U francuskom stilu
Jedan od najpopularnijih modela automobila u Srbiji je debitovao na IAA u Frankfurtu u svojoj četvrtoj iteraciji
Novi Megane takođe nastupa sa poznatom pričom, karakterističnom i za druge „mejnstrim“ proizvođače automobila. Marka ističe prisustvo komponenata iz viših segmenata, efikasnije motore, dok će povezanost sa sportskim svetom simbolizovati Megane GT, inspirisan legendarnim „hot hečom“ sa „RS“ bedžom.
Novi Megane je baziran na Renaultovoj CMF (Common Module Family) platformi
Novi Megane je baziran na Renaultovoj CMF (Common Module Family) platformi, a kada su spomenuli „komponente iz viših segmenata“, u Renaultu su ciljali na „head-up“ displej u boji, sedmoinčni TFT displej instrumentacije i 8,7 inčni R-Link 2 ekran osetljiv na dodir u portret formatu. GT model će krasiti i 4Control upravljanje na sva četiri točka.
Kada su agregati u pitanju, šest efikasnih jedinica će biti dostupno na početku, od 90 do 205 ks, uz minimalnu potrošnju i emisiju CO2 od 3,3 litre odnosno 86 g/km, što su vrednosti koje karakterišu Energy dCi 110.
Napred, Renaultov korporativni identitet je sasvim jasan: tu je veliki logo u kombinaciji sa širokom maskom hladnjaka
Stajling
Renault fokus stavlja na Meganeov dinamičan stav i izbalansirane proporcije. Novi model je 28 mm duži (4.359 milimetara) i 25 milimetara niži (1.447 milimetara) u odnosu na prethodnu generaciju. Ono što je primetno je da ima 28 milimetara duže međuosovinsko rastojanje (2.669 milimetara) nego ranije, tako da je po tom pitanju vodeći u segmentu. Proširen je i trag točkova, kako napred tako i pozadi, i to za 47 odnosno 39 milimetara, na 1.591 i 1.586 milimetara. Zadnji prepust je skraćen, a biće dostupni naplaci prečnika do 18 cola.
Napred, Renaultov korporativni identitet je sasvim jasan: tu je veliki logo u kombinaciji sa širokom maskom hladnjaka. Ekspresija je naglašena dnevnim LED svetlima u „C“ formi, a verzije u višim paketima opreme će imati potpuno LED osvetljenje.
Aerodinamika vozila profitira na komponentama poput otvora za vazduh na prednjem delu, deflektorima pozadi i zakrilcima koji se automatski zatvaraju u cilju smanjenja otpora vazduha.
Zadnja svetla su takođe u LED tehnologiji, i konstantno su u funkciji. Nova horizontalna tema zadnje signalne grupe naglašava širinu vozila.
Kokpit
Stajling kokpita novog Meganea je urađen u „L“ formi oko vozača. Tu je su stvarčice poput „head-up“ displeja u boji, sedmoinčnog TFT displeja instrumentacije i 8,7 inčnog R-Link 2 (alternativa sedmoinčnoj jedinici).
Armaturna tabla je meka na dodir, lepo zaobljena u estetskom i ergonomskom smislu
Posebna pažnja je obraćena na finiš, kvalitet materijala i opštu harmoniju unutar kabine. Armaturna tabla je meka na dodir, lepo zaobljena u estetskom i ergonomskom smislu. Vrhunske verzije će krasiti napa koža i hromirani detalji. Naglašena centralna konzola ima i inkorporirani, podesivi naslon za ruku, dok će verzije u vrhunskom paketu opreme karakterisati i dve tanke svetleće linije.
Renault je obratio pažnju i na sedišta, njihovu ergonomiju i komfor, što je doterao na visok nivo uz pomoć pene dvostruke gustine.
Sve varijante tapacirunga su crne, s tim što je vrhunska dostupna u velur/alkantara kombinaciji
Kada je reč o tapacirungu, on dolazi u pet verzija. Sve varijante su crne, s tim što je vrhunska dostupna u velur/alkantara kombinaciji. Takođe, tu su i komponente poput grejanja sedišta i električnog podešavanja lumbalnog dela. Vozač će moći da uživa i u funkciji masaže.
Nije se zaboravilo ni na praktičan aspekt, tako da je prtljažnik od 434 litre po zapremini drugi u klasi, uz dodatnih 25 litara zapremine koje se odnose na različita mesta za odlaganje i skladištenje stvari. Prostor u pojasu kolena na zadnjoj klupi iznosi 175 milimetara, što je poboljšanje od 20 milimetara u odnosu na prethodni model. Širina u pojasu ramena iznosi 1.441 milimetar napred i 1.390 milimetara pozadi, što je takođe među najboljima u C segmentu.
Za audio doživljaj je i dalje zadužena čuvena firma „Bose“. Uređaj sa devet zvučnika, sabvuferom i digitalnim pojačalom neće nikoga ostaviti ravnodušnim.
Tehnologija
CMF modularna platforma je u skladu sa vladajućim trendovima unutar automobilske industrije. Ona je Meganeu obezbedila instalaciju komponenti, koje se obično povezuju sa luksuznijim četvorotočkašima, ovoga puta sa Espaceom i Talismanom. Tu su već spomenuti displej dijagonale od 8,7 inča sa „Multi-Sense“ tehnologijom, TFT displej instrumentacije i 4Control upravljanje na sva četiri točka.
ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) je sveobuhvatan kontrolni sistem čiji centar predstavlja R-Link 2 u vidu tableta
ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) je sveobuhvatan kontrolni sistem čiji centar predstavlja R-Link 2 u vidu tableta. On uključuje adaptivni tempomat i automatizovano kočenje, detekciju neželjenog izlaska iz vozne trake, održavanje bezbednog rastojanja i upozorenje o ograničenju brzine, s tim što je poslednja stavka povezana sa sistemom prepoznavanja saobraćajnih znakova i detekcijom mrtvog ugla. Zadnja kamera, automatska duga i kratka svetla, automatsko parkiranje, kao i prednji, zadnji i bočni parking senzori, dostupni su u novom Meganeu.
Kada je reč o „Multi-Sense“ tehnologiji, tu se radi o mogućnosti personalizovanja vozačkog iskustva modifikovanjem odziva papučice gasa i motora, podešavanja brzine promene stepena prenosa (EDC menjač s dvostrukom spojnicom) i kontrole funkcije masaže i ambijentalnog osvetljenja
Modeli sa višim specifikacijama poseduju R-Link 2, sa 8,7 inčnim kapacitivnim ekranom u portret formatu, sa mogućnošću zumiranja, što će mnogim korisnicima biti poznato iz pametnih mobilnih telefona.
R-Link 2 uključuje prepoznavanje glasa, telefon, aplikacije i radio. Tri podesive početne stranice obezbeđuju brz pristup najfrekventnije korišćenim funkcijama. Paket ukljčuje i dvanaestomesečnu pretplatu na TomTom LIVE servise i pristup R-Link Storeu.
Kada je reč o „Multi-Sense“ tehnologiji, tu se radi o mogućnosti personalizovanja vozačkog iskustva modifikovanjem odziva papučice gasa i motora, podešavanja brzine promene stepena prenosa (EDC menjač s dvostrukom spojnicom) i kontrole funkcije masaže i ambijentalnog osvetljenja. „Multi-Sense“ dugme se nalazi na centralnoj konzoli i obezbeđuje brz prilaz odgovarajućim funkcijama.
Sistem nudi pet različitih režima vožnje – Sport, Normal, Comfort, Perso i Eco. Kod GT verzije, Eco je zamenjen R.S. postavkom.
Takođe, dostupno je pet različitih ambijentalnih osvetljenja – crveno, zeleno, plavo, ljubičasto i smeđe. Iluminacija uključuje centralnu konzolu, kao i prednja i zadnja vrata, a povezana je sa bojom TFT i multimedijalnog ekrana.
Motori
Novi Megane će inicijalno biti dostupan sa šest efikasnih agregata, tri Energy dCi dizela sa 90, 110 i 130 ks i tri TCe benzinaca sa 100, 130 i 205 „konja“. EDC menjač sa dvostrukom spojnicom će u ponudi biti sa dCi 110 (šestostepeni) i TCe 130 (sedmostepeni). Sedmostepena jedinica je standardna sa TCe 205 u GT modelu.
S komercijalnog i ekonomskog aspekta, možda najvažniji agregat u paleti je Energy dCi 110, uparen sa šestostepenom manuelnom transmisijom
S komercijalnog i ekonomskog aspekta, možda najvažniji agregat u paleti je Energy dCi 110, uparen sa šestostepenom manuelnom transmisijom. Ova verzija Meganea emituje samo 86 g CO2 po kilometru uz prosečnu potrošnju goriva u kombinovanom ciklusu od samo 3,3 l evrodizela na 100 kilometara.
Dizel Energy dCi 165, uparen sa šestostepenim EDC menjačem sa dvostrukom spojnicom će takođe biti dostupan u GT modelu.
Dizel sa „hibridnom asistencijom“ će se pridružiti gami 2017. Cilj je ostvarivanje prosečne potrošnje od ispod 3 l goriva na pređenih 100 kilometara, uz emisiju CO2 od 76 g/km. Ovaj model bi pozicionirao Megane u sam vrh kada je reč o niskoj potrošnji i emisiji štetnih gasova, a benefite bi izvlačio iz sistema rekuperacije energije prilikom usporavanja i kočenja, s tim što bi ta energija u odgovarajućim uslovima (posebno pri niskim obrtajima) bila iskorišćena u cilju ostvarivanja ekstremno niske potrošnje goriva.
4Control obezbeđuje precizno i dinamično upravljanje na vijugavim putevima, kao i odličnu stabilnost pri visokim brzinama
GT
Perjanica nove modelne linije Meganea će inicijalno biti GT, inspirisan Renaultsportom. Odlikuje ga poseban spoljni izgled i trim enterijera, a i 205 ks ga jasno izdvajaju od ostatka „braće“. Agregat je u ovom slučaju uparen sa sedmostepenom EDC jedinicom i 4Control upravljanjem na sva četiri točka, po prvi put u C segmentu.
4Control obezbeđuje precizno i dinamično upravljanje na vijugavim putevima, kao i odličnu stabilnost pri visokim brzinama. Sistem takođe osigurava brže i sigurnije manevre pri niskim brzinama.
GT takođe usvaja nove tehnologije koje je razvio Renaultsport, uljučujući „Multi Change Down“ sistem koji obezbeđuje brzo menjanje u niže stepene prenosa i „Launch Control“ za silovite startove iz stanja mirovanja.