Online plus

Opel rođendanska žurka na Hungaroringu

1.18KPregleda

100% Opel

Kada nešto tako „superlativno“ uspe jednom, naprosto je grehota ne ponoviti to prvom narednom prilikom. Ova polu-poslovica važi za rođendansku žurku kompanije Opel Mađarska – održanu na Hungaroringu


Prošle godine slavilo se 20 godina od obnovljene zvanične dilerske prodaje Opela u zemlji naših severnih suseda. O uspehu prošlogodišnje žurke, govori i činjenica da je događaj ove 2012., po satnici, eksponatima, učesnicima i programu bio fotokopija prošlogodišnjeg. Ali to ne treba posmatrati kao manu, naprotiv!

Obeležena su dva jubileja: 150 godina od osnivanja Opela (1862) i 20 godina od prizvodnje Opelovih automobila u Mađarskoj.

DTM Opel Vectra GTS V8 – Joachim Winkellhock za volanom

Ovaj manji jubilej otelotvoren je u Astri prve generacije, prvoj koja je te 1992. sišla sa proizvodnih traka fabrike u SzentGothardu. Automobil je preuzeo tadašnji premijer i provozao ga 18 kilometara, nakon čega je direktno prebačen u peštanski Muzej saobraćaja. Za dvadesetogodišnji jubilej, ovaj automobil kome je od stajanja „otišlo“ sve što je moglo da ode, potpuno je restauriran, i kako kažu, nakupio je još koji km na satu.

Kategorije domaćina, ali i gostiju čine vlasnici Opel automobila koji izlažu svoje omiljene četvorotočkaše. Našlo se tu mnogo toga, od sterilno serijskih modela, preko oldtajmera, do customizdanja gde se ljubav prema ovoj marki proporcionalno meri uloženim sredstvima u radioničke zahvate. Kao i prošle godine, vrhunac izložbe bila je vožnja svih ovih automobila po stazi.

Opel Ascona A – automobil Waltera Rohla

Domaćin je prepoznao i priliku da promoviše kompletan putnički program u okviru svojevrsne sajamske postavke, gde istaknuto mesto zauzima Opel Ampera. Da li je ponuđen i rođendanski popust za kupovinu, to nismo saznali.

Ispred boksova, izloženo je nešto što se najkraće može nazvati „Opel hall of fame“. Hronološki najstariji je jedan trkački automobili iz 1903.. Performans motoristika pre 109 godina značila je 1,8 litarski dvocilindarski motor koji razvija 12 KS i omogućuje da se pojuri 70 km na sat.

Upadljivo bolju jurnjavu ostvario je u Opelovom timu legendarni Walter Rohrl, početkom osamdesetih. Njegova Ascona A sa pogonom na zadnje točkove, definitvno nije važila za favorita u vreme afirmacije pogona na sva četiri točka. Ipak na opšte iznenađenje, Rohrl je upravo za volanom ovog automobila, trijumfovao na relijima.

Zapaženo mesto zauzeo je i GTC koncept izložen u Ženevi 2007.. Poznavaoci ruselshajmske marke uočili su genetski kod koji je primenjen kod bestselera Insignia

Opel Astra iz 1992. – prva proizvedena u Mađarskoj
Opel Dakar Team

Postavljanje na tron, govori i o očekivanju da i model Mokka, stekne status instant klasika.

U atmosferi sveopšte „opelizacije“ predstavio se i mađarski Dakar tim sa svojim vozilom. Tačnije, vozači nisu zapravo bili prisutni, ali s obzirom na izložene promoterke, sigurno je da nisu nikome falili.

Ideja organizatora bila je da se ponude programi za celu porodicu. A bilo je zaista svega: od stonog fudbala, preko ekstremnih sportova, do modnih revija kupaćih kostima.

Opel trkački model iz 1903. godine
Opel Mokka

F1 staza bila je poligon za najatraktivnije programe dana. Po strogo poštovanoj satnici smenjivali su se nacionalni Astra kup tim i jedna Opel Vectra GTS V8. Ovaj automobil je u sezoni 2004 vozio Švajcarac Marcel Fässler. Na Hungaroringu je za volanom bio angažovan njegov timski kolega Joachim Winkelhock.

Najveći redovi na atrakcijama dana bili su za vožnju sa profi vozačem na stazi u Corsi OPC. Da podsetimo, reč je o hot hatchu u čiji je 1,6 litarski motor spakovano 180 KS.

U zbiru utisaka sa ovogodišnje Opelove rođendanske žurke može se reći da nimalo nije smetao praktično reprizni program. Još manje će smetati ako se sve to ponovi u 2013. Dogodine, ako ste fan Opela i ne svratite do Hungaroringa, to je kao da ne odete na sastanak sa vašom prvom ljubavi.

Miroslav Schossberger

Top Reviews

Video Widget

gallery