sličnoj recepturi i ima istu ulogu. On ultimativni, olakšani sportista, sa dodatnih 20 konjskih grla, novim aerodinamičkim paketom, boljim “hendlingom”, čije je primarni habitat, trkačka pista.

Laka karoserija…
Fabrički izvori navode, da je “telo” specijalne edicije, Huayra BC, napravljeno od nove vrste karbon fibera, koji je za 50% lakši i 20% čvršći u odnosu na predhodnu generaciju ovog materijala. Za sada nema informacija o kakvom je materijalu reč, ali možemo da nagađamo da iz Paganija ponovo stiže nešto revolucionarno. Podsetićemo Vas, da je spoj “svemirske plastike” i titanijuma, patentirao Horacio Pagani lično.

Impresivnoj dijeti i redukovanju težine, svakako su doprineli, APP točkovi od 20”, koji su lakši za 9 kg, novi titanijumski izduvni sistem (-7 kg), kao i novorazvijena poprečna ramena za sistem oslanjanja, prednje i zadnje osovine.

Ukupna masa Huayre BC, sada je svedena na svega 1.218 kg, što znači da je tokom kure mršavljenja , odstranjeno imeđu 132kg i 137kg.

Motor sa više snage…
Paganijev najsnažniji automobil ikad i dalje pokreće dobro poznato AMG twin-turbo, “srce”, sa dvanaest cilindara u V rasporedu, zapremine 5.980 kubnih centimetara. Prema glasinama, špekulisalo se da će novi paket snage, doneti dodatna 102 konjska grla (75 Kw). Ove tvrdnje nisu se obistinile, pa su u pomoć pritekli “samo” 61 KS, što ukupnom skoru sa standardnih 730 KS, iznosi zastrašujućih 791 KS, propraćenih monstruoznim obrtnim momentom od čak 1.098 Nm.

Brži menjač…
Pored unapređenog agregata, još jedna veoma bitna komponenta doživela je reviziju. Nova generacija sedmostepenog, automatsko-manuelnog menjača, koju isporučuje Xtrac, sada dolazi sa novim sinhronajzerima, napravljenim, a od čega drugog, nego od karbon fibera. Aktiviranje se obavlja uz pomoć elektro-hidrauličnog sistema, sa duplo bržom promenom stepena prenosa, koja je redukovana sa 150 ms na 75 ms. Ukupna težina menjačkog sklopa smanjena je za 40%.

Za većinu, Pagani Huayra BC će ostati san. Samo 20 srećnika, postaće vlasnici, magičnog ključa u obliku umanjene Huayre, po ceni od 2.300.000 eura

Performanse…
Pagani još uvek nije objavio detalje oko performansi njihovog novog hiperautomobila, ali možemo pretpostaviti da je prilično brži od standardne Huayre po krugu, koja ima ubrzanje do stotke, za 3,3sekunde. Ne bi nas začudilo ako “BC”, bude imao ubrzanje do 100 km/h ispod 3sekunde.

Zašto će većini ostati samo san…
Za kraj smo ostavili ono, što odvaja 20 srećnika iz ostatka ljudske populacije. A to je činjenica da poseduju “tričavih” 2,3 miliona eura viška u svom džepu i da sebi mogu priuštiti ovo savršenstvo na četiri točka.

Neverovatan prizor, Huayra BC je pravo remek delo. Zadnjim kraje sada dominira fiksni spojler, ispod koga se nalaze flapsovi zaduženi za aktivnu, promenljivu aerodinamiku
Tekst: Branko Avramović
Postavljeno: 25.02.2016

Top Reviews

Video Widget

gallery